[Hosting] Opgezegd maar toch geïncasseerd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:28

Nox

Noxiuz

Topicstarter
Ik heb een tijd terug voor een schoolproject een domeinnaam geregistreerd en hosting afgenomen bij een nog niet nader te noemen partij voor zover dit niet nodig is.

Prima hosting, leuke prijs, alles goed en wel. Echter heb ik al na een half jaar alles opgezegd bij hun omdat er kennelijk hostingpooiers zijn die zoiets binnen 3 maanden willen weten en ook voor een tientje hostingkosten een incassobureau langssturen en ik wil dat gezeik niet.

Echter, nu is er administratief wat mis bij hun. Ik heb aan het einde nog een factuurtje betaald met wat overmatig dataverkeer door spambots oid. Was ik al niet blij mee, maar toch even betaald, ze hebben ergens wel gelijk. Gelijk de website dicht laten gooien en gezeik was ook over. Zij hebben toen gemeld dat mijn opzegging om die reden geannuleerd is, omdat ik een factuur moest betalen ofzo. (klinkt als een gevalletje rotsysteem in de administratie).

Nu is er dus een tijdje terug geld afgeschreven, ik gelijk gestorneerd. Hier met mijn geld! :+

En wat later valt er een brief op de deurmat dat ik moet lappen want anders incassobureau.

Nu mijn vraag, kunnen ze dit doen? Ik heb al geprobeerd ze te bereiken maar op info@ reageren ze niet (vermelden ze expliciet) en de helpdesk is niet te bereiken buiten bepaalde uren (een ticket inschieten kan ook niet).

Nu heb ik me er tijdens mijn klant-zijn-periode ook al enorm aan geergerd dat het niet mogelijk is om een ticket aan te maken zodat ik later een antwoord krijg. Maar ze willen continu medewerkers aan de gang hebben zodra men tickets aan moet maken. Het lijkt wel alsof het op papier uit een printer komt rollen zonder cachegeheugen zodat er iemand aanwezig moet zijn om de prints op te vangen.

Ik heb ze wel getweet, hun KS is daar ook actief maar geen reactie gehad.

Zodra ik weet dat ik in mijn recht sta (heb de bevestiging van de opzegging in mijn mailbox en gelijk even hardcopy uitgeprint :+) heb ik zoiets van: "Jullie voelen je te goed om je mail niet te beantwoorden, christelijk/gereformeerde openingstijden op te leggen en op twitter niet te reageren, fuck it dan kom je maar met je incassobureau en maak jij lekker kosten". :>

TL;DR
Dus bij deze, mogen ze een opzegging zomaar intrekken omdat klaarblijkelijk hun administratiesysteem brak is? Ze hebben het wel vermeld, maar ik heb toen geantwoord dat ik er vanuit ging dat mijn opzegging niet opgezegd zou worden en ik heb toen verder geen reactie daarop gehad. Ik dacht als eerste "Zet zelf die opzegging weer terug zodra factuur betaald is luie flikker".

Indien nodig wil ik de naam van de hoster wel geven, maar ik heb ook niet de intentie om hun naam te beschadigen, ze waren wel goed verder maar alleen dit laatste doen ze imho niet handig.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even de algemene voorwaarden omtrent opzeggen doorlezen. Staat daar een clausule in die opzeggen met openstaande rekeningen niet mogelijk maakt? If so, dan heb je nogmaals pech ;) Staat daar niets over in, dan lijkt het mij logisch (IANAL) dat je hebt opgezegd. In dat geval even een fax/brief sturen met daarin de email dat je hebt opgezegd en een bewijs van je laatste betaling. Mocht er ooit een incassobureau aankloppen dan doen zij dat per post. Niet negeren, maar direct dezelfde bewijzen overhandigen. Het incassobureau zal dat zien als een lastig geval en zal niet achter je aankomen voor een klein bedrag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Je geeft aan dat je de bevestiging van de opzegging van ze hebt ontvangen via de mail, case closed lijkt me?
Ik neem aan dat er einddatum is aangegeven?

Ik zou de mail voor de zekerheid ook nog even opslaan, zodat je een reservekopie én de headers van die mail hebt (en evt. die headers ook nog even uitprinten mocht je dat niet gedaan hebben).

Altijd leuk als bedrijven hun problemen van brakke administratie op de klanten afschuiven, zo van "Ja maar zo werkt ons systeem nu eenmaal dus dat heb je maar te slikken".

Wel gehad met een internetprovider die maar geld bleef afschrijven na de einddatum ook al had ik een schriftelijke bevestiging van de opzegging. En ik weer steeds vrolijk storneren ;)

Na een tijdje was ik het kat en muisspelletje met m'n geld zat, dus maar eens gebeld: ze zouden het in orde maken, maar ik moest de laatste afschrijving vooral niet storneren, zij zouden het geld automatisch weer terugstorten. Anders zou ik als wanbetaler geregistreerd worden door het systeem, met incassobureau als gevolg etc. 8)7
F*** it: mijn geld, jullie probleem, gewoon gestorneerd en verder niets meer van gehoord :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Topicstarter
Staat niets in over zo'n clausule; ik heb het opgezocht:
Artikel 18 Opschorting
Iedere tekortkoming van wederpartij geeft poepsiefloepsie.nl het recht haar verbintenissen op te schorten of hetgeen wederpartij door middel van haar diensten openbaar maakt te blokkeren. Tevens zullen in die situatie voor die periode de gebruiksrechten van wederpartij zijn opgeschort. Wederpartij dient ook gedurende de periode dat poepsiefloepsie.nl haar rechten in de vorige volzin opgenomen uitoefent, haar verbintenissen na te komen.
Artikel 19 Ontbinding
19.1 poepsiefloepsie.nl kan deze overeenkomst ontbinden zonder ingebrekestelling of rechterlijke tussenkomst wanneer:
 Het faillissement van de wederpartij wordt uitgesproken;
 Wederpartij surséance van betaling aanvraagt, dan wel dat hem dit wordt verleend;
 Wederpartij door beslaglegging of anderszins de bevoegdheid over zijn vermogen of een substantieel deel daarvan verliest;
 poepsiefloepsie.nl gegronde redenen heeft te twijfelen aan het vermogen van wederpartij (tijdig) aan zijn verplichtingen te voldoen;
 Wederpartij de betalingstermijn heeft overschreden;
 Wederpartij handelt of wordt vermoed te handelen in strijd met artikel 12.2 tot en met 12.4 van deze voorwaarden;
 Artikel 11.3 en/of 11.4 van deze voorwaarden van toepassing zijn.
19.2 Door de ontbinding worden de vorderingen van poepsiefloepsie.nl terstond opeisbaar en vervallen de verleende gebruiksrechten.
Die artikelen waar ze naar verwijzen zijn acceptable-use-policy. Ik mag geen kiddypr0n op mijn hosting zetten van hun (hoe ze daar nou bij komen..?) en dat soort dingen. En ik mag geen onwettelijke daad tegen hun begaan (hun manager kapot slaan oid :+) want dan wordt het ook ontbonden. Ik heb verder niks gelezen over opschorten ontbinding...

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2012 14:43 ]

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Schrijf gewoon een nette brief met je argumentatie. exemplaar naar hostingbedrijf en exemplaar naar incassobureau.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
precies, en tegelijkertijd alle correspondentie verzamelen en bewaren.
mocht het écht hoog oplopen dan heb je jouw kant van het verhaal in elk geval afgedekt.
hou ook een log bij als er telefonisch contact is, met datum tijd en naam van de medewerker die je hebt gesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangetekend naar de hoster & incassobureau versturen is nog beter.

Mocht de hoster door blijven zeuren.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2012 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb toch even voor de zekerheid gevraagd hoe het bij mijn hosting zit n.a.v. dit topic. Daar heb jij geen steek aan, maar toch even goed om er op te letten :Y

Overigens sluit die gewoon af totdat e.e.a. gefixt is, geen nare rekeningen of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

servies

Veni Vidi Servici

Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2012 @ 23:27:
Even de algemene voorwaarden omtrent opzeggen doorlezen. Staat daar een clausule in die opzeggen met openstaande rekeningen niet mogelijk maakt? If so, dan heb je nogmaals pech ;) Staat daar niets over in, dan lijkt het mij logisch (IANAL) dat je hebt opgezegd.
Euh, even een case aanleveren:
Je zegt op omdat het administratief een zooitje is en je een aantal (bewijsbaar) onterechte rekeningen niet hebt betaald en niet gaat betalen...
Hoster zegt: jij mag niet opzeggen omdat je je rekeningen nog niet hebt betaald en blijft nieuwe rekeningen sturen ook voor de diensten die je eigenlijk al hebt opgezegd....
Denk je nu echt dat dit een algemene voorwaarde is die stand zal houden voor een rechter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-10 11:30
servies schreef op maandag 11 juni 2012 @ 09:45:
[...]

Euh, even een case aanleveren:
Je zegt op omdat het administratief een zooitje is en je een aantal (bewijsbaar) onterechte rekeningen niet hebt betaald en niet gaat betalen...
Hoster zegt: jij mag niet opzeggen omdat je je rekeningen nog niet hebt betaald en blijft nieuwe rekeningen sturen ook voor de diensten die je eigenlijk al hebt opgezegd....
Denk je nu echt dat dit een algemene voorwaarde is die stand zal houden voor een rechter?
Zou inderdaad een geweldige voorwaarde zijn.
Klant zegt op => afrekening => door die afrekening vervalt de opzeg => repeat ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Topicstarter
Die rekening was van te veel dataverbruik.

Fyi, ik heb op 3 januari 2012 een bevestiging gehad, de rekening heb ik halverwege februari betaald (en er zit een betalingstermijn van 7 (!!!) dagen aan vast. Zeker met grotere organisaties ga je dat niet halen...

Anyhow, ik kan vandaag (werkdag) wél mijn correspondentie inzien met hun op de helpdesk:

Zij zeggen:
Door de overschrijding van dataverkeer wordt administratief een wijziging aangebracht in onze systemen. Om de betaling verder te kunnen verwerken moet de status van uw bestelling gewijzigd worden, en vervalt de opzegging. Daar kan ik helaas niets aan doen. Ik ga dit intern nog wel aanhalen.

Als u het openstaande bedrag overmaakt onder vermelding van "opzegging poepsiefloepsie.nl" dan zullen we de opzegging meteen weer doorvoeren bij verwerking van uw betaling. Onze excuses voor enig ongemak.

Al weet ik niet 100% zeker of het bedrag toen ovv factuurnummer e.d. zoals vermeld op de rekening is overgemaakt of onder een andere naam... Rabobank ligt eruit :(

Ik had het geld al eerder over gemaakt zie ik, dus voordat ze dat vermeld hebben dus met gewoon de gegevens zoals in de factuur vermeld.

[ Voor 6% gewijzigd door Nox op 11-06-2012 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb NoxiuZ in "[Hosting] Opgezegd maar toch geïncasseerd" even voor je aangepast met de nieuwe naam van de toko. Je had het origineel laten staan in de AV ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Topicstarter
Die had ik al aangepast naar een fictieve naam. Stond de echte bestaande er nog in? Thanks anyway :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesxen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-10 15:48
Host2Fail is een fictieve naam. (Google maar. Wie zou zich nou 'fail' willen noemen...)

Rare vogel in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesxen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-10 15:48
Lichte schop, ik zou wel willen weten hoe het is afgelopen.

Rare vogel in spe

Pagina: 1