Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Coollie
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Ben al een tijdje op zoek naar welke nu de beste android smartphone van het moment is als foto (kwaliteit) belangrijk is. Verder zou de smartphone ook nog gebruikt worden voor internetten. Bellen,sms en mailen weinig.
Processor hoeft daarom niet de snelste te zijn (maar ook niet traag natuurlijk 8)7 )
Had een tijdje de Sony xperia S met zijn 12 mp camera op het oog omdat in verschillende reviews de kwaliteit van de foto's er als beste uit kwam, maar nu blijkt de Samsung Galaxy S III met zijn 8 mp camera ook heel goed te scoren (wel een stuk duurden :'( ). Ben er dus nog niet uit.
Iemand ervaring met (vooral fotokwaliteit) van deze of andere toestellen en tips.

Alvast bedankt.

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Volgens mij heb je vier voor de hand liggende kandidaten, de Xperia S, SGS3, One X en One S. De laatste twee hebben dezelfde camera, dus zijn wat dat betreft gelijkwaardig.
Volgens mij hebben deze drie ieder hun eigen kwaliteiten en beperkingen, maar ontlopen ze elkaar niet ontzettend veel. Ik ken de camera van de Xperia S niet erg goed, die van de SGS3 en One X heb ik veel meer ervaring mee. Zelf vind ik dan de S3 beter met veel licht, de One X bij minder licht zonder flits, de flits van de S3 is beter, de S3 is beter bij (ver) zoomen, de camerasoftware van de X vind ik weer prettiger net als de burst foto functie.
Uiteindelijk denk ik dat qua fotokwaliteit overall de S3 wellicht iets beter is, ook dan de Xperia S. Zoals we allemaal weten zeggen megapixels lang niet alles. Als dit klopt is natuurlijk nog de vraag of je dit (naar mijn idee kleine) verschil 150 tot 200 euro waard vindt. De Xperia S is te koop onder 400 euro, De One X voor 439 en de SGS3 heb ik nog niet onder 579 gezien.

• Pimpam
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-11 11:47
De nokia 808 PureView, is geen android maar wel mooie fotos!

• Sigis
Pimpam schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 15:54:
De nokia 808 PureView, is geen android maar wel mooie fotos!
Hmmm, ik heb die nog niet in actie gezien. De eerste reviews die ik heb gelezen waren niet al te positief en de eerste vergelijkende foto's ook niet.

Buiten Android heb je natuurlijk ook nog de Nokia N8.

• Puringa
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-04-2022
Sigis schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 15:57:
[...]

Hmmm, ik heb die nog niet in actie gezien. De eerste reviews die ik heb gelezen waren niet al te positief en de eerste vergelijkende foto's ook niet.

Buiten Android heb je natuurlijk ook nog de Nokia N8.
Ik kom zelf louter zeer positieve berichten tegen over de camera als ik de reviews lees. Waar heb je dit vandaan? Wat ik tot dusver lees is dat de 808 mijlenver voor ligt op de rest op cameragebied, zowel bij foto's als bij video's. Ik snap verder de suggestie van de N8 niet helemaal, dat toestel is inmiddels ruim 1,5 jaar oud en loopt op de camera na wel heel erg tegen de feiten aan. Bovendien legt de N8 het op elk denkbaar vlak af tegenover de 808.

Symbian is ook na de laatste update geen super OS als het op browsen aan komt en als dit ook zwaar mee weegt, dan denk ik dat je idee om de Xperia S te kopen de beste is, zeker als je ook niet al te veel wilt uitgeven. De 808 is namelijk bijna net zo duur als de S3. Bovendien duurt het niet lang meer voordat Nokia definitief stopt met het maken van Symbian-toestellen, dus deze telefoon is mogelijk niet de veiligste keuze. Ik ben zelf ook aan het kijken wat straks de opvolger wordt van m'n huidige telefoon (Dell Streak, android) en de 808 is voor mij een serieuze optie. Ik ben zelf alleen erg bang voor de grote teruggang wat het beeldscherm betreft: 4 inch met een resolutie van 360x640 is toch een stap terug.

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:20

StrongArmLance

Endless flow

De N8 hier, het is een prima camera, maar het OS is niet te doen, zeker niet na gebruikt van Windows Phone.
S3 lijkt me een prima keuze.

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:22

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Kwaliteit is nog steeds bedroevend van foto's, je zou beter een fijne mobiel uit kunnen zoeken en daar naast gewoon een compact camera er bij nemen (zijn er al vanaf ~ 65 euro ofzo). De kwaliteit daarvan is een stuk beter dan van je mobieltje ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

• Puringa
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-04-2022
Ventieldopje schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 15:51:
Kwaliteit is nog steeds bedroevend van foto's, je zou beter een fijne mobiel uit kunnen zoeken en daar naast gewoon een compact camera er bij nemen (zijn er al vanaf ~ 65 euro ofzo). De kwaliteit daarvan is een stuk beter dan van je mobieltje ;)
Heb je weleens foto's van de Nokia 808 gezien? Ik heb een vermoeden van niet. De kwaliteit van de foto's met dat toestel zijn aanzienlijk beter dan tot dusver op de telefoonmarkt is verschenen. Er zijn tevens diverse vergelijkingen met compactcamera's waarbij de 808 zeker niet onder doet, 'bedroevend' is het mijns inziens zeker niet en ik vind het dan ook een ongefundeerde uitspraak. Enkele voorbeelden: hier, hier of hier. Die bij de laatste link heeft dan weliswaar 'verloren' maar het verschil is niet levensgroot. Het resultaat bij de eerste link is nog niet bekend, maar je mag er van uit gaan dat foto E en F horen bij de Nokia en de Olympus.

Natuurlijk vervangt dit niet zomaar een goed fototoestel, maar het is wel een grote stap voorwaarts. Echter blijven er buiten de camera om veel nadelen kleven aan de Nokia, wat erg jammer is.

• Sigis
Puringa schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 17:47:
[...]

Heb je weleens foto's van de Nokia 808 gezien? Ik heb een vermoeden van niet. De kwaliteit van de foto's met dat toestel zijn aanzienlijk beter dan tot dusver op de telefoonmarkt is verschenen. Er zijn tevens diverse vergelijkingen met compactcamera's waarbij de 808 zeker niet onder doet, 'bedroevend' is het mijns inziens zeker niet en ik vind het dan ook een ongefundeerde uitspraak. Enkele voorbeelden: hier, hier of hier. Die bij de laatste link heeft dan weliswaar 'verloren' maar het verschil is niet levensgroot. Het resultaat bij de eerste link is nog niet bekend, maar je mag er van uit gaan dat foto E en F horen bij de Nokia en de Olympus.

Natuurlijk vervangt dit niet zomaar een goed fototoestel, maar het is wel een grote stap voorwaarts. Echter blijven er buiten de camera om veel nadelen kleven aan de Nokia, wat erg jammer is.
Ik denk dat je gelijk hebt. Ik heb dit toestel niet echt gevolgd en mijn indruk was gebaseerd op zeer beperkte oude informatie.
Pagina: 1