Router aansluiten op modem-en-router-in-1

Pagina: 1
Acties:

• Stijnhoofd
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
Hallo,

we hebben van UPC een nieuwe modem gekregen waar ook een router in zit. Helaas is de router niet zo sterk als onze vorige. Nu wil ik deze weer installeren maar de plek waar ik normaliter de kabel in wil steken is niet meer aanwezig omdat deze 2-in-1 is. Ik heb nog wel vier netwerkpoorten erop, maar direct aansluiten daarop levert vooralsnog geen draadloos netwerk op. Is er een manier dat ik dat kan fixen?

Mvg Stijn

Verwijderd

Met "niet zo sterk" bedoel je het draadloze bereik?

Dan kan je deze HOWTO gebruiken om je tweede router om te zetten naar een Access Point: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

• MaartenFM
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-02 14:00
Stijnhoofd schreef op maandag 11 juni 2012 @ 15:47:
Hallo,

we hebben van UPC een nieuwe modem gekregen waar ook een router in zit. Helaas is de router niet zo sterk als onze vorige. Nu wil ik deze weer installeren maar de plek waar ik normaliter de kabel in wil steken is niet meer aanwezig omdat deze 2-in-1 is. Ik heb nog wel vier netwerkpoorten erop, maar direct aansluiten daarop levert vooralsnog geen draadloos netwerk op. Is er een manier dat ik dat kan fixen?
Je kunt als het goed is naar UPC bellen om te vragen of ze de router functie uit willen zetten, heb ik in ieder geval bij Ziggo wel kunnen doen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

MaartenFM schreef op maandag 11 juni 2012 @ 18:49:
[...]

Je kunt als het goed is naar UPC bellen om te vragen of ze de router functie uit willen zetten, heb ik in ieder geval bij Ziggo wel kunnen doen.
Bij UPC kan dat vooralsnog niet. Maar als ik TS goed lees is z'n huidige router sowieso een ADSL-modem+router en geen ethernet router, dus al zou die modem in bridged mode kunnen, hij heeft er weinig aan.

Fridgeman geeft beste advies:
[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Oslik blyat! Oslik!

• Stijnhoofd
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
De functie uitzetten werkt inderdaad niet, er is geen mogelijkheid om mijn oude router op de gebruikelijke manier aan te sluiten (zoals bij mijn vorige modem wel kon). Maar ik ga met die link aan de slag, alvast bedankt!

Mvg Stijn