Toon posts:

Dual monitor met 1 gpu en onboard graphics.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb een paar weken geleden een nieuwe computer aangeschaft. Nog geen monitor, omdat ik er nog twee had staan. Ik ben ook zeker van plan om later een nette 24 inch neer te zetten, maar eerst zal ik het met deze twee 19 inch moeten doen.

Mijn setup is een i5 2500k op een asus P8z68 vlx met een HD 7850. Werkt prima en helemaal fijn met 1 monitor. Kan rustig battlefield 3, geen probleem.

Maar nu zie je het misschien al een beetje zitten; ik heb twee monitoren en momenteel is er maar 1 aan gesloten. De twee monitoren zijn allebei analoog, terwijl er op mijn HD7850 maar 1 aan anologe port zit, een dvi aansluiting. Ik kan dus geen twee schermen analoog aansluiten op mijn GPU. Maar ik heb nog wel een VGA en een DVI aansluiten op mijn mobo zitten. Ik heb mijn tweede scherm op mijn mobo aangesloten, maar die reageert niet. Ik had ook niet verwacht dat het zo makkelijk zou zijn.

Nu heb ik al een beetje zitten googlen of het misschien mogelijk is op 1 scherm op mijn mobo aan te sluiten en een andere op mijn GPU en volgens mij is het wel mogelijk met Lucid Virtu, maar ik niet ergens echt goed vinden hoe. Daarnaast zijn er ook 3 versies van Virtu dus ik heb ook geen flauw benul welke ik moet hebben.

Een andere optie zou nog zijn, om een goedekope tweede grafische kaart aan te sluiten. Dan zou ik er 1 moeten kopen. Dus ik zou eerst graag weten of het met de onboard graphics kan.

Als er nog vragen zijn hoor ik deze graag!

Met Vriendelijk Groet,
Romke

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:05
Wat dacht je ervan, om op de 7850 simpelweg een converter DVI -> VGA (analoog) aan te sluiten, en daar het 2e scherm op te doen? Dan zitten ze beiden op je GPU.

Verwijderd

Topicstarter
Nee beide schermen zijn analoog. Maar ik ben er al uit. Ik heb simpel weg overheen gekeken dat mijn Intel Graphics niet waren geinstalleerd. Dat was toen niet gelukt aan gezien "mijn pc niet aan de eisen zou voldoen". Ik dacht van nah, ik heb het toch niet echt nodig. Nu ben ik net ff in mijn bios gegaan had wat enabled, stond erbij dat het iets voor lucid was. Toen kon ik de intel graphics wel instaleren. En nu heb ik twee schermen. 1 op de GPU en 1 onboard :)

• ShitHappens
Met zo'n converter kun je je analoge scherm op de DVI aansluiting aansluiten ;)

Zoals je het nu gedaan hebt werkt het ook, mocht je ooit een Eyefinity setup overwegen, houd mijn tip dan in je achterhoofd.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:44
ShitHappens schreef op zondag 10 juni 2012 @ 23:24:
Met zo'n converter kun je je analoge scherm op de DVI aansluiting aansluiten ;)
Dat werkt alleen met DVI-I poorten, waarvan de 7850 er maar één heeft en waar z'n eerste scherm dus op zit.

• ShitHappens
Daarvan was ik niet op de hoogte, excuseer.

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09-2025
Ik heb deze http://www.eijlander.nl/A...e-0.2m-a-387806-2222.html

"Displayport mini male-dvi female 0.2m", maar 2560*1600 gaat niet werken erop(geen dual link). TERW_DAN heeft dit helaas moeten ondervinden. Je moet dan een 100euro adapter aanschaffen.

Foto Afbeeldingslocatie: http://i543.photobucket.com/albums/gg446/X-RayXI/th_Foto-0004.jpg

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

• mcerasmus
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-11-2025
Hoi xdisicionsx,
Als je het ene scherm op het moederbord aansluit en de ander op je videokaart, is het dan niet hetzelfde als crossfire en verlaagt de videokaart zich dan tot de intel-graphics? Of zit ik helemaal verkeerd? :?

• UltiemePCNerd
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 30-11-2025

UltiemePCNerd

Banaan.

mcerasmus schreef op zondag 30 april 2017 @ 15:59:
Hoi xdisicionsx,
Als je het ene scherm op het moederbord aansluit en de ander op je videokaart, is het dan niet hetzelfde als crossfire en verlaagt de videokaart zich dan tot de intel-graphics? Of zit ik helemaal verkeerd? :?
Je zit verkeerd, ze werken apart.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-01 20:26
mcerasmus schreef op zondag 30 april 2017 @ 15:59:
Hoi xdisicionsx,
Werken apart. En je videokaart hoeft ook niets te verlagen. Zolang je CPU meer als 32+ PCI-E lanes heeft.(er zijn enkele socket 2011-3 CPU die dat hebben. Maar waarom op een bijna 5 jaar oud topic?

• mcerasmus
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-11-2025
loki504 schreef op zondag 30 april 2017 @ 16:24:
[...]

Werken apart. En je videokaart hoeft ook niets te verlagen. Zolang je CPU meer als 32+ PCI-E lanes heeft.(er zijn enkele socket 2011-3 CPU die dat hebben. Maar waarom op een bijna 5 jaar oud topic?
Haha sorry, ik heb ongeveer hetzelfde probleem maar geen nieuw topic starten omdat het grootste deel al hier in stond. Weet jij toevallig of een intel-I56600K meer dan 32 PCI-E lanes heeft?

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-01 20:26
Nee. Die heeft er even uit het hoofd 20. 16 voor je GPU en 4x voor een M2 slot. Of 2x 8(in CF/SLI en 4 voor m.2 slot. Maar topic kaping. Hoe oud je ze ook zijn is not done. En ik kan niet direct uithalen dat je een vraag had. Maar meer een opmerking. Die niets toevoegt aan het oude topic. Tweaker heeft liever 100 topics over de zelfde vraag/probleem. Als 10 waar meerdere mensen elkaar proberen te helpen en een chaos wordt.
Pagina: 1