Canon MFP werkt niet via switch?

Pagina: 1
Acties:

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Dit betreft een Canon iR7570 MFP apparaat.

Wanneer dit apparaat op het netwerk (switch) wordt aangesloten dan werkt dit ongeveer 1-2 uur prima en daarna kunnen 2 (alle) computers niet meer printen. De printer ontvangt de taak dan wel, ik zie op het display van de printer dat hij bezig is met verwerken, echter er komt niets uit.

Dit betreft een simpel kantoor-aan-huis netwerk met 2 pc's, een switch, een router, een modem (Ziggo), en de printer.

Wanneer ik de printer met een netwerkkabel rechtstreeks op de LAN poort van een pc aansluit dan treden er geen problemen op, zelfs niet na 1-2 dagen.

Je zou zeggen dat het dan aan de switch of router ligt, dus die heb ik beide vervangen. De router was een linksys en de switch was van tp-link. Ik heb dit vervangen door een router van Linksys (ander model) en een switch van Allied-Telesys. Echter zonder resultaat. Later heb ik ook nog een netgear router geprobeerd.

De service afdeling van Canon is al 4x op locatie geweest en heeft zo'n beetje alle onderdelen van het apparaat vervangen en de firmware bijgewerkt, zonder resultaat.

Tevens zijn diverse drivers op de pc's geprobeerd en is de UTP bekabeling door mij zelf doorgemeten.

Op het moment dat printen niet lukt dan is de printer wel gewoon te pingen, deze ontvangt de taak ook, echter vertikt het om te printen. Enige oplossing is dan een powercycle van de printer (stroom eruit/erin).

Dit deed mij vermoeden dat het probleem bij de printer zelf zou liggen, echter Canon kan dat (terecht) ontkrachten door te stellen dat het wel werkt wanneer de printer rechtstreeks op 1 pc is aangesloten.

Software is dan ook vrijwel uitgesloten, en al het andere is dus een keer vervangen.

Iemand nog een suggestie?

• jimbo123
Niemand?

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:06
SNMP en alle andere services die je niet gebruikt uitzetten in het menu.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• jimbo123
Ballebek schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 11:05:
SNMP en alle andere services die je niet gebruikt uitzetten in het menu.
Is dat iets wat je zelf ooit hebt toegepast bij dit zelfde probleem, of is het een wilde gok?