Hallo. Na 3 jaar met een vreselijke laptop opgescheept te zitten (1gb DDR2, 1.8GHz processor, enz. Blegh), ben ik toe aan een systeem dat werkt. Ik heb nog nooit eerder zelf een computer gebouwd, maar dat lijkt me erg interessant om een keer te proberen. Mocht dit niet lukken, dan ken ik nog wel andere mensen die het zouden kunnen doen, dus dat is het probleem niet. Omdat ik hier zelf dus totaal geen verstand van heb, zou ik niet weten hoe ik onderdelen moet uitzoeken, dus als bij jullie advies een soort uitleg kan komen over hoe je daar bij komt, zou dat ideaal zijn.
-Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben niet echt een hardcore-gamer, dus ik hoef niet de nieuwste games op de hoogste instellingen te kunnen spelen. Ik zou graag Minecraft and TF2 normaal kunnen draaien. Het liefst ook Skyrim, al is het op de laagste instellingen. Ik wil ook graag Eclipse gebruiken, maar dat zou niet zo’n probleem moeten zijn denk ik. Ik ben van plan twee 19/18.5” beeldschermen op de computer aan te sluiten.
-Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal €600, inclusief minimaal één van de beeldschermen (dus de tweede koop ik er eventueel later bij). Als het kan zou ik liever iets minder uitgeven, maar je kunt niet alles hebben.
-Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Eigenlijk alleen mijn muis en headset. Ook wel een cd/dvd-drive, maar ik ga er eigenlijk van uit dat die niet in/bij een nieuw systeem passen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Kast, Voeding, CPU, GPU, HDD, Mobo, RAM, muis, beeldscherm(en). Ik kan zelf aan Windows 7 komen voor €30,-. Is dat een goede deal?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee, want ik weet hier dus echt niks vanaf.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het zou fijn zijn als hij redelijk stil was, maar een lagere prijs gaat voor als dat veel geld kost.
Uitgangspunt was voor mij BBG mei 2012, budget-gamepc:
Ik wist alleen niet zeker of twee beeldschermen ging lukken met dat ding.
Sorry als ik van alles ben vergeten te noemen in deze post of dit totaal onhaalbaar is. Alvast bedankt voor de hulp!
-Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben niet echt een hardcore-gamer, dus ik hoef niet de nieuwste games op de hoogste instellingen te kunnen spelen. Ik zou graag Minecraft and TF2 normaal kunnen draaien. Het liefst ook Skyrim, al is het op de laagste instellingen. Ik wil ook graag Eclipse gebruiken, maar dat zou niet zo’n probleem moeten zijn denk ik. Ik ben van plan twee 19/18.5” beeldschermen op de computer aan te sluiten.
-Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal €600, inclusief minimaal één van de beeldschermen (dus de tweede koop ik er eventueel later bij). Als het kan zou ik liever iets minder uitgeven, maar je kunt niet alles hebben.
-Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Eigenlijk alleen mijn muis en headset. Ook wel een cd/dvd-drive, maar ik ga er eigenlijk van uit dat die niet in/bij een nieuw systeem passen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Kast, Voeding, CPU, GPU, HDD, Mobo, RAM, muis, beeldscherm(en). Ik kan zelf aan Windows 7 komen voor €30,-. Is dat een goede deal?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee, want ik weet hier dus echt niks vanaf.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het zou fijn zijn als hij redelijk stil was, maar een lagere prijs gaat voor als dat veel geld kost.
Uitgangspunt was voor mij BBG mei 2012, budget-gamepc:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Western Digital Caviar Blue WD5000AAKX, 500GB | € 61,50 | € 61,50 |
2 | Samsung S19B300B | € 75,95 | € 151,90 |
1 | Sony Optiarc AD-7280S Zwart | € 14,37 | € 14,37 |
1 | Sharkoon MS140 | € 34,99 | € 34,99 |
1 | Corsair Builder CX430 V2 | € 37,95 | € 37,95 |
1 | Kingston HyperX KHX1600C9D3T1K2/8GX | € 54,03 | € 54,03 |
1 | AMD Phenom II X4 965 Black Edition | € 90,30 | € 90,30 |
1 | Asrock 880GM-LE | € 36,45 | € 36,45 |
1 | Sapphire HD 6850 1GB GDDR5 PCIE | € 119,- | € 119,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 600,49 |
Sorry als ik van alles ben vergeten te noemen in deze post of dit totaal onhaalbaar is. Alvast bedankt voor de hulp!
[ Voor 14% gewijzigd door jorisk322 op 24-06-2012 21:56 ]