[ReadyNAS] .sickbeard & .sabnzbd map niet zichtbaar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Night89
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 00:32

Night89

Als je alles op een rijtje heb

Topicstarter
Ik heb hier een Netgear Readynas RNDU2000, daarop geinstalleerd Sickbeard,SABnzbd en Couchpotato.

Het werkt ongeveer tot aan de post-processing stap, daar moet ik het script in /c/.sickbeard/autoProcessTV voor aanpassen.

Probleem is dus dat ik met geen mogelijkheid bij de .sickbeard map kan komen vanaf mijn windows laptop..

Iemand heeft mij al aangeraden met PuTTy ssh "chmod 777" te doen naar die map (als root user), dat gebeurt, maar helpt niks :'(
Ben ondertussen al de hele dag aan het zoeken, geen oplosing gevonden zover..
Mischien kan iemand hier licht schijnen over mijn probleem?

Bedankt!

Met Vriendelijke Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-09 19:12

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Bestanden en mappen met een punt ervoor zijn onzichtbaar in de *nix wereld, en daarom worden ze ook als verborgen gemarkeerd als je ze vanuit Windows probeert te bekijken. Zet verborgen bestanden weergeven daarom eens aan in je verkenner. ;)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-09 11:11

Satom

Verzamel ervaringen

Je zou het ook met WinSCP kunnen proberen, dit programma gebruik ik als ik wil "bladeren" door mijn NAS (MyBookLive)

Edit: Wat --MeAngry-- zegt klopt inderdaad, WinSCP zal zich hiervan niets aantrekken en je gewoon alles laten zien, als de methode om verborgen bestanden te weergeven niet werkt ;)

[ Voor 44% gewijzigd door Satom op 10-06-2012 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Night89

Night89

Topicstarter
--MeAngry-- schreef op zondag 10 juni 2012 @ 16:54:
Bestanden en mappen met een punt ervoor zijn onzichtbaar in de *nix wereld, en daarom worden ze ook als verborgen gemarkeerd als je ze vanuit Windows probeert te bekijken. Zet verborgen bestanden weergeven daarom eens aan in je verkenner. ;)
Excuus, vergeten te vermelden maar verborgen bestanden weergeven staat AAN.
Als ik via explorer een directe link typ kom ik er ook niet..

WinSCP ga ik even achteraan

Met Vriendelijke Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

Misschien was het ook wel handig van mij een linkje te geven, dus bij deze, zelf gebruik ik de portable versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

Die bestanden zal je nooit via de windows verkenner kunnen bereiken. In de verkenner kan je alleen de bestanden binnen de smb/cifs shares staan zien. Alles wat daar buiten staat kan je via de windows verkenner gewoon niet bij.

Twee manieren waarop je die bestanden kan aanpassen is via de commandline (putty) of via winscp (als je nas scp ondersteund).

Mocht je er niet uit komen.. sikbeard en couchpotato hebben ook hun eigen post-processing.. je bent niet verplicht die van sab te gebruiken.

[ Voor 18% gewijzigd door job op 10-06-2012 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Night89

Night89

Topicstarter
job schreef op zondag 10 juni 2012 @ 17:02:
Die bestanden zal je nooit via de windows verkenner kunnen bereiken. In de verkenner kan je alleen de bestanden binnen de smb/cifs shares staan. Alles wat daar buiten staat kan je via de windows verkenner gewoon niet bij.

Twee manieren waarop je die bestanden kan aanpassen is via de commandline (putty) of via winscp (als je nas scp ondersteund).
Das zinvolle info ! :)

Ben nu aan het stoeien met WinSCP, kan ik ook gewoon met ftp inloggen? of moet het met scp?
voorlopig nog "Verbonden" & "toegang geweigerd"
------------------------
edit

Gaat niet werken denkik :

Fout tijdens het overslaan van het opstartbericht. Uw shell is mogelijk niet compatibel met de toepassing (BASH wordt aangeraden).

Kan je mij een uitleg geven over de eigen Post process mogelijkheden van sickbeard? alles wat ik kan vinden voor readynas systemen gaat via dit script..

of natuurlijk via PuTTy, maar heb zo'n idee dat dat niet heel makkelijk is ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Night89 op 10-06-2012 17:11 ]

Met Vriendelijke Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

sickbeard > config > post processing.
Hier meer informatie.

Handleiding komt niet meer helemaal 100% overeen (ik moet hem nog bijwerken), maar daarmee moet je er wel mee uit komen.
Sommigen zweren bij de postprocessing van sab, ik vind de postprocessing van sickbeard en couchpotato goed genoeg en gebruik dus die.

[ Voor 54% gewijzigd door job op 10-06-2012 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

Ik gebruik dezelfde gegevens in WinSCP als dat ik voor Putty gebruik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Night89

Night89

Topicstarter
job schreef op zondag 10 juni 2012 @ 17:13:
sickbeard > config > post processing.
Hier meer informatie.
Dan ga ik die eens even volgen, als ik het goed begrijp is het eindresultaat dus exact hetzelfde, maar zonder dat script te gebruiken? Da's wel relaxed dan!

zijvraagje.. alles wat via sabnzbd binnen komt, zie ik niks van tot het moment dat het uitgepakt word, dan gaat het naar de media share. da's prima, maar incomplete handel (had ik net toevallig) die blijven dus waarschijnlijk ergens in .sabnzbd map staan, hoe kan ik dat opschonen?

@Vliegtuig
Dan zal mijn NAS wel geen scp ondersteuning hebben denkik?
Ik kom er met dezelfde inlogcodes helaas niet in..

in de NAS staat het volgende:

CIFS (staan aan)
NFS (staat uit)
AFP (staat uit)
FTP (staat aan)
HTTP (staat aan)
HTTPS (staat uit)
Rsync (staat uit)

[ Voor 17% gewijzigd door Night89 op 10-06-2012 17:20 ]

Met Vriendelijke Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

Je kunt de standaard map voor Incomplete en Complete downloads in SabNZBd wijzigen. Maar waarschijnlijk staan er nu al bestanden in .sabnzbd, die kun je alleen maar verwijderen d.m.v. Putty of WinSCP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Night89 schreef op zondag 10 juni 2012 @ 17:16:
maar incomplete handel (had ik net toevallig) die blijven dus waarschijnlijk ergens in .sabnzbd map staan, hoe kan ik dat opschonen?
Als je een download uit de que verwijdert kan je er voor kiezen om die specifieke download op te schonen.
Moet je nu achteraf nog iets opschonen dan pak je bijvoorbeeld putty er weer bij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Night89

Night89

Topicstarter
Heb het nu ingesteld via Sickbeard zelf, so far so good.

Maar hoe stel ik nu in dat hij alles netjes wegzet en automatisch hernoemt? dat wil nog niet helemaal..

Met Vriendelijke Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

Zo te zien heb jij geen FTPS op je Nas, dat zit blijkbaar wel op de MyBookLive (2TB). Je zou de naam van de map kunnen hernoemen via Putty, of gewoon de bestanden verwijderen die je wilt verwijderen.

Mocht de commando's niet weten, zie dan het onderstaande stukje :9

Zal niet heel moeilijk zijn, met de commando ls -a kun je de mappen zien van de map waarin je zit en met de commando cd kun je navigeren door de mapen heen. Met de commando rm *bestandsnaam* kun je bestanden verijwderen, wil je een hele map verwijderen gebruik je dit commando: rmdir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Night89 schreef op zondag 10 juni 2012 @ 19:05:
Heb het nu ingesteld via Sickbeard zelf, so far so good.

Maar hoe stel ik nu in dat hij alles netjes wegzet en automatisch hernoemt? dat wil nog niet helemaal..
Dat staat toch gewoon uitgelegd in de handleiding die ik je gaf? :)
De uiteindelijke locatie waar je series komen te staan kan je kiezen bij "add new shows".
tv download dir moet overeen komen met waar sab de bestanden neer zet (maak deze niet gelijk aan de uiendelijke locatie), je moet de download plek van sab gebruiken als een tijdelijke plek.
Je moet het rename hokje aanvinken, en lager op de pagina kan je kiezen hoe je bestanden wilt hernoemen.

Als je nu al bestanden hebt die je ook wilt laten hernoemen, dan kan je die allemaal in de "tv download dir" gooien. Wel moet je de serie hebben aangemaakt bij "add new shows".

[ Voor 46% gewijzigd door job op 10-06-2012 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Night89

Night89

Topicstarter
WinSCP toch werkend gekregen! kan nu overal bij, top!

Heb het vooralsnog gewoon gedaan via de eigen post-process systemen van de apps, zijn er nog voordelen aan dat sabtosicbeard script?

@job, klopt stond allemaal in de handleiding, maar het deed niet wat ik wilde (eigenlijk niks! ;) )
Opnieuwerop gezet en nu werkt het wel!

So far, thnx !

Met Vriendelijke Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Night89

Night89

Topicstarter
Nieuw probleem!

Ik krijg deze foutmelding :

» Nabewerking is afgebroken (Kan bestemmingsmap /c/.sabnzbd/Downloads/complete/couchpotato/Mission Impossible Ghost Protocol 2011 1080p BluRay x264 NLSubs QoQ niet maken)

Dit heeft denk ik te maken met de te lange bestandsnaam? kan ik dat omzeilen?
Die files kan ik nu ook niet zien.. staan in een verborgen map

Met Vriendelijke Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Zeker weten dat het een lengte probleem is? Zo lang vind ik het pad namelijk nog niet. Linux zou er geen probleem mee mogen hebben.

Is dit de enige download die mislukt?

Met winscp kan je er gewoon bij, ook als het een verborgen map is.

[ Voor 16% gewijzigd door job op 14-06-2012 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

De pad is 109 tekens lang, ik weet niet wat de max. aantal is? Maar ik neem aan dat je dit probleem in Sabnzbd hebt gekregen, zoja, dat kan je (zover ik weet) ook een uitgebreide fout melding bekijken in het log bestand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Night89

Night89

Topicstarter
job schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 15:24:
Zeker weten dat het een lengte probleem is? Zo lang vind ik het pad namelijk nog niet. Linux zou er geen probleem mee mogen hebben.

Is dit de enige download die mislukt?

Met winscp kan je er gewoon bij, ook als het een verborgen map is.
Is inderdaad de enige download die mislukt..

Zal er indd. met winscp wel bijkunnen, maar das ni hndig natuurlijk, moet gewoon werken :P
Ik ga zo even op zoek naar de log (winscp staat op mijn laptop nl.)

Met Vriendelijke Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Is dit het eerste wat je hebt gedownload waar spaties in de naam voorkomen? Zoja, there's your problem. Zo niet, ehm, logs bekijken?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Night89

Night89

Topicstarter
Hero Of Time schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 17:23:
Is dit het eerste wat je hebt gedownload waar spaties in de naam voorkomen? Zoja, there's your problem. Zo niet, ehm, logs bekijken?
nop, net ervoor nog 1 gedownload met spaties, ging prima!

overigens in de sabnzbd logs staat niks, staan genoeg files, maar allemaal 0 bytes..?

Met Vriendelijke Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

Je kan ook nog even vanuit Sabnzbd (je browser) naar connections gaan, daar kun je de log ook nog "downloaden". Misschien dan ook nog even handig om de dropdown menu even een andere keuze te selecteren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Night89

Night89

Topicstarter
Fixed!

Weet niet hoe dat ineens komt, maar er waren geen schrijfrechten voor die map... terwijl die ervoor nog in gedownload heeft..

iig opgelost!

Met Vriendelijke Groet,

Pagina: 1