Dell XPS 17 met Dell U2412M: DP problemen

Pagina: 1
Acties:

• Rafael
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ik heb 'n Dell XPS 17 met een Dell U2412M aangesloten met een mDP > DP kabel. Dit omdat de grafische kaart van de laptop niet belast wordt via de mDP terwijl dat via de HDMI uitgang wel is, wat scheelt in fan activiteit.

De kabel heeft echter maar een goede week goed gewerkt. Hiervoor hing de monitor aangesloten via een HDMI > DVI kabel, wat op zich goed werkte, maar het constante (zachte) gezoem werkte me toch wat tegen en dit kon opgelost worden met een andere kabel, wat mij een simpele oplossing leek. Toen een mDP > DP kabel besteld en direct ingeplugd toen deze geleverd was. (De andere kabel natuurlijk eerst verwijderd) Direct na het inpluggen kreeg ik een fout op mijn laptop en was er geen Wifi meer beschikbaar. Apparaatbeheer toonde aan dat de Wifi kaart geen drivers meer had. Windows update geprobeerd: geen drivers gevonden. Dell CD: geen goede drivers volgens Windows. Dell website: ook geen goede drivers volgens Windows. Met de Dell CD dan maar opnieuw een cleane Windows installatie gedaan, waarna de kabel perfect werkte. Ik snap het verband tussen een Wifi kaart en een DP poort niet, maar toch was het zo.

Dit ging een week goed, tot ik op een ochtend mij laptop aanzette. Geen beeld meer, niet op de laptop monitor en niet op de externe. Ik kreeg nog enkel beeld op de laptop monitor als ik deze opnieuw opstarte zonder de mDP kabel aangesloten. De mDP > DP kabel losgedaan en de HDMI > DVI kabel teruggeplaatst en alles werkte weer zoals het zou moeten, ik was blij dat mijn Wifi kaart niet opnieuw problemen gaf zoals de eerste keer.

Een kaduuke mDP > DP kabel, een probleem met mijn mDP poort, of een probleem met de DP op de monitor?

Linkjes naar de kabels:
HDMI > DVI: deze werkt wel goed, alleen over de grafische kaart wat ik liever niet heb.
mDP > DP: met deze kabel heb ik problemen.

• Rafael
  • Niet online
Niemand een idee in welke richting ik dit probleem moet zoeken?

• Allubz
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:36
Ik heb eerlijk gezegd geen idee, maar heb je Dell al een support ticket gestuurd?

Interesse in een custom build workstation, voor gaming, wetenschappelijke toepassingen, of puur om de stijl? Contact @ https://vogd.design

• Rafael
  • Niet online
Neen, nog niet, ik heb enkel de winkel waar ik de kabel gekocht heb een e-mailtje gestuurd, maar ook zij raden aan om contact op te nemen met Dell.. Dat zal ik dan maar eens doen, in de hoop er uit te geraken, want met de HDMI > DVI kabel blaast mijn laptop constant en haalt deze 1,5u op batterij ipv 4 à 5u. Niet dat de batterijduur zo belangrijk is, het scherm heeft ook voeding nodig, maar die fan is irritant.

• Rafael
  • Niet online
De medewerker van Dell waar ik bij terecht ben gekomen staat er op dat ik mijn laptop opnieuw restore naar factory default, ook al heb ik dit een week voor het probleem nog gedaan en heb ik geen exotische software. Volgens hem zou het een software bug zijn ergens.

Ik zie in ieder geval erg op tegen die restore: dat is toch een paar uur werk, en er is niet gezegd dat ik mijn gebruikelijke software niet opnieuw mag installeren, dus waar kan dit de zaak veranderen? Ik bedoel: dan is mijn laptop restored, maar staat hij toch terug zoals nu, dus ik snap het niet?

Ik dacht net: "ik heb niks te verliezen", ik plug de mDP > DP kabel opnieuw in en wonderbaar werkt het scherm weer. Ik persoonlijk zou dus toch denken richting de kabel? Na het niet meer werken heb ik deze opgerold zoals hij uit de verpakking kwam en opgeborgen. Nu weer uitgepakt en alles werkt weer?