Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brutalbas
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-09-2023
Hallo allen,

Gisteren bij de Makro Amsterdam eens op zoek gegaan naar een mooie en stabiele android tablet voor rond de 150 euro inclusief btw. Er stond nog één showmodel van de Lenco Tab-1012 welke draait op Android 4.0. Het apparaat ziet er voor het geld verbluffend goed en solide uit (veel sterker als mijn Archos g9 101). Scherm is van goede kwaliteit en zonder raster. Resolutie is redelijk te noemen maar vooral de reactietijd van het apparaat is SUPER (in verhouding met kosten).

Er zijn echter twee punten waar ik tegen aanloop en waarvan ik hoop dat iemand mij kan helpen via Tweakers:

- Google Account Manager loopt vast na invoeren van het eerste account. Gmail werkt (etc.) maar contacten worden niet overgehaald en e-mailadressen moeten dus met de hand worden ingevoerd. Het viel me tevens op dat de Contacten-applicatie van Google niet op de tablet staat geïnstalleerd.

- Google Play Store is helaas niet aanwezig op de tablet. Ik heb al even gezocht op internet maar kom niet veel verder als een handleiding voor de play store op de tab-1011 (het 2011 model). Ik heb deze APK's geprobeerd te draaien maar dit resulteert in verschillende foutmeldingen. Is het mogelijk om een custom rom mét play store te installeren of weet iemand een betere oplossing?

Ik houd me warm aanbevolen en bedank iedereen bij voorbaat voor de reacties.

Groet,
Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• electrom
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-11-2024

electrom

Sapiens ars vivendi

Voor die Play Store moet je zelf maar eens zoeken op XDA-developers. Voor je eerste vraag: Probeer eens een ander account aan te maken? Reboot?

HTC One X+ - Toshiba Satellite C660 - Qware Pro 3 7" - Ipod Touch v4 | Website | Specs | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brutalbas
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-09-2023
Thanks, ik ben nog steeds aan het stoeien met de play store; had XDA Developers inderdaad al geprobeerd maar tot nu toe geen succes. Ga binnenkort de boot-file aanpassen met een ander model kijken of dat wil lukken.

Een ander account geeft dezelfde fout; ik vermoedt dat dit komt aangezien het contacten-gedeelte volledig mist op de tablet. En ja, als je wel iets kunt ophalen maar het nergens kwijt kunt op de tablet dan gaat het natuurlijk fout. Ik kan echter nergens een oplossing vinden voor als je het contacten gedeelte mist. Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frissie
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Iemand deze update al eens voor de lenco 1012 geprobeerd ?

Link : http://www.androidworld.n...install-google-store.html