Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ducky.nL
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-08 13:07
Beste tweakers,

Vandaag probeerde ik de nieuwe Release Preview van Windows 8 te installeren, nadat ik een nieuwe partitie heb gemaakt op mijn SSD (de Crucial M4 128GB) met de boot-DVD van Acronis (Disk management software).
Op het moment waarop een installatie locatie verkozen moet worden en ik mijn nieuwe partitie selecteer, geeft de Windows 8 installer de volgende melding:
"Setup was unable to create a new system partition or locate an existing system partition."

Google vertelde mij niet bijzonder veel relevants betreffende deze melding in combinatie met een SSD-partitie.

Ook op mijn WD 120GB schijf (Nog een relatief oude Parallel ATA-schijf), wilde de installer geen Windows 8 installeren. Dit deed mij vermoeden dat het dus niets te maken heeft met het feit dat een partitie is, of een SSD-schijf. Moet ik wellicht op een speciale manier de partities aanmaken, zodat het als systeemschijf gebruikt kan worden?

Ik werk met een Gigabyte GA-MA790GP-DS4H moederbord, met een AMD Phenom II 965 BE CPU, en 2x 2GB Corsair DDR2-geheugen. Ik heb een M-Audio Delta 1010LT geluidskaart en een ATI Radeon HD 5770 (Sapphire Vapor-x Edition). (Maar geluidskaart/grafische kaart zal er barweinig mee te doen hebben, lijkt mij zo)
Op de eerste partitie van de Crucial staat uiteraard Windows 7 geïnstalleerd.
De Crucial M4 heeft de laatste firmwire: 000F.
Mijn Bios is ook up-to-date.

Iemand enig idee hoe ik alsnog een dualboot Win7/Win8 kan realiseren, beiden sytemen op hun eigen partitie op mijn Crucial M4?

Edit: Ik installeer de Preview by the way vanaf een USB-stick. Simpelweg de iso uitgepakt naar de USB, en er vanaf geboot.

Edit2: Mijn Windows 7 installatie partitie doet nu nogal moeilijk. Al twee keer de boot repair tool zijn werk moeten laten doen. Doe ik dit niet, crashed Windows 7 na een minuutje opgestart te zijn. What did I do wrong. :O

[ Voor 24% gewijzigd door Ducky.nL op 10-06-2012 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ducky.nL
Anyone? oO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Gewoon win8 installeren, die maakt dan zelf een multiboot aan. (zo ging dat tenminste met win7 toendertijd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benniep
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 17:44
Koppel andere schijven los voor de installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reepje schreef op zondag 10 juni 2012 @ 21:39:
Gewoon win8 installeren, die maakt dan zelf een multiboot aan. (zo ging dat tenminste met win7 toendertijd)
Met W8 idemdito , hier draait die met xp in dualboot met W8 :)

Met een 64 bit versie heb je minimaal een partitie van 20 GB nodig voor een fresh install , probeer gewoon met w7 die partitie te maken. Je moet met W8 wel de geavanceerde install modus gebruiken waarbij je ervoor kiest het oude os te laten zitten .

Ben benieuwd wat je van de performance vindt van w8 met ssd , zowiezo is er optimize drives voor ssd wat een soort handmatig trim is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ducky.nL
@benniep.
Ik heb zojuist alle schijven behalve de Crucial M4 losgekoppeld, en heb alle partities op de M4 verwijderd. Vervolgens wil Windows 8 wel installeren, vanaf een USB-stick. Simpelweg de ISO uitgepakt naar de USB-HDD. Andere opslagmedia loskoppelen heeft dus geholpen. Thanks!

@systeemherstel.
Tot noch toe loopt W8 rete snel op de SSD. Echter is m'n SATA-controller een bottleneck, op het moment. Moet een nieuw moederbord aan gaan schaffen binnenkort!

@reepje.
Ik kreeg tijdens het installeren van Windows 8 nooit de optie om een dualboot op te zetten of om op wat voor manier dan ook Windows 7 te behouden. Raar!

Ben benieuwd of ik na de installatie van Windows 8 een partitie kan maken om vervolgens Windows 7 te kunnen dual-booten.

[ Voor 0% gewijzigd door Ducky.nL op 20-06-2012 13:14 . Reden: Typo ]

Pagina: 1