Kaarten met mobiele chipsets?

Pagina: 1
Acties:

• wacco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-03-2023

wacco

cli, hlt.

Topicstarter
Titel zegt alles denk ik. :)

Ben me een beetje aan het orienteren voor wat GPU accelerated werk in servers, en zoek de beste memory bandwidth / buck / watt. Het viel me op dat de mobiele chipsets beter zijn in de bandwidth/watt verhouding, alleen de prijzen zijn vaag omdat ik niet echt losse kaarten kan vinden ermee. Bestaan deze, of zijn ze echt mobile only?

Liefst ook nog OpenCL 1.2 ipv 1.1 ondersteuning, mocht ik gewoon blind zijn en jullie ze met stapels tegelijk weten aan te wijzen. AMD of Nvidia maakt niet zo zeer uit, misschien wel qua drivers etc maar dat is niet relevant voor dit topic.

Spolap: Interactive webcomic

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Ik denk dat GPU's voor mobiel gebruik voor jouw situatie ook niet heel erg geschikt zijn, bij deze chips is er namelijk bezuinigd op GPGPU en dat wil je juist gaan gebruiken. Wat betreft OpenCL prestaties is de AMD HD7970 geloof ik een van de meest geschikte kaarten (ook in prestatie/Watt).

• wacco

wacco

cli, hlt.

Topicstarter
Nuja zoals het er nu uit ziet gaat het veel meer over hoeveel data ik kan rondpompen, en minder over hoeveel operaties ik er dan vervolgens op uit voer. Vandaar dat ik me op het moment concentreer op dat getal. Mochten zulke kaarten bestaan dan denk ik dat het wel de moeite is om er wat mee te experimenteren, omdat ze toch flink minder vermogen verstoken (waarschijnlijk door de precieze reden die jij gaf), en als ik ze straks in een server wil prakken is dat erg mooi meegenomen.

Misschien zit ik er helemaal naast qua hoeveel GPGPU ik daadwerkelijk nodig heb en blijken ze volledig inadequaat te zijn, maar only one way to find out. ;)

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:34
Heb je al in 't bitcoin topic gekeken? Denk dat daar ook veel zinnigs in staat?

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• wacco

wacco

cli, hlt.

Topicstarter
Niet het topic hier perse nee, maar ben al wel bekend met bitcoin. Een vlotte search door dat topic bevestigde al eigenlijk wat ik dacht; Bitcoin GPU limitaties zijn ALU-bound. Dus wat daar voor beste gflop/watt wordt bedacht heeft niet direct even veel relevantie voor mij. Dat terzijde, de meeste lijken kaarten te gebruiken die ik ook al op het oog had. Het zijn alleen geen mobiele chips, waar ik juist naar op zoek ben. :)