Zijn er nog meer overklokkers die extreem veel last van het warme weer hebben? Ikzelf heb mijn cely400 van 600 naar 570 terug moeten klokken. Had last van spontane resets, soms kwam ik windows niet eens meer in, of zelfs wilde het ding niet eens meer posten! Ben ik de enige?
Heb er ook last van. 't Was van het weekend erg warm op de pckamer en daar had -ie dan ook goed last van. Ik heb m'n dual 366@550 teruggezet naar 366. Merkte vooral dat de kast temperatuur erg hoog werd.
Ik zit dus met smart te wachten op de deltafans van OC-Shop!!
Die fans die er nu inzitten hebben een CFM van 1,2 ofzo
Ik zit dus met smart te wachten op de deltafans van OC-Shop!!
Verwijderd
Vorig jaar tijdens een LAN Party +/- 35 a 40 graden binnen (30 buiten) moest ik m'n videokaart terugklokken (Stealth 2 op 55Mhz). Mobo werd toen iets van over de 50 graden. CPU over de 70 (Asus TX97E + P233MMX @ 266). Maar het was alleen de videokaart die teruggeklokt moest worden(Naar 50Mhz). (kon je niet meer vastpakken +/- graadje of 80).
Met m'n nieuwe PC in het weekend lekker buiten gezeten en zitten gamen, nog geen problemen gehad.(PIII 500 @ 620)
Met m'n nieuwe PC in het weekend lekker buiten gezeten en zitten gamen, nog geen problemen gehad.(PIII 500 @ 620)
Ik merk dat mijn GeForce die toch al veeeeel te heet werd nu wel erg gaat gloeien (is een oranje gloed normaal?). Er zit een Tennmax Detonator op, maar het lijkt wel of het met dit weer niets uit maakt. Ik heb hem maar terug geclockt naar de default settings
. Misschien is het een teken dat ik niet meer zoveel tijd achter m'n puttertje moet doorbrengen, maar eens naar buiten moet gaan (ik geloof dat daar de vogeltjes fluiten, gehoord van iemand...
).
B.t.w. Schumi, staat jou PC buiten? Relaxed...
B.t.w. Schumi, staat jou PC buiten? Relaxed...
Textures in Q3 werden ook wazig op me G400 met allemaal leuke kleurtjes een dag of wat geleden. Maar ietsje teruggeklokt die handel. Lijkt verholpen te zijn. Woonde ik maar in ijsland ofzo
Verwijderd
Bomberman. Met goed weer kan we met een aantal gasten uit de buurt lekker met onze PC's in de tuin zitten. (Is begonnen om m'n ouders effuh een hak zetten
, aangezien ze altijd met goed weer zaten te zeuren waarom ik binnen ging zitten).
Verwijderd
Ik heb nog geen last gehad. Mijn compu loopt lekker koel! O ja, een tip:
Haal de heatink van je videokaart af, en zet er een koelertje op. Die loopt altijd stabiel!! Bij mij dan :)!
Haal de heatink van je videokaart af, en zet er een koelertje op. Die loopt altijd stabiel!! Bij mij dan :)!
Verwijderd
Met dit weer moest ik boven op mijn kamer mijn cely300a@450 terug klokken op een bus van 95. Hij werd 75 graden en das niet normal. is ook 30+ graden in mijn kamer. hier beneden doen mijn dual cely's het erg goed. (366@600+)
Dave: Zit al fannetje op heatink gelijmd. Andere heatsink met fan gaat nog een kostbaar pci-slot kosten, en trouwens het ligt aan het geheugen dat te hoog geklockt is... Alleen door de lastige werking van MGAtweak moest ik ook de core speed verlagen 
Kga verhuizen naar ergens waar het koud is
Wanneer gaat Inwin of A-Open koelkasten bouwen?
Kga verhuizen naar ergens waar het koud is
Wanneer gaat Inwin of A-Open koelkasten bouwen?
Verwijderd
Nee, ik had eerst ook een koelertje op de heatsink, nu een koelertje op de chip. Dat werkt echt super!!!!!!! Geen overhittingsproblemen meer :)!!!
Alleen heb ik toch nog een probleempje gehad. Ik zag alle vensters in windows door elkaar, behalve de muis was ok. Maar als ik wat probeerde af te sluiten, en deed dat bij alle programma's, dan crashed de pc! Niet echt leuk als je met wat belangrijks bezig bent. Maar ja, het leven van een overklokker is nu eenmaal een hard leven!!
Alleen heb ik toch nog een probleempje gehad. Ik zag alle vensters in windows door elkaar, behalve de muis was ok. Maar als ik wat probeerde af te sluiten, en deed dat bij alle programma's, dan crashed de pc! Niet echt leuk als je met wat belangrijks bezig bent. Maar ja, het leven van een overklokker is nu eenmaal een hard leven!!
Meiden hou op!!
Ik zou afgelopen weekend even aan mijn zwager wat games laten zien, want hij was ervan overtuigd dat dit op de PC minder mooi was dan op zijn Playstation
DUH!....not!.
Omdat de CPU, mobo en videokaarttemp. normaal gesproken niet zo gek hoog worden staan mijn BIOS en MoboMonitor instellingen vrij laag. Ik ff gamen..na twee tellen begonnen alle alarmpjes te piepen en te kreunen. Mijn V6800 blijft nu standaard met dit weer op 60 graden (om over de cpu en het mobo maar helemaal niet te spreken
).
Ik wou dat het weer ging sneeuwen
Ik zou afgelopen weekend even aan mijn zwager wat games laten zien, want hij was ervan overtuigd dat dit op de PC minder mooi was dan op zijn Playstation
Omdat de CPU, mobo en videokaarttemp. normaal gesproken niet zo gek hoog worden staan mijn BIOS en MoboMonitor instellingen vrij laag. Ik ff gamen..na twee tellen begonnen alle alarmpjes te piepen en te kreunen. Mijn V6800 blijft nu standaard met dit weer op 60 graden (om over de cpu en het mobo maar helemaal niet te spreken
Ik wou dat het weer ging sneeuwen
EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber
Verwijderd
Ik heb er een goeie oplossing voor gevonden.
Aangezien mijn pc op zolder staat (erg warm, het is een big tower waarvan ik de zijkant laat openstaan. Ik heb een kleine ventilator gekocht bij Blokker voor 19,95 zoeen die je op je bureau zet en die heb ik gewoon naast de pc gezet en die blaast op volle snelheid koele lucht naar binnen. Het maakt niet meer herrie dan een pc fan en het koelt 10x beter.
Mijn moederbordtemp is nu 7 graden lager.
Aangezien mijn pc op zolder staat (erg warm, het is een big tower waarvan ik de zijkant laat openstaan. Ik heb een kleine ventilator gekocht bij Blokker voor 19,95 zoeen die je op je bureau zet en die heb ik gewoon naast de pc gezet en die blaast op volle snelheid koele lucht naar binnen. Het maakt niet meer herrie dan een pc fan en het koelt 10x beter.
Mijn moederbordtemp is nu 7 graden lager.
Verwijderd
massacre: dat ligt niet aan de werking van MGATweak, maar aan de manier waaraan het geheugen aan de core zit gekoppeld.
ben toch blij dat we in dit kleine kikkerlandje wonen, je zou maar in mozambique je pc moeten overklokken...
ben toch blij dat we in dit kleine kikkerlandje wonen, je zou maar in mozambique je pc moeten overklokken...
Het is inderdaad erg warm. Mijn kamer zit pal op het zuiden, met een redelijk groot raam, en alles braakt warmte uit. Vooral mijn radiator en mijn monitor.
Mijn thermometer voor de koelwatertemperatuur is kapot, maar ik geloof dat ik het niet eens wil weten. Moederbordtemperatuur is 10 graden hoger dan normaal, en cpu temps lopen ook een graad of 7 boven normaal. Mijn monitor braakt een stroom van warme lucht uit. Overweeg zelfs een monitorkoeler (zo'n onzin-ventilator bovenop je monitor) om de boel niet te laten overlijden.
1 voordeel: legionella in mijn koelwater is weer een tijdje weg.
Mijn thermometer voor de koelwatertemperatuur is kapot, maar ik geloof dat ik het niet eens wil weten. Moederbordtemperatuur is 10 graden hoger dan normaal, en cpu temps lopen ook een graad of 7 boven normaal. Mijn monitor braakt een stroom van warme lucht uit. Overweeg zelfs een monitorkoeler (zo'n onzin-ventilator bovenop je monitor) om de boel niet te laten overlijden.
1 voordeel: legionella in mijn koelwater is weer een tijdje weg.
Volgensmij valt het bij mij hiero nog wel mee dan 
Na andere koelpasta te nemen en deze beter te verdelen als die ik eerst gebruikte blijft ie (eeehm vanavond geprobeerd, dus ik weet nie of ie het in de volle zon houdt maarja) kon me procje toch weer vrolijk verder grazen op 600
Na andere koelpasta te nemen en deze beter te verdelen als die ik eerst gebruikte blijft ie (eeehm vanavond geprobeerd, dus ik weet nie of ie het in de volle zon houdt maarja) kon me procje toch weer vrolijk verder grazen op 600
Verwijderd
Ik heb de Peltier uit mijn opstelling weggehaald. De computer was nog wel stabiel maar het koelwater werd 33 graden en de pompjes werken volgens de fabrikant maar tot een maximale watertemperatuur van 35 graden.
Hier een klein beetje last van, had mijn 500@735, op 7x105 staan, 1 keer in de 2 uur ongeveer zwaar hangen of rebooten.
Nu op 7x104 staan
en geen last meer.
Toch irritant al is het maar een klein beetje.
F.
Nu op 7x104 staan
Toch irritant al is het maar een klein beetje.
F.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Verwijderd
Ik heb met mijn PIII550E@800 ook nog geen last, maar mijn Big Tower met K6-3-450 moest ik vorig jaar toch open zetten en een kamer ventilator er op...
Ik woon op 8 hoog(hoogste etage platdak) warmte blijft binnen lang hangen, dus ik hou er wel rekening mee, en kijk telkens op mijn PC AlertDoctor(MSI).
Ik woon op 8 hoog(hoogste etage platdak) warmte blijft binnen lang hangen, dus ik hou er wel rekening mee, en kijk telkens op mijn PC AlertDoctor(MSI).
Het is hier behoorlijk warm op mijn kamertje en mijn ASUS 6800 draait nu op 61 graden. M'n computer staat nu z'on 3,5 uur aan en ik heb nog geen spelletjes ofzo gedraaid.
Nu mijn vraag, hoe heet mag z'on kaart eigenlijk worden? Is het verstandig om smartdoctor nu maar constant te draaien?
Nu mijn vraag, hoe heet mag z'on kaart eigenlijk worden? Is het verstandig om smartdoctor nu maar constant te draaien?
All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.
Verwijderd
Mijn 550E@754 mhz draait nu al 2 weken zonder reboot en de laaste paar dagen is mijn cpu tot 35 graden gekomen, kamer temp op dit moment is 29 graden.
2 cpu fans, 2 kast fans, 2 GeForce Fans en een HD cooler(3 fans)
2 cpu fans, 2 kast fans, 2 GeForce Fans en een HD cooler(3 fans)
Verwijderd
PII-300@442
Kamertemp = 29 graden
CPU temp = 39 graden
Lijkt mij niet zo'n probleem.
Ik heb alleen wel oordoppen nodig met die orkaan onder m'n bureau (6 fans maken toch best wel herrie, misschien eens tijd voor waterkoeling).
Kamertemp = 29 graden
CPU temp = 39 graden
Lijkt mij niet zo'n probleem.
Ik heb alleen wel oordoppen nodig met die orkaan onder m'n bureau (6 fans maken toch best wel herrie, misschien eens tijd voor waterkoeling).
M'n dual C366 draaide sowieso al een tijdje op 366. Van de week, toen het zoveel warmer werd, scheelde het opeens een graad of 8 
Trouwens DUAL-SPEED, had je niet een iets originelere naam kunnen verzinnen
Trouwens DUAL-SPEED, had je niet een iets originelere naam kunnen verzinnen
Verwijderd
Mijn hobby-kamer nadert de 40 graden (zon + 4 Athlons...), in m'n pc-kasten gaat het richting de 50 
M'n Athlons houden zich trouwens goed, alleen was ik net een videokaartje aan het testen op overclockability en die moest ik dus wel een paar procentjes terugzetten...
(Of er een grotere koeler opgooien, maar ik betwijfel of dat echt helpt want de luchttemp in de pc-kast is gewoon 20 graden hoger dan normaal dus ja...)
M'n Athlons houden zich trouwens goed, alleen was ik net een videokaartje aan het testen op overclockability en die moest ik dus wel een paar procentjes terugzetten...
(Of er een grotere koeler opgooien, maar ik betwijfel of dat echt helpt want de luchttemp in de pc-kast is gewoon 20 graden hoger dan normaal dus ja...)
Bij mij zijn de temperaturen ook niet normaal. Niet alleen mijn computer heeft er last van, ook de vissen in mijn vissekom (niet voor waterkoeling gebruikt) hebben het zo warm dat er een vanochtend op zijn kop in het water dreef. Zat veel te weinig zuurstof in het water. Heb er een paar glazen kraanwater uit de broes-kop bij gegooid, nu gaat het weer. Vannavond even een luchtpompje halen.
Verwijderd
Herman
Gooi af en toe wat ijs klontjes in je vissekom, helpt wel en houd water een beetje koel
Gooi af en toe wat ijs klontjes in je vissekom, helpt wel en houd water een beetje koel
Verwijderd
:(Badtobone
, wat voor oplossing had ik je nu aangeraden? Een LUCHTPOMPJE!!! Temperatuur-schommelingen is echt niet gezond voor je vissen en nog dieronvriendelijk ook. Die arme beestjes zijn koudbloedig en als je ze niet goed kan (wil) verzorgen moet je ze gewoon niet nemen. Dierenmishandeling.
Verwijderd
Frits, Stel je niet aan!!!!!
kheb mijn celeron 366@550 moeten terugklokken naar 525 vanwege de hitte...naja 0,1 frames in quake minder, boeit me niet
.
kheb mijn celeron 366@550 moeten terugklokken naar 525 vanwege de hitte...naja 0,1 frames in quake minder, boeit me niet
Verwijderd
Neo, wie heeft het hier over aanstellen? Ik moet wel reageren als ik zie hoe sommige mensen met hun huisdier(en) omgaan. Voor een deel is dit onwetendheid maar een groot deel verzorgt hun dieren bewust slecht.
Badtobone, hoe gaat het met de visjes?Alweer terug gemoeten naar de viswinkel?
Badtobone, hoe gaat het met de visjes?Alweer terug gemoeten naar de viswinkel?
Pagina: 1