Invoergegevens in Access kwijt bij opslag in Sharepoint

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157941

Topicstarter
Ik heb een probleempje met access 2010. Voor mijn werk heb ik een access database 2010 bestand gemaakt met meerdere tabellen. Het bestandje zelf staat op een sharepoint opgeslagen.

Ondanks dat het bestand zekerheidshalve nog eens opgeslagen wordt zijn de nieuwe ingevoerde gegevens kwijt, blijkt uit het openen van het access-bestand de keer erop.

Het access bestand is nieuw gegeneerd, dus niet geconverteerd uit oudere office versies. Verder lijkt het bestandje niet corrupt en verder feilloos te werken.

Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Wat is de vraag? Hoe de data terugkrijgen, of zorgen dat voortaan de data goed wordt opgeslagen?

In het eerste geval: kijk in lokale caches op de client PC. Readonly, zonder de PC aan te zetten: zie andere topics (m.n. in de subfora OM en CSA) over standaardmethoden om verwijderde files terug te halen.

In alle gevallen: hoe is het precies opgeslagen / geopend / etc? Checkin/checkout? Upload via de webinterface?

Maar dit lijkt me sowieso een erg niet-optimale oplossing. Als je toch een server hebt, maak dan ook de database serverside met een webinterface. :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het gaat om een uitgebreide database met meerdere tabellen die uitsluitend door een manager wordt bijgehouden. Een webinterface is daarom niet nodig.

Mijn vraag is eigenlijk kort gezegd hoe het kan dat ingevoerde gegevens plots zijn verdwenen en hoe dit te voorkomen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Ik denk dat dat dus komt door de wijze waarop wordt geopend en opgeslagen, maar weet niet welke methode wordt gebruikt. Web, CIFS, iets anders? Ookkan bij openen worden gevraagd of je readonly wilt werken, ik neem aan dat dat niet met ja is beantwoord maar zeker weten doe ik dat natuurlijk niet.

Geef dus even aan hoe een en ander precies wordt geopend en is ingericht. (En geef aan dat het met dezelfde rechten en settings wel goed gaat bij bijv. .txt)

Afhankelijk van de methode is het overigens misschien eerder een topic voor [forum=0]forum sws[/forum], dus verplaats het topic misschien afhankelijk van enige extra info over de situatie. Ik meen me bijv. te herinneren dat mdb files standaard zelfs zijn geblokkeerd voor openen, maar ik neem aan dat dit niet meer het geval is anders had je het nooit kunnen openen :P (Misschien goed om toch even naar te kijken, mocht je die beveiliging zelf hebben verwijderd, misschien daar iets vergeten?)

Ik vul de topicstart een beetje aan, was 'Invoergegevens in access kwijt'.

[ Voor 4% gewijzigd door F_J_K op 11-06-2012 10:53 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaceman Spiff
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-12-2024
Mijn vermoeden:
De .mdb file staat 'gewoon' in een Document Library.

De manager opent het Access bestand door deze aan te klikken in SharePoint.
(Bestand wordt gedownload en geopend.)
Manager voert gegevens in.
(Nieuwe gegevens staan nu alleen in de lokale kopie/download van het Access bestand.)
Manager sluit Access via 'het kruisje', maar heeft niet op het knopje geklikt met "Save to SharePoint site."

Manager weer weer een keer gegevens invoeren en:
De manager opent het Access bestand door deze aan te klikken in SharePoint. En overschrijft het lokale bestand waarin deze de vorige keer de aanpassingen had gedaan.

/vermoedens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Dat is idd ook mijn vermoeden, maar ik hoop van de TS wat meer informatie te krijgen over de situatie/werkwijze zodat het meer dan vermoeden wordt :)

Als bovenstaande de werkwijze is: voortaan met de hand down- en uploaden, of netjes laten opslaan door expliciet aan te geven dat het naar Sharepoint moet worden opgeslagen (of CIFS gebruiken, of Access enkel gebruiken als frontend. Of toch een webinterface bieden, bijv door de mdb/accdb te converteren mits er geen complexe relaties / regels / code zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als ik 'm probeer op te slaan als sharepoint document geeft 'ie het volgende aan: Ongeldig argument. OK/Help. Als je op OK klikt kom je weer in het opslaan als venster uit. Als je op help klikt:

Naslaginformatie voor ontwikkelaars van Access 2010 Help en procedures
Ongeldig argument. (Fout 3001)Artikel
Ongeldig argument. (Fout 3001)Artikel

Ongeldig argument. (Fout 3001)

U probeert een bewerking uit te voeren die een routine in een DLL bevat en een van de argumenten van de routine is ongeldig. Controleer of u de juiste argumenten hebt opgegeven en probeer de bewerking vervolgens opnieuw.

Deze fout treedt ook op als u probeert onverenigbare constanten in een argument van een methode op te nemen, zoals een dbConsistent of een dbInconsistent in het argument options van de methode OpenRecordset.

Ik ben een redelijk 'leek' op dit gebied... wie kan mij verder helpen??

THANKS!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaceman Spiff
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-12-2024
Anoniem: 157941 schreef op maandag 11 juni 2012 @ 13:11:
Als ik 'm probeer op te slaan als sharepoint document geeft 'ie het volgende aan:
[...] (generieke foutmelding)

Ik ben een redelijk 'leek' op dit gebied... wie kan mij verder helpen??

THANKS!!!
Ik heb het idee dat je "opslaan als" letterlijk neemt en ook die 'export' functie gebruikt.
Wat ik bedoel is de "Save to SharePoint Site" knop in de gele balk die je krijgt als je een Access document opent vanuit een SharePoint Document Library.

Wat ik mij serieus afvraag is waarom dit Access bestand niet 'gewoon' op een fileshare staat? (Zeker omdat je aangeeft dat je nog kennis mist.) SharePoint is namelijk geen vervanger voor fileshares, maar bedoeld om met meerdere mensen samen te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Iedereen bedankt voor jullie bijdrage/oplossing. Probleem is opgelost door het access bestand niet op de sharepoint te plaatsen maar gewoon in een gedeelde map!
Pagina: 1