Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casmo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-08 00:24

Casmo

Mr. Hero

Topicstarter
Als freelance webdeveloper ben ik opzoek naar een laptop waarmee er makkelijk websites kunnen worden ontwikkelt en ontworpen. Mijn huidige setup is een (goede) desktop PC met twee schermen (2048x1152) waarvan een verticaal (voor programmeer werkzaamheden). Deze opstelling zal blijven maar ben opzoek naar een goede vervanging om ook op verschillende locaties te kunnen werken.

Eisen (op volgorde)
  • Goed scherm + minimale resolutie 1920x1080
  • Photoshop 'friendly'
  • Goed toetsenbord (later meer)
  • Licht, liefst <2kg
  • (twee) Extra schermen kunnen aansluiten waarvan rotatie mogelijkheid
  • Windows (geen Mac)
Minder belangrijk vind ik: geluid, games, Windows 8?,touchscreen (niet nodig).
Budget: ~€ 1500,-.

Zenbook
Waar ik in eerste instantie erg over te spreken was, was de review van de Zenbook UX32 op Computex. Na veel zoeken ben ik alleen niet wijzer geworden of deze al op de markt is of wanneer deze verschijnt. Wel is de UX31A bijna op de markt en volgens dezelfde review heeft deze ook een goed scherm en toetsenbord.

Chronos
Een collega heeft onlangs de Samsung Chronos 15 series gekocht waarop ik even heb kunnen spelen. Direct viel op dat deze licht was en goed mee kon browsen (fijne touchpad en verliep soepel). Na wat typen van teksten merkte ik snel dat het toetsenbord niet al mijn aanslagen pakte. Dit is als programmeur best vervelend en weet niet of het ooit zal wennen? De opvolger Chronos 17 heeft gelijk een groot voordeel: Een resolutie van 1920x1080 maar weegt wel 2x zoveel.

Bij het zoeken in de Pricewatch en het lezen van reviews/ervaringen blijf ik uitkomen op de Asus Zenbook UX31A-R400V. Zeker door zijn resolutie, scherm en toetsenbord. Ik kan mij alleen niet voorstellen dat bovenstaande de enige opties zijn voor een webdeveloper. Ook zie ik (vooral bij de laatste Best Buy) dat we moeten wachten met het aanschaffen van een ultrabook/notebook. Waarom is dit?

Alvast bedankt!

naxasius.com, mijn eigen mmorpg spel (browser based).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Vaio SE al bekeken? Net zo licht en goed IPS full hd scherm.
Dan heb je tegelijk ook een veel krachtiger en algemeen beter apparaat voor het geld. in verhouding met de Chronos. ik zo wel wachten op de Ivy versie die 1 van deze weken beschikbaar komt.

Zenbook is ULV, kan zich op gebied van kracht niet meten met een full voltage laptop (Ook heeft die micro hdmi, en naar mijn idee wil je dat niet als je 2 hoge resolutie schermen wilt koppelen.

[ Voor 33% gewijzigd door Vinand op 10-06-2012 16:42 ]

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casmo

Casmo

Mr. Hero

Topicstarter
Als we praten over de Vaio SE praten we over deze lijst? Deze ziet er inderdaad als een goed alternatief uit.

De extra schermen worden alleen gebruikt als ik de laptop op het stroomnetwerk heb aangesloten. Verwacht je dan nog steeds problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Casmo schreef op zondag 10 juni 2012 @ 20:49:
Als we praten over de Vaio SE praten we over deze lijst? Deze ziet er inderdaad als een goed alternatief uit.

De extra schermen worden alleen gebruikt als ik de laptop op het stroomnetwerk heb aangesloten. Verwacht je dan nog steeds problemen?
http://www.sony.nl/product/vn-s-series
Stel hem hier samen,

Ja mini hdmi gaat niet verder dan 1080p... dus 1200p pakt allen normale hdmi

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCeQbe.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-07 23:24
De Samsung np900x3c is ook een mogelijkheid, maar deze is ook nog niet verkrijgbaar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casmo

Casmo

Mr. Hero

Topicstarter
iCeQbe. schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 16:34:
De Samsung np900x3c is ook een mogelijkheid, maar deze is ook nog niet verkrijgbaar ?
Hij is op voorraad maar een te lage resolutie. Ondanks de i5 ziet hij er goed uit?
Vinand schreef op zondag 10 juni 2012 @ 16:39:
Vaio SE al bekeken? Net zo licht en goed IPS full hd scherm.
Dan heb je tegelijk ook een veel krachtiger en algemeen beter apparaat voor het geld. in verhouding met de Chronos. ik zo wel wachten op de Ivy versie die 1 van deze weken beschikbaar komt.
Zijn dit de laptops waar ik op moest wachten? Ze zijn wel een stuk zwaarder dan de voorgangers.

[ Voor 51% gewijzigd door Casmo op 13-06-2012 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-08 15:02

JT

VETAK y0

Chronos lijkt me niet handig als webdesigner; kleuren zijn vrij matig. Denk dat de SE wel wat voor jou is.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Casmo schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 23:10:
[...]

Hij is op voorraad maar een te lage resolutie. Ondanks de i5 ziet hij er goed uit?

[...]

Zijn dit de laptops waar ik op moest wachten? Ze zijn wel een stuk zwaarder dan de voorgangers.
Nee dat is de F serie...

Dat is de superugly multi media laptops series van Sony die abosluut niet bij je wensen passen...
De nieuwe SE is niet vindbaar in de Pricewatch... Hij gaat waarschijnlijk ook de SVS15 heten als de nieuwe line up geïntroduceerd gaat worden.

Je moet gewoon www.sony.nl in de gaten houden.
JT schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 11:44:
Chronos lijkt me niet handig als webdesigner; kleuren zijn vrij matig. Denk dat de SE wel wat voor jou is.
De kleuren van de Vaio SE zijn wel beter maar alsnog matig... Nogal een incorrecte weergave van de kleur "rood" is waar de Vaio SE mee kampt. Alsnog naar mijn idee is de Vaio SE de beste keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Zal bij die nieuwe wel meevallen met IPS denk ik? En het contrast klopt iig een beetje. Maar de nieuwe Zenbook zou qua schermkwaliteit beter passen, alleen geen full size HDMI en ULV CPU (ondanks dat die tegenwoordig nog aardig vlot zijn).

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
JT schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 12:29:
Zal bij die nieuwe wel meevallen met IPS denk ik? En het contrast klopt iig een beetje. Maar de nieuwe Zenbook zou qua schermkwaliteit beter passen, alleen geen full size HDMI en ULV CPU (ondanks dat die tegenwoordig nog aardig vlot zijn).
Die zijn daarintegen voor de specs en performance extreem duur in verhouding met de S15/Vaio SE.

ULV scheelt bij sandy bridge ongeveer 50%
Bij Ivy bridge word dat verschil nog veel groter aangezien de i7 leverbaar is met een quad core voor de S15 en de Z... Dat verschil is gigantisch groot .. Daarnaast zou ik ook eventjes wachten wat voor scherm de S15 gaat krijgen.. *Misschien wel crappy tn shit :o *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Dacht dat de S15 (opvolger SE) IPS kreeg?

En zó duur is die Zenbook nou ook weer niet; configureer eens een SSD in je SE en kijk nog eens naar de prijs. Daarnaast heeft de Zenbook ook 1080p IPS.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
JT schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 12:40:
Dacht dat de S15 (opvolger SE) IPS kreeg?

En zó duur is die Zenbook nou ook weer niet; configureer eens een SSD in je SE en kijk nog eens naar de prijs. Daarnaast heeft de Zenbook ook 1080p IPS.
De huidige SE heeft al een IPS display, daarnaast vraagt Sony Woekerprijzen voor de SSD's. Dit kun je namelijk door 2 schroefjes weg te halen zelf erin proppen. (Net zoals de RAM upgrade)

[ Voor 17% gewijzigd door Vinand op 14-06-2012 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casmo

Casmo

Mr. Hero

Topicstarter
Vinand schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 12:01:
[...]

Nee dat is de F serie...

Dat is de superugly multi media laptops series van Sony die abosluut niet bij je wensen passen...
De nieuwe SE is niet vindbaar in de Pricewatch... Hij gaat waarschijnlijk ook de SVS15 heten als de nieuwe line up geïntroduceerd gaat worden.

Je moet gewoon www.sony.nl in de gaten houden.

[...]

De kleuren van de Vaio SE zijn wel beter maar alsnog matig... Nogal een incorrecte weergave van de kleur "rood" is waar de Vaio SE mee kampt. Alsnog naar mijn idee is de Vaio SE de beste keuze.
toon volledige bericht
Oke thanks. Ik heb sony.nl elke dag bezocht en zit continue met de custom Vaio SE (i7, HD 6630M 1GB, 8GB) in de winkelwagen maar geen bestelling nog.

Vandaag is de Asus Zenbook UX31A-R400V op voorraad gekomen en kan mij geen reden verzinnen waarom ik deze niet zal halen. (1920x1080 voor tweede scherm is meer dan prima) en word alleen gebruikt indien ik op kantoor (bij stroomnetwerk) zit. Waarom zou ik het niet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trabbie_
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:42
Kleuren Roze

Zegt genoeg lijkt mij... Tenminste ik hecht niet heel veel waarde aan het uiterlijk van producten maar roze gaat mij iets te ver....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Casmo schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 13:41:
[...]

Oke thanks. Ik heb sony.nl elke dag bezocht en zit continue met de custom Vaio SE (i7, HD 6630M 1GB, 8GB) in de winkelwagen maar geen bestelling nog.

Vandaag is de Asus Zenbook UX31A-R400V op voorraad gekomen en kan mij geen reden verzinnen waarom ik deze niet zal halen. (1920x1080 voor tweede scherm is meer dan prima) en word alleen gebruikt indien ik op kantoor (bij stroomnetwerk) zit. Waarom zou ik het niet doen?
Voor die prijs kun je veel beter een Vaio Z bestellen... met een lager gewicht, betere accuduur, Full HD scherm met hogere RGB waarden, en een veel completere Feature set in aansluitingen (Full HDMi + VGA) en ook nog Opticle Fibre mogelijkheden betreft de PMB... Is daarnaast gewoon cpu matig veeeeeeeel krachtiger dan de Asus Zenbook. (QUAD Core Full Voltage i7)

De asus Zenbook is zeker meer portable en lichter dan de SE. Maar dan ga je terug naar ultra low voltage. ULV is daarnaast is enorm crappy in verhouding met Full Voltage.. En dat scheelt een hoop als je je gaat bezighouden met het draaien van VM's en zwaardere render taken in photoshop, adobe illustrator (denk maar aan vector bestanden) en soortgelijke heavy multitasking op dat niveau. Op dat vlak is zelfs de Vaio Z nog op elk vlak beter met daarbij ook nog eens de Quad Core i7/i5 full voltage... (De instap i5 Full Voltage is al stukken krachtiger dan een i7 ULV processor triest genoeg)

Conclusie achter dit onduidelijk verhaal:
Tevens zeg ik hierbij: "NEE" als je nu de Vaio SE wilt gaan bestellen. Niet doen, binnenkort komt er een refresh uit van de laptop, en die gaat ook een betere touchpad krijgen, en belangrijkste: Ivy Bridge cpu...

De Vaio Z en de Asus Zenbook zijn leuke laptops... Maar de Vaio SE is prijstechnisch gewoon een betere deal voor wat jij wilt gaan doen. Je moet dan alleen zelf de RAM upgrade en de SSD upgrade los kopen via pricewatch en er gewoon simpelweg erin stoppen. (De Vaio SE is misschien wel de makkelijkste laptop in history om dat te kunnen doen).

EDIT: Ik zie dat de Vaio Z upgrade voor ivy bridge quad i7 gratis is... 8) "Niiiceee"

[ Voor 11% gewijzigd door Vinand op 14-06-2012 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casmo

Casmo

Mr. Hero

Topicstarter
Trabbie_ schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 14:07:
Kleuren Roze

Zegt genoeg lijkt mij... Tenminste ik hecht niet heel veel waarde aan het uiterlijk van producten maar roze gaat mij iets te ver....
Dat is inderdaad de reden geweest, naast reacties van Vinand in het achterhoofd, om de bestelling nog niet te betalen. De reactie van ferdw werd er aangegeven dat de laptop in het zilver binnenkwam (lijkt me ook wel logischer gezien de prijs en afbeelding?). Ik ben nog op een mailtje aan het wachten van Komplett zelf. Op andere website staat overigens wel zilver (alluminium kleur) aangegeven bij hetzelfde model. Rose zal wel niet juist zijn.
Vinand schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 14:09:
[...]
Voor die prijs kun je veel beter een Vaio Z bestellen... met een lager gewicht, betere accuduur, Full HD scherm met hogere RGB waarden, en een veel completere Feature set in aansluitingen (Full HDMi + VGA) en ook nog Opticle Fibre mogelijkheden betreft de PMB... Is daarnaast gewoon cpu matig veeeeeeeel krachtiger dan de Asus Zenbook. (QUAD Core Full Voltage i7)
EDIT: Ik zie dat de Vaio Z upgrade voor ivy bridge quad i7 gratis is... 8) "Niiiceee"
Ah, bedankt voor je edit. Ik al bezig met een reply. Vaio Z is dus zo'n Ivy Bridge? Hoe kan ik dat zien aan de specificaties?

" Intel®Core(TM)i7-3612QM,2,1GHz met Intel® Turbo Boost Technology tot 3.10 Ghz met 6 MB L3 Cache
Aantal kernen: 4
Gratis processor upgrade - Aanbieding geldig tot en met 18 juni 2012 zolang de voorraad strekt
"

Vind het niet erg om wat extra neer te leggen voor deze aankoop. Dus voor de prijs zal ik het niet laten. Ik zit nu met:
  • Intel®Core(TM)i7-3612QM,2,1GHz
  • 256 GB SATA Gen3 Flash SSD
  • 8 GB 1600 MHz DDR3-SDRAM
  • 33,2 cm LCD, 1920x1080 Premium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Aan het cijfertje: "3" achter de i7 als eerste cijfers van de reeks van 4 cijfers... dit houd dus in dat het een derde generatie is oftwel: Ivy bridge.

Maar nogmaals, de Vaio Z is wel de "state of the art/pinnackle" in de wereld van laptops , maar heb je nou echt een laptop nodig met zoveel kracht (Raid 0 SSD) die alles moet doen en 1,15kg weegt? De Vaio SE scheelt wel zo een 500 euro, met daarbij het feit dat je daarbij ook alles zelf kan modden (SSD en RAM), dat bespaart echt een hele hoop aangezien Sony gewoon echt woekerprijzen vraagt voor SSD upgrades... (256SSD, kost gewoon jammer genoeg teveel bij Sony online).

En tevens: laatste advies, als het goed is zie je een pop up verschijnen dat je contact kan opnemen via een sony medewerker op chat. Dat moet je wel eventjes doen, via hun kun je namelijk een extra 5% korting krijgen als je de bestelling door hun op de website laat doen. Hierbij moet je een klein beetje brutaal zijn en de vergelijking met Dell maken. (Dus dat Dell wel kortingsbonnetjes regelt, en Sony niet bla bla)
Ik post zo meteen wel een link van hoe het mij was gelukt... (ff zoeken :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casmo

Casmo

Mr. Hero

Topicstarter
Vinand schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 15:02:
Aan het cijfertje: "3" achter de i7 als eerste cijfers van de reeks van 4 cijfers... dit houd dus in dat het een derde generatie is oftwel: Ivy bridge.
Super! Ik ga voor de Z en dank je voor je advies!

Ik leef héél cheap en dit soort uitgaves vinden 1x in de 5~10 jaar plaats. Geen probleem dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Casmo schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 15:06:
[...]

Super! Ik ga voor de Z en dank je voor je advies!

Ik leef héél cheap en dit soort uitgaves vinden 1x in de 5~10 jaar plaats. Geen probleem dus!
Oke succes ermee!
Het is naar mijn idee een erg dure uitgave, maar dan heb je tenminste wel een briljant apparaat thuis staan.
Onthoud tevens ook dat de Vaio Z custom size onderdelen gebruikt. (Ding is volgens mij bijna helemaal van koper gemaakt aan de binnenkant :9 )

Custom size houdt in dat je niet in staat bent om achteraf de laptop open te maken en een eigen SSD erin te knallen. Dat is wel weer de voordeel van de Vaio SE.. Maar goed, die bied niet hetzelfde kwaliteit en kunnen aan van de Vaio Z.

trouwens, je browsergame ziet er wel retestrak uit

[ Voor 4% gewijzigd door Vinand op 14-06-2012 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Imho wel ff de Z testen in de winkel, het keyboard heeft een extreem korte slag.

Ecodan warmtepomp

Pagina: 1