Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdouble
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-08 13:00
Heb sinds een paar dagen een Samsung galaxy Txt B5510, overgenomen van een mede Tweaker.
Wat bij thuiskomst na de aankoop opviel was dat er geen Google play store standaard op zat.
Na wat zoeken moest ik een .apk file installeren, waarna de Google play store zichtbaar werd. Stond in de
directory /sdcard/download.

Helaas kwam direkt de melding:

" De app Google play store (proces com.android.vending ) is onverwachts gestopt. Probeer het opnieuw. Geforceerd sluiten. "

Na het meerdere malen het opnieuw geinstalleerd te hebben, heb ik die .apk file verwijdert en ben op zoek gegaan naar een nieuwe; op http://www.theandroidsoul.com de download "Google Play -APK 3.5.19 gevonden en er op gezet. Het werkte, echter bij de eerste appdownload kwam de foutmelding weer.

Vervolgens werkt Google play ook niet meer.

De Txt heeft androidversie 2.6.35.7, volgens samsungs Kies is de firmware helemaal bijgewerkt.
Het SD kaartje wordt soms niet herkent, na het eruit en erin doe het wel.

Zit zelfs af te vragen of het kwaad kan dat dit de 3e telefoon is die via mijn Gmail account de app store in wil.

Heeft iemand enig idee wat hier loos is ?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Heb je een factory reset geprobeerd met de telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03

job

Het missen van google play geeft mij het idee dat de vorige eigenaar er een "custom" rom op heeft gezegd. Bij sommige custom roms ontbreken de google apps.

Geen probleem, je kan de google apps achteraf nog installeren, maar dan moet je wel de juiste versie downloaden.

Als je weet welke android versie je hebt (2.6.35.7 is namelijk de kernel versie, niet de android versie) kan ik wellicht de juiste versie van google play voor je vinden.
Heb je wellicht de smalbandversie? Dat maakt het zoeken wat makkelijker :)

[ Voor 31% gewijzigd door job op 10-06-2012 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Vraag is of bijvoorbeeld de GMail app wél aanwezig is. De GApps zijn een aantal applicaties bij elkaar. ;)

[ Voor 74% gewijzigd door CH4OS op 10-06-2012 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdouble
Factory reset meerdere malen geprobeert, helpt niet.

Wat ik op Kies zie staan:

Firmaware versie: PDA:KK1 / Phone:KK2 / CSC:KI2 (KPP)

Schijnt de laatste firmaware te zijn.

Bij Kernelversie:
2.6.35.7
root@DELL136#1

Buildnummer:
GINGERBREAD .CEKK1

BIj basebandversie staat:

B5510XXKK2.

Overigens is er inderdaad geen gmail app, wel een email app. Maar de telefoon is wel gekoppeld aan mijn gmailaccount.

[ Voor 24% gewijzigd door mdouble op 10-06-2012 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Met deze link kan je de google apps voor gingerbread downloaden: http://goo.im/gapps/gapps-gb-20110828-signed.zip
Normaal gesproken moet je die update.zip flashen via de recovery, maar kijk eens of het installeren van vending.apk uit de zip (dat is de apk die je moet hebben) je probleem oplost.

edit: naast de gmail app zal je nog wel een aantal google apps missen.

[ Voor 11% gewijzigd door job op 10-06-2012 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-08 21:50
Ik had gister een qware tab van iemand met hetzelfde probleem. De oude stock market werkte, de nieuwste kwam automatisch binnen en crash. Er bleek geen sdkaartje in te zitten, had nog een 2 gb liggen, die erin gestopt en probleem over.

Heeft hij ook een probleem met het herkennen van een ander sdkaartje en zo nee, is het dan wellicht verholpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdouble
Job, Thx voor de site, reuze handig. Helaas heeft het niet geholpen, ook de android market geeft dezelfde fout. Dacht trouwens dat vanaf 2.2 iedereen een hernoeming had gekregen voor google Play.

Tevens een ander SD erin gedaan, ook dat hielp niet. Als ik ga naar Mijn bestanden ziet ie beide SD kaartjes.

Helaas zat de gmail app niet in het lijstje van Job. wellicht is dat de oplossing en moet ik daar naar op zoek.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Jammer, was leuk geweest als het nu al werkte.

Heb ik 2 andere oplossingen voor je.
1). Download een volledige rom en flash deze erop met odin (niet zonder risico's). Dan moet je wel een volledige rom voor jouw telefoon kunnen vinden.
2). Zet je galaxy in recovery mode, en installeer je telefoon met kies met de laatste versie. Kies zal dan de software van de samsung servers afhalen zodat je een volledige rom hebt. Ook niet risico vrij, maar veiliger dan flashen via odin.

[ Voor 29% gewijzigd door job op 10-06-2012 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An0traX
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-08 12:51
Goedemiddag,

Wij kwamen hier op het werkt het zelfde probleem tegen.

met een Samsung Mini 2 met Android versie 2.3.6
Ook na fabrieks-instellingen , buffer legen , cash legen etc. niets hielp.

helaas weet ik zo even niet meer welke versie van de play store er op dat moment op stond.

Toen hebben we Versie 5.88 van play store geïnstalleerd en hierna was het probleem verholpen.

misschien voor de mensen die nog steeds dit probleem hebben. APK downloaden met een nieuwere versie van Play Store en hiermee kijken wat er gebeurt.

hoop dat iemand er wat aan heeft :*)

Mvg,
René

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Rene An0traX,

Tja, hier hebben we exact hetzelfde probleem, met hetzelfde soort toestel. Maar hoe doe je dat:

[/quote]Toen hebben we Versie 5.88 van play store geïnstalleerd en hierna was het probleem verholpen.

misschien voor de mensen die nog steeds dit probleem hebben. APK downloaden met een nieuwere versie van Play Store en hiermee kijken wat er gebeurt.[quote]
????

We hebben al een factory reset gedaan (ik kon vinden hoe dat moest. vond ik al een hele toer), en een system update met Kies. Maar hoe het verder moet ... geen idee.

Dank voor ieder advies ..

Roland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 23:33
*knip*. Niet linken naar bestanden uit niet-officiële bron.

[ Voor 86% gewijzigd door rens-br op 03-06-2016 14:14 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Super Brad!

't werkt weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Aangezien het alweer een topic is uit 2012 en topics kicken / kapen niet de bedoeling is, gaat hier een slotje op.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.