Een tijdje terug heeft mijn vader zijn pc naar een computershop gebracht omdat deze het had begeven (dat wil zeggen dat de computer bijna iedere keer crashte). De diagnose was een kapot moederbord, en dus heeft hij daar (Na al het gehannes zat te zijn) een nieuwe pc meegenomen. Nou heb ik jammer genoeg weinig informatie over wat de problemen precies waren, maar van wat ik van mijn vader begrijp (ben ook niet perse een expert) is bijvoorbeeld de processor niet meer bruikbaar omjdat het moederbord kapot is. Nou vond ik dit een vreemd verhaal, maar wilde ik jullie mening vragen of dit logisch is (sorry voor de geringe informatie, maar heb op dit moment ook niks meer). Verder wilde ik de nog werkende onderdelen aanvullen met nieuwe.
Pc bestaat uit:
intel, e8400 (socket 775) - kapot??
radeon hd4870, 512 mb
samsung spinpoint f17200rpm, sata II, 16 mb, 640 gb
kingston 4096mb, ddr2 (pc6400, 800mhz)
msi p43 neo-f - kapot!!
cooler master real power pro modular, 520 watt
cooler master elite 333 tower
Nou heb ik dus een meer verkennende vraag, hoe ik nu verder kan handelen.. Is het waarschijnlijk dat met het moederbord ook gelijk de processor stuk is? Of heb ik meer info nodig? Verder hoe kom ik er zelf achter wat wel en wat niet meer werkt..
Verder.. Als ik vervangende onderdelen wil kopen.. welke onderdelen zijn nu gelijkwaardig in prestaties met de gene die niet meer werken.
Ik weet dat het misschien wat vage vragen zijn, maar ik moet ergens beginnen.
Alvast bedankt!
Pc bestaat uit:
intel, e8400 (socket 775) - kapot??
radeon hd4870, 512 mb
samsung spinpoint f17200rpm, sata II, 16 mb, 640 gb
kingston 4096mb, ddr2 (pc6400, 800mhz)
msi p43 neo-f - kapot!!
cooler master real power pro modular, 520 watt
cooler master elite 333 tower
Nou heb ik dus een meer verkennende vraag, hoe ik nu verder kan handelen.. Is het waarschijnlijk dat met het moederbord ook gelijk de processor stuk is? Of heb ik meer info nodig? Verder hoe kom ik er zelf achter wat wel en wat niet meer werkt..
Verder.. Als ik vervangende onderdelen wil kopen.. welke onderdelen zijn nu gelijkwaardig in prestaties met de gene die niet meer werken.
Ik weet dat het misschien wat vage vragen zijn, maar ik moet ergens beginnen.
Alvast bedankt!