Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Welke progameer taal zal ik leren?

Pagina: 1
Acties:
  • 523 views

• Turps
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18-11 17:01
Hey beste tweakers,

Volgend jaar moet ik nog voor school (ik ben 15 en doe VWO) een vrije deel kiezen. Dit jaar heb ik in klas 4 al informatica gedaan wat ik zeer leuk vond. Hierbij heb ik bijvoorbeeld met HTML en CSS en kleine webpagina gemaakt, en wat java geleerd. Nu zijn er leerlingen in de zesde die gewoon een programmeertaal hebben gekozen, en dat zijn gaan leren. Aangezien het een vrije deel is, en geen keuze examenvak, mag ik kiezen wat ik wil (je krijgt er geen cijfer voor, maar het is wel verplicht). Een vriend van mij vertelde dat Phyton wel een goede taal was om mee te beginnen. Wat denken jullie, wat is het makkelijkst te leren (vanuit iets van een schriftelijke cursus) voor een jongen van 15 die 2 uur per week eraan kan besteden?

Alvast bedankt, alle tips zijn welkom

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:37
Devschuur® Beleid
(Overigens zou ik, als je toch html/css kent al, wel een web-taal kiezen, dan kan je meteen wat leukere dingen maken. Bijvoorbeeld php/mysql als backend, en jQuery om wat frontend dingetjes te doen. Zijn allebei niet zo ingewikkeld en veeeeel op internet over te vinden)

[ Voor 73% gewijzigd door Barryvdh op 10-06-2012 23:06 ]

• Ellos
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-10 17:39
Heel simpel gezegd bestaat zo'n taal niet.

Het leren ervan zou je dan wel 2 uur per week kunnen doen, maar of je dan echt verder komt is nog de vraag.
Dus het is een beetje de kwestie of je er meer dan 2 uur per week aan zou willen besteden, ook thuis oid.
Oftewel vind je programmeren leuk.

Zo niet zou ik eigenlijk verder gaan met html en css en dan javascript erbij leren en dat wat verder perfectioneren, daar heb je dan veel meer aan dan 2 dingen half leren

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.