Aragnut schreef op maandag 11 juni 2012 @ 13:35:
[...]
Wellicht is het handig om aan te geven wat je al geprobeerd hebt en tegen welke problemen je bent aangelopen, om te voorkomen dat mensen dingen aandragen die je zelf al hebt gevonden. Uit de startpost kan ik bijvoorbeeld niet halen welk os, welke router, welke instellingen, of en welke poorten je hebt open gezet e.d. hierdoor laat je het erop lijken dat je nog niets/weinig geprobeerd hebt.
Hoe specifieker je je eigen bevindingen aangeeft, en daarbij de problemen die je ondervind (wat werkt wel/niet, welke error meldingen etc.), hoe beter de antwoorden op het topic zullen zijn.
Sorry, mijn fout geweest.
Heb het zoals gemeld al onder Windows Server geprobeerd. Dit was geen succes, Je kon wel zien dat er verbindingen binnen kwamen maar niet werden geaccepteerd. (Bytes/Threads)
Error code was dat er geen verbinding kon worden gemaakt en dat je de gegevens opnieuw moest nalopen.
Dit al meerdere malen gedaan heeft niks geholpen. Dit dus ook verwijdert en niet meer aan begonnen aangezien ik Windows niet echt goed vindt op dit vlak.
Linux geprobeerd i.c.m. OpenVPN, dit liep in het begin al vast op alleen het downloaden ervan. (Ben wat dat betreft een echte beginner op Linux dus zal niet alles goed kunnen uitleggen)
Kon de Source niet vinden. Na veel gestuntel het toch voor elkaar gekregen en een aantal stappen doorlopen zoals beschreven wordt op internet. Kan de source hiervan helaas niet weer vinden.
Dit leverde ook geregeld fouten op. De ingevoerde wachtwoorden waren fout. Terwijl ik ze zelf heb op gegeven in het config bestand als ik me niet vergis. Meerdere accounts geprobeerd aan te maken en hiermee in te loggen was ook geen succes.
Nog eens opnieuw de stappen door gelopen en uitgevoerd en kon toen wel inloggen en kreeg daarna direct een fout melding. (Uit mijn hoofd dat het niet vertrouwd was om verbinding mee te maken.) Dit vanaf een Windows 7 machine naar een Linux (CentOS).
Ik zoek daarom eigenlijk een makkelijke handleiding/tutorial of goede programma's waarmee dat mogelijk is.
Hoop dat je hier wat meer aan hebt.