Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTuinman
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-08 13:14
Hallo,

Ik heb in illustrator 2 objecten.
  • een wit vierkant
  • en tekst
ik wil dat de tekst uit het vierkant wordt geknipt, zodat je dus een wit vierkant over houdt en de tekstkleur afhangt van de achtergrond die ik er later achterplaats

ik heb al geprobeerd met knipmasker maken, maar het lukt mij dan alleen om de vierkant om de tekst uit te knippen. maar ik wil juist de tekst binnen het vierkant weg halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Dit kan toch gemakkelijk met de magic tool van photoshop, dan op het vierkant klikken en de selectie inverteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTuinman
ik werk met vectoren

in photoshop kan dit gemakkelijk inderdaad, maar dit is in illustrator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
brilsmurfffje schreef op maandag 11 juni 2012 @ 09:53:
Dit kan toch gemakkelijk met de magic tool van photoshop, dan op het vierkant klikken en de selectie inverteren
Het gaat hier over Illustrator ;)
Kijk eens in je pathfinder window (of hoe dat ding heet); beide objecten (tekst en vierkant) selectern en gebruik dan 1 van de knoppen daar (weet nooit welke, maar 1 voor 1 afgaan met een undo als 't niet 't gewenste effect heeft werkt bij mij altijd :P )

[ Voor 48% gewijzigd door RobIII op 11-06-2012 09:58 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTuinman
Bedankt! werkt perfect met pathfinder / uitsluiten en aftrekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CB32
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:14
Wat ook kan, is om je tekst als transparantiemasker te gebruiken. Dan kun je de tekst nog makkelijk aanpassen omdat het een vector blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 16:41
RobIII:
Het gaat hier over Illustrator ;)
Kijk eens in je pathfinder window (of hoe dat ding heet); beide objecten (tekst en vierkant) selectern en gebruik dan 1 van de knoppen daar (weet nooit welke, maar 1 voor 1 afgaan met een undo als 't niet 't gewenste effect heeft werkt bij mij altijd :P )
Lekker makkelijk :P :*
Gewoon extrude. Of mask (cmd+7). Testen door vlakje in kleur erachter te handen en cmd+[ te doen (move to background). Is 't voor een sticker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Dat heb ik niet gezegd :P Maar 't werkt toch? O-)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1