MVVM de moeite waard?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3m3L
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 18:30
Ik ben van plan om een applicatie(C#/WPF/Sqlite) te hermaken.(Voor de geïnteresseerde: Smartp1ck, een applicatie dat moet helpen bij de game league of legends, voor de juiste picks te maken)
Ik ben van plan om opnieuw te begingen omdat ik ondertussen samenwerk met iemand die mee aan de website(en webapp) heeft geholpen, en voor de web app waren er allemaal extra features nodig en de PC app heeft die niet(en we willen dat ze met elkaar gesync kunnen worden, dus is het wel handig als ze dezelfde datastructuur gebruiken), nu kan ik uiteraard de features allemaal aan de huidige pc app gaan toevoegen, maar ik denk dat het dat eerder te rap messy word, en ik ben ook van mening als je iets opnieuw maakt dat je het dan beter doet.(Maar dit pakt ofc wel meer tijd, maar wegens de examens nu gedaan zijn voor me heb ik nu wel veel tijd :))

Nu mijn vraag is: is het wel de moeite om MVVM te leren, want op school heb ik hier nooit iets van gehoord. Ben het gewoon eens toevallig tegengekomen op een forum. Na wat research(google :p) lijkt het me wel interstanter om MVVM te gebruiken maar er is nog niet zo veel docuementatie beschikbaar en de moeilijkheidscurve is ook zeer stijl in het beging? Heeft er iemand ervaring met MVVM, zoja, raad je me dan aan om het met MVVM te proberen(en dus ook eerst MVVM te leren) of een ander model(MVC?) te gebruiken?

Ik heb zelf al wat zitten experimenteren met MVVM, maar vind het maar verwarend (zeker omdat ik de tutorials vaak verschillende manieren het MVVM patroon zien gebruiken, je hebt ook namelijk al een aantal MVVM toolkits, die je op verschillende mannieren moet gebruiken ofc), dus als je ook een site kent met goede MVVM tutorials (die werken met een Database, want hier blijkt ook een lack te zijn voor SQLite (niet voor Access en MS SQL, want die hebben zo een EF, wat veel van het werk automatiseerd.)

PS: Als iemand mee zin heeft om aan dit project te sleutelen, dat is ook altijd welkom. Ik kan een git server opzetten zodat het samenwerken makkelijk verloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaPPZion
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-08 12:46
SQLite kan wel met EF werken hoor, is niet heel ingewikkeld. Via google kun je zo wat dingen vinden over hoe je dat doet. Ik heb het zelf al eens gedaan, dus als je specifieke vragen hebt over SQLite met EF kan ik je misschien wel helpen. Met MVVM heb ik geen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3m3L
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 18:30
Heb ik al gedaan, had dit misschien beter gemeld, maar ik gebruik VS(beta) 11, en daarvoor kreeg ik ede EF van Sqlite echt niet mee aan de praat, ik kan natuurlijk terug naar VS 2010 gaan, maar weet niet zeker of ik dat wel wil.(VS 11 de XAML code help functies zijn ZO veel beter imo!) Ik dacht misschien om een SQLite wrapper te gebruiken zoals Dapper maar daar heb ik ook "weeral" geen ervaring mee, dus dat maakt alles nog moeilijker.(MVVM met een wrapper)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaPPZion
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-08 12:46
Oh dat is een goeie, ik heb het ook nog niet in VS11 geprobeerd eigenlijk, ik hoop dat mijn manier nog werkt, ik ga zo eens even kijken of wat ik gedaan heb wel werkt in VS11, kom er nog ff op terug!

EDIT: Je hebt inderdaad gelijk, geen VS11/2012 support nog :S Dat is niet echt relaxt eigenlijk. Maar er is misschien wel een oplossing. Als je VS2010 ook geinstalleerd hebt, kun je je solution in beide versies openen. Dan kun je je EF model in een project zetten zodat je die kunt gebruiken in VS2010, dan kun je de DLL die je output weer gebruiken in het project van VS11/2012

[ Voor 48% gewijzigd door ZaPPZion op 12-06-2012 00:34 ]