Kan een LCD tv tegen vrieskou?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalvE
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:59
Beste Tweakers,

Mijn vader is van plan een LCD tv in ons tuinhuis te hangen, we hebben er ook een beeldbuis staan en bij temperaturen onder het vriespunt (het tuinhuis is niet super geïsoleerd) reageert de tv niet optimaal meer. Mijn vraag is of LCD tv's een beetje bestand zijn tegen vrieskou, en/of er dingen zijn waar je rekening mee moet houden. Ik lees tegenstrijdige verhalen op het internet, dus wellicht dat hier iemand voor opheldering kan zorgen.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 18:24

heuveltje

KoelkastFilosoof

PascalvE schreef op zondag 10 juni 2012 @ 20:54:
Beste Tweakers,

Mijn vader is van plan een LCD tv in ons tuinhuis te hangen, we hebben er ook een beeldbuis staan en bij temperaturen onder het vriespunt (het tuinhuis is niet super geïsoleerd) reageert de tv niet optimaal meer. Mijn vraag is of LCD tv's een beetje bestand zijn tegen vrieskou, en/of er dingen zijn waar je rekening mee moet houden. Ik lees tegenstrijdige verhalen op het internet, dus wellicht dat hier iemand voor opheldering kan zorgen.

Alvast bedankt!
In je handleiding staat waarschijnlijk wel de opslag en bedrijfstemperaturen !

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalvE
We hebben de TV nog niet, maar ik zal eens wat handleidingen zoeken. Maar eerlijk gezegd hecht ik meer waarde aan betrouwbare gebruikerservaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:34
Los van de temperatuur: heb je al nagedacht over mogelijke condensatie op de elektronica in de tv?

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:15

Onbekend

...

De ene tv is de andere niet. Als in de specificatie staat dat het apparaat tussen 0 en 40 graden Celsius functioneert, dan geldt dat voor alle geproduceerde apparaten waarvoor die handleiding geldt. Er zijn echter marges gemaakt, en het kan goed zijn dat de ene tv bij -5 graden Celsius ook nog goed blijft werken, maar de andere niet meer. Daarnaast kan de levensduur ook nog eens flink verkort worden, maar dat zal je nooit in ervaringen lezen.

Gewoon binnen de temperatuurgrenzen blijven die de handleiding vermeldt. (Er kunnen verschillen zitten in werktemperatuuren en opslagtemperaturen!)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalvE
Bij LG (een van de kandidaten) geldt inderdaad: opslag vanaf -20 graden Celsius, gebruik vanaf 0 graden Celsius.

En over de condensatie, zeker iets waar we ook over na moeten denken, thanks.
Pagina: 1