Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Mijn nichtje heeft een Acer Aspire 7560G laptop van Acer en door omstandigheden is ze de image kwijtgeraakt die op de herstelpartitie stond. Contact opgenomen met Acer en deze vertelden niets te kunnen doen, behalve DVD's opsturen a 60 euro, die de fabrieksinstellingen weer kunnen herstellen.

Afin, die DVD's heeft ze nu, Windows is ermee geïnstalleerd, maar er is 1 probleem: het scherm kan niet naar de native resolutie en heeft nu dus wat onscherp beeld. Ik heb geprobeerd te achterhalen welke hardware er in zit, dit zijn 2 AMD videokaarten, een 6620M en eentje uit de 7000M serie. Ik heb dus via game.amd.com de laatste videodrivers gedownload en geïnstalleerd, maar de stuurprogramma's lijken niet de stuurprogramma's te willen accepten.

Ook in de BIOS heb ik naar de instellingen gekeken, ik kan qua VGA alleen instellen dat het switchable moet zijn of integrated (dan wordt de 6620M gebruikt). Ik kan daar dus niet kiezen welke VGA chip gebruikt moet worden en vroeg mij dan ook af hoe ik dit kan oplossen.

Ik heb ook gedacht dat het wellicht stuurprogramma's zijn voor de monitor, maar HWINFO64 geeft geen merk en type door van de monitor, dus kan daar geen drivers überhaupt voor zoeken. In Apparaatbeheer wordt een van de videokaarten herkend, de 6620M, de andere zou een standaard VGA adapter zijn. Vreemd, want met de Catalyst drivers zou je verwachten dat beiden wel herkend worden.

Iemand van jullie misschien enig idee wat ik over het hoofd zie? Ik ga nu de automatische driver detectie maar proberen van AMD zelf, ben benieuwd wat er uit komt... Ik zal de uitkomsten daarvan uiteraard hier delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-05 08:34
ga naar http://www.acer.nl/ac/nl/NL/content/drivers
Daar kan je de VGA driver downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Ga ik proberen, geef het weinig hoop; de auto driver detect heeft ook weinig geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
Ik gok zomaar dat het dan gewoon wel werkt. Daar staan de drivers op welke je nodig hebt namelijk. Je selecteerd notebook, daarna aspire, daarna het typenummer 7560G en er verschijnt een lijstje met alle benodigdheden, audio, video, netwerk, heel de handel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Zojuist de drivers van de Acer site geprobeerd, dat werkte ook niet.
Met hwinfo64 wordt bij de 7000M-serie videokaart ook -1024KB geheugen (DDR5) aangegeven, weet niet of dat iets uitmaakt?

Op die site had ik gewoon gezocht naar Aspire 7560G, middes AJAX / JS wordt dan het menu voor me gevuld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
Dat is raar.
Misschien een gek idee, maar als system restore werkt, wellicht even terug naar de tijd voor je een driver geprobeerd hebt? Daarna de driver van Acer gebruiken, misschien helpt het. Ik houd niet zo van de system restore functie, maar als het werkt, dan is het prima.

Anders even kijken naar een tool om alles wat maar met de vga driver te maken heeft te verwijderen. Dan opnieuw opstarten en de driver installeren welke op de site van Acer staat.

Die driver MOET gewoon werken... (...zou je verwachten toch.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Probleem is dat ik geen goede image meer heb en de factory restore image kwijt is. Een goede restore point met wél werkende drivers is er dus niet meer; vandaar dat ik begin te vermoeden dat die videokaart uit de 7000M serie defect is.

Ik zal eens kijken of CCleaner na het verwijderen van de stuurprogramma's hulp kan bieden bij het opschonen en zorgen dat de stuurprogramma's en registersleutels verwijderd zijn. Maar inderdaad, je zou verwachten dat de driver die door Acer aangeboden wordt daadwerkelijk werkt, maar helaas dus.

Ik hoop echt voor mijn nichtje dat ik het zelf opgelost krijg, anders moet de laptop maar wéér naar Acer (Waar ze al zo'n hoge pet op heeft van de customer support bij Acer... ;) /sarcasm)
Pagina: 1