Toon posts:

VPN Server opzetten - Hoe & met wat?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Graag zou ik een VPN verbinding willen opzetten. Echter ben ik totaal niet thuis op dit gebied.
Heb rond gekeken op internet en wordt vooral Linux aanbevolen.

Mijn vraag is eigenlijk wat heb ik hier allemaal voor nodig?
Is alleen een systeem met een Linux OS (Die openVPN ondersteund uiterraard) voldoende?

Alvast bedankt. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Als je nou de titel van je topic in google in typt dan kom je genoeg tegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:53
https://www.google.com/se...728a9154&biw=1076&bih=579Wat heb je zelf, naast dat hier veel aanbod aan applicaties is voor Linux, gevonden? Ik heb zelf gebruik gemaakt van openvpn en de bijbehorende documentatie. Er is hier heel veel over te vinden in de vorm van handleidingen, fora en how-to's.

Ik heb tijdens het testen/instellen/oefenen een 2de router gebruikt binnen mijn thuisnetwerk zodat ik 2 ranges ter beschikking had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daarom ook de vraag hier op dit forum. Heb al meerdere dingen geprobeerd en vraag hier om tips.

Ook onder Windows Server dit geprobeerd en hij weigert steeds de verbindingen te accepteren. Zelfde als Linux. In de router heb ik VPN doorvoer gewoon aanstaan en nog blijft hij verbindingen weigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ljsquare
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-10 23:22
Misschien is dit iets voor je: https://secure.logmein.com/NL/products/hamachi/

Het is gratis (met beperkingen) en het werkt ideaal.

Laurens-Jan Merkx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ljsquare schreef op maandag 11 juni 2012 @ 11:42:
Misschien is dit iets voor je: https://secure.logmein.com/NL/products/hamachi/

Het is gratis (met beperkingen) en het werkt ideaal.
Dit is me nooit eerder opgevallen en zal me hier zeker eens in gaan verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aragnut
Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2012 @ 11:40:
Daarom ook de vraag hier op dit forum. Heb al meerdere dingen geprobeerd en vraag hier om tips.

Ook onder Windows Server dit geprobeerd en hij weigert steeds de verbindingen te accepteren. Zelfde als Linux. In de router heb ik VPN doorvoer gewoon aanstaan en nog blijft hij verbindingen weigeren.
Wellicht is het handig om aan te geven wat je al geprobeerd hebt en tegen welke problemen je bent aangelopen, om te voorkomen dat mensen dingen aandragen die je zelf al hebt gevonden. Uit de startpost kan ik bijvoorbeeld niet halen welk os, welke router, welke instellingen, of en welke poorten je hebt open gezet e.d. hierdoor laat je het erop lijken dat je nog niets/weinig geprobeerd hebt.

Hoe specifieker je je eigen bevindingen aangeeft, en daarbij de problemen die je ondervind (wat werkt wel/niet, welke error meldingen etc.), hoe beter de antwoorden op het topic zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aragnut schreef op maandag 11 juni 2012 @ 13:35:
[...]

Wellicht is het handig om aan te geven wat je al geprobeerd hebt en tegen welke problemen je bent aangelopen, om te voorkomen dat mensen dingen aandragen die je zelf al hebt gevonden. Uit de startpost kan ik bijvoorbeeld niet halen welk os, welke router, welke instellingen, of en welke poorten je hebt open gezet e.d. hierdoor laat je het erop lijken dat je nog niets/weinig geprobeerd hebt.

Hoe specifieker je je eigen bevindingen aangeeft, en daarbij de problemen die je ondervind (wat werkt wel/niet, welke error meldingen etc.), hoe beter de antwoorden op het topic zullen zijn.
Sorry, mijn fout geweest.

Heb het zoals gemeld al onder Windows Server geprobeerd. Dit was geen succes, Je kon wel zien dat er verbindingen binnen kwamen maar niet werden geaccepteerd. (Bytes/Threads)
Error code was dat er geen verbinding kon worden gemaakt en dat je de gegevens opnieuw moest nalopen.
Dit al meerdere malen gedaan heeft niks geholpen. Dit dus ook verwijdert en niet meer aan begonnen aangezien ik Windows niet echt goed vindt op dit vlak.

Linux geprobeerd i.c.m. OpenVPN, dit liep in het begin al vast op alleen het downloaden ervan. (Ben wat dat betreft een echte beginner op Linux dus zal niet alles goed kunnen uitleggen)
Kon de Source niet vinden. Na veel gestuntel het toch voor elkaar gekregen en een aantal stappen doorlopen zoals beschreven wordt op internet. Kan de source hiervan helaas niet weer vinden.

Dit leverde ook geregeld fouten op. De ingevoerde wachtwoorden waren fout. Terwijl ik ze zelf heb op gegeven in het config bestand als ik me niet vergis. Meerdere accounts geprobeerd aan te maken en hiermee in te loggen was ook geen succes.
Nog eens opnieuw de stappen door gelopen en uitgevoerd en kon toen wel inloggen en kreeg daarna direct een fout melding. (Uit mijn hoofd dat het niet vertrouwd was om verbinding mee te maken.) Dit vanaf een Windows 7 machine naar een Linux (CentOS).

Ik zoek daarom eigenlijk een makkelijke handleiding/tutorial of goede programma's waarmee dat mogelijk is.

Hoop dat je hier wat meer aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is je doel met een VPN?

wat betreft linux: http://tipupdate.com/how-to-install-openvpn-on-centos-vps/ ( met jip en janneke taal inclusief plaatjes )

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2012 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:00

D4NG3R

kiwi

:)

Wat is je doel met said VPN? Blokkades op werk/school/whatever omzeilen?

Zou je het dan niet aan de systeembeheerder daar vragen 8)7?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aragnut
Welke smaak van linux gebruik je? Voor openvpn zijn er voor verschillende smaken linux al pre-compiled pakketten te vinden (onder anders via aptitude voor debian en via .rpm's voor suse). Het zelf compileren levert hierbij alleen een extra horde op, zonder dat het voor jou directe meerwaarde heeft (ik neem aan dat je niet eerst zelf nog aanpassingen maakt, of heel specifiek een versie/build nodig hebt). Welke authenticatie methode heb je proberen te gebruiken? ik heb zelf gebruik gemaakt van certificates, die ik bij de client mee gaf. Let wel op dat zowel de server als de client goed geconfigureerd moet worden wil het werken. Verder is het mischien handig om aan te geven wat voor een test setup je gebruikt, wellicht valt hier iets te minimaliseren, waardoor problemen wat makkelijker (en in stappen) te traceren zijn.

edit: ik zie net dat je centOS als server gebruikt: http://www.howtoforge.com/openvpn-server-on-centos-5.2 deze methode met keys heb ik zelf ook gebruikt (maar dan via debian).

[ Voor 9% gewijzigd door Aragnut op 11-06-2012 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2012 @ 15:05:
Wat is je doel met een VPN?

wat betreft linux: http://tipupdate.com/how-to-install-openvpn-on-centos-vps/ ( met jip en janneke taal inclusief plaatjes )
Zal deze eens gaan kijken of het me lukt...
D4NG3R schreef op maandag 11 juni 2012 @ 15:06:
Wat is je doel met said VPN? Blokkades op werk/school/whatever omzeilen?

Zou je het dan niet aan de systeembeheerder daar vragen 8)7?
Wil tussen meerdere huizen verbinding maken via mij.... Om het zo voor mensen makkelijker te maken.
Aragnut schreef op maandag 11 juni 2012 @ 15:16:
Welke smaak van linux gebruik je? Voor openvpn zijn er voor verschillende smaken linux al pre-compiled pakketten te vinden (onder anders via aptitude voor debian en via .rpm's voor suse). Het zelf compileren levert hierbij alleen een extra horde op, zonder dat het voor jou directe meerwaarde heeft (ik neem aan dat je niet eerst zelf nog aanpassingen maakt, of heel specifiek een versie/build nodig hebt). Welke authenticatie methode heb je proberen te gebruiken? ik heb zelf gebruik gemaakt van certificates, die ik bij de client mee gaf. Let wel op dat zowel de server als de client goed geconfigureerd moet worden wil het werken. Verder is het mischien handig om aan te geven wat voor een test setup je gebruikt, wellicht valt hier iets te minimaliseren, waardoor problemen wat makkelijker (en in stappen) te traceren zijn.

edit: ik zie net dat je centOS als server gebruikt: http://www.howtoforge.com/openvpn-server-on-centos-5.2 deze methode met keys heb ik zelf ook gebruikt (maar dan via debian).
Ook deze zal ik eens gaan uit proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2012 @ 19:55:
[...]

Wil tussen meerdere huizen verbinding maken via mij.... Om het zo voor mensen makkelijker te maken.
Wat is juist het doel? Wil je mensen toegang geven tot servers die bij jouw staan? Met nadruk op meerdere servers, of wil je de mensen gewoon toegang geven op een bepaald toestel bij jouw? Of wil je de andere huizen via jouw VPN verbinding laten surfen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Via Windows is een VPN opzetten zo moeilijk niet. Probleem daar is meestal dat elke gebruiker toegang moet krijgen om in te mógen bellen. Ik had dit destijds in een groep gedaan, maar kan ik niet meer vinden en weet ook niet meer welke instelling dat is. Je moet bij Windows in ieder geval kijken bij Dial-in. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CptChaos schreef op maandag 11 juni 2012 @ 20:33:
Via Windows is een VPN opzetten zo moeilijk niet. Probleem daar is meestal dat elke gebruiker toegang moet krijgen om in te mógen bellen. Ik had dit destijds in een groep gedaan, maar kan ik niet meer vinden en weet ook niet meer welke instelling dat is. Je moet bij Windows in ieder geval kijken bij Dial-in. :)
Duidelijk. Ben momenteel bezig met wat eerder gemeld is Hamachi van LogMeIn Inc. Om dit nu via Windows Server te doen heeft niet echt mijn voorkeur.
Pagina: 1