Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe Receiver+Bluray speler+speakerset

Pagina: 1
Acties:

• Dutch
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-12-2024
Onze huidige AV set is al een aantal jaren (bijna 10) oud en bovendien hebben wij wel een Sony Blu-Ray speler, maar geen echte mediaspeler. Ik heb de volgende setup in gedachten:
Receiver: Pioneer VSX-922k
Blu-Ray Speler: Pioneer BDP-LX55

Met deze combo kunnen wij Blu-Rays afspelen, de LX55 fungeert dan ook als mediaspeler met voldoende formaatondersteuning en de receiver kan ook als Audio-Mediaspeler fungeren.

Over de bijbehorende speakerset twijfel ik nog. Wij hebben nu nog een Magnat setje met een passieve subwoofer, maar ik zou graag overstappen naar een actieve subwoofer (set). Ik heb rondgekeken en heb een Harman Kardon set gezien: de HKTS 30. Ik wil een fatsoenlijke speakerset, prijs is niet direct een issue, maar het moet een beetje compact qua formaat zijn en een normaal design (geen quasi futuristisch design). Hebben jullie nog tips?

Visit my homepage | System Specs | Tweakers.net Profile

• Littleburst
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-11 19:02
Misschien even toelichten wat voor Magnat setje je nu hebt en waarom je de hele set wil vervangen? Subwoofer is duidelijk, maar dan kun je ook een goede sub kopen als aanvulling?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Let wel dat de LX55 qua netwerk alleen DLNA doet, persoonlijk vind ik daar qua ondersteuning nogal veel in missen betreffende bestandsformaten/containers. Sowieso zou ik met dit totaalbudget nooit zo veel geld uitgeven aan een Blu-rayspeler. Meeste geld altijd naar de speakers, want die doen nog altijd het meeste met het geluid. "Fatsoenlijk en beetje compact" is met speakers toch altijd een compromis. Er zijn wel kleine speakers, bijvoorbeeld een A25 van Boston Acoustics, dat zou mijn voorkeur hebben ten opzichte van een 5.1 bestaande uit melkpakjes als de Harman Kardon. Zit je toch altijd met de plaatsing van de subwoofer aangezien het meer een losse middentoner is.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:57

mr.paaJ

generatie cmd+z

Misschien in plaats van de LX55 eerder een Dune B1 als de mediaspeelfunctie belangrijk is. Minder goed met DVD's maar wel veelzijdiger.
De HK set is aardig, maar luister ook naar bijvoorbeeld de KEF 2005 set. Voor goed geluid liever nog wat groters, maar dan zit je wel aan minimaal boekenplank formaat.

liever de tong gebrand dan lauwe soep