Blijft vragen om stuurprogramma printer opnieuw te installer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rotij
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-06 14:32
Goedemorgen,

Sinds enkele maanden hebben wij een fysieke Windows Server 2008R2 machine op een locatie staan. Op deze locatie werken ongeveer 15 mensen die er dagelijks op inloggen, server maakt deel uit van domein hoofdvestiging en is ook GC server.

We ervaren het probleem dat gebruikers soms de vraag krijgen het stuurprogramma van de printer opnieuw te installeren. We hebben verschillende merken printers staan en het is willekeurig steeds een andere. Ook cliënt versies maken niet uit. Probleem al op een Vista en XP (SP3) systeem gehad.

Soms als je server herstart of driver van een bepaalde printer een keer opnieuw erin zet wil het verholpen zijn maar het komt zo weer terug. Herstarten print spooler heeft geen uitwerking.

Ik heb het probleem al wat gegoogled maar dan word ik nog niet veel wijzer van. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

1. "Ze loggen in op de server" Hoe? Citrix, RDP ... ?
2. Wat zeggen de logfiles?

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rotij
Logfiles geven geen vreemde dingen. Ze loggen gewoon met eigen OS in op domein van ons. Dus geen Citrix of RDP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Ok, en hoe koppel je de printers? Die zijn aangemaakt op de betreffende server neem ik aan?

Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rotij
Dat klopt, ze zijn in de printer manager op 2008R2 aangemaakt. En geshared en listed in AD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

En de logfiles van je clients dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rotij
Ook niets... als ik printer lokaal toevoeg werkt het wel gewoon kwam ik nu net achter. Zelfde printer, zelfde IP en driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Waar ik eens mee zou beginnen is het consolideren van je printer drivers. D.w.z. gebruik een Universal Driver van 't een of ander. Dat is best een grote klus en mits je geen specifieke functionaliteit gebruikt die in je huidige drivers zitten kan het een hoop kopzorgen besparen.

Verder, het lijkt mij toch iets van een client-side issue, daar zou ik de aandacht als eerste leggen. Vooral omdat als je het zwikkie "lokaal" installeerd het schijnbaar wel werkt, maar goed dat is natuurlijk nu nog een beetje koffie dik kijken en afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoetjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-01-2024
<Balletje opgooien>

"Als ik het lokaal installeer werkt het wel"; doe je dat met een user met admin-rechten?

Dan volgt ook direct de vraag, is assigning van printers richting gebruikers op PC of user niveau?
Vervolgvraag is dan natuurlijk: Hebben gebruikers rechten om (printer)drivers te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rotij
Ja lokaal met de user zelf, deze heeft wel admin rechten lokaal. Dus om jouw vraag te beantwoorden. Ze hebben het recht om drivers te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rotij
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-06 09:10
Point and Print restrictions wel uit gezet via GPO?
http://vbzine.wordpress.c...cpip-printer-via-gpo-gpp/

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Is het niet toevallig zo dat Pietje wel eens op de plaats van Jantje gaat zitten, dat dan Pietjes printers meekomen en dat bepaalde drivers conflicten met elkaar hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:20

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Move naar Windows Clients aangezien die een clientprobleem lijkt. Verder stel ik wel voor dat de topicstarter wat guller wordt met het geven van informatie, anders ben ik bang dat we geen oplossing kunnen gaan bieden. Verteleens over de manier van werken, de manier van printers koppelen en installeren.

[ Voor 5% gewijzigd door Equator op 14-06-2012 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rotij
Excuses voor late reactie. Het probleem leek hem te zitten in het feit dat 1 printer natuurlijk x86 en x64 drivers moet hebben, bij ons nog wel in ieder geval. Als de versienummers van deze drivers niet overeen komen lijkt die met deze problemen te komen.

Tot nu toe nog geen problemen weer gehad.
Pagina: 1