Op mijn Asus Transformer TF101 tablet werkt de standaard laucher soms niet meer (geen icons zichtbaar, al zijn ze er wel). Om die reden ben ik op zoek gegaan naar een alternatieve launcher.
De volgende launchers heb ik bekeken:
De volgende launchers heb ik bekeken:
- ADW Launcher Ex: Werkt goed, performance vergelijkbaar met de stock launcher. Sinds december 2011 geen updates meer. De gratis variant is sinds december 2010 zelfs niet meer geupdate. Onduidelijk dus of deze nog wordt onderhouden.
- GO Launcher Ex: Werkt op m'n telefoon echt briljant, veel opties instelbaar, handige appdrawer met ingebouwde taskkiller. Echter, op mn tablet merk je dat deze gericht is op telefoons: dock staat standaard aan, inclusief bel-icoon, orientation is soms niet liggend ondersteund (bewerken van homescreens). Daarnaast gaat scrollen tussen homescreens duidelijk minder dan de stock launcher.
- Apex Launcher: Vreemd genoeg heeft deze hetzelfde probleem als de stock launcher en voor mij dus niet bruikbaar. Technisch gezien is dit misschien meer een uitbreiding op de stock launcher dan een complete vervanging. Kun je dus ook als positief zien: wel de performance, niet de beperkingen. Ik heb deze echter niet uitgebreid bekeken, omdat de homescreens al snel weer leeg waren (wat nou juist mijn reden was om op zoek te gaan naar een alternatief).