“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
[ Voor 20% gewijzigd door Achilles op 10-06-2012 14:34 ]
| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |
Gewoon zonder cd proberen dus? Ok, dan, daar gaan we, haha!!
Stuk lager staat de setup assistant (die alleen onder windows werk), dus daar heb je ook niets aanpdavie2311 schreef op zondag 10 juni 2012 @ 14:35:
@Achilles...Deze heb ik gevonden, dat zijn de bin bestanden waar ik het over heb..Was idd binnen een minuut gevonden...
Jup zonder cd. Die cd voegt niets toe.Gewoon zonder cd proberen dus? Ok, dan, daar gaan we, haha!!
Verwijderd
Wanneer je een PC erop aansluit en vervolgens de gateway van het netwerk bekijkt is dat vaak al het IP van je router. Default user / pass vind je terug in de handleiding of op internet.
192.168.1.1
admin
admin
Nog geen 30 seconden (had de pagina nog open
Zo moet het ook kunnen
Gelukt?
[ Voor 3% gewijzigd door Achilles op 10-06-2012 14:43 ]
| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |
Eigenlijk hoef je voor simpel thuisgebruik alleen de wifi ssid, password en soms het land te veranderen.
Mocht het je toch niet lukken, stuur dan even een dm, dan kan ik je helpen
Intel Core I7 3770 | 16GB DDR3 | Asus P8P67 | 16TB Random HDD's | 265GB Samsung 830 | HD7970
Bedraad dus wel internet maar de wifi lukt niet? Wat doe ik fout??
Laat verder alles staan zoals het is, en stel een w8woord in bij "PSK Password:"
Een router instellen kan je het beste bedraad doen. wep moet je niet aan beginnen, kies voor wpa2 personal.pdavie2311 schreef op zondag 10 juni 2012 @ 20:23:
Bedraad dus wel internet maar de wifi lukt niet? Wat doe ik fout??
Pas als je de router hebt ingesteld kan je de utp stekker uit je pc halen.
De router. Die TP-Linkjes moeten restarten voordat ze belangrijke settings veranderenjob schreef op zondag 10 juni 2012 @ 20:53:
Volgens mij hoef je niets te rebooten. Wat zou je willen rebooten dan?
Werkt de router gewoon niet bij mij??
Probeer hem eens een harde reset te geven (zit een knopje op je router) en doe het eens helemaal opnieuw. Kijk anders of je de firmware van de router kunt upgraden, dat wil ook ngo wel eens werken.pdavie2311 schreef op maandag 11 juni 2012 @ 09:57:
Na hele goede hulp van Sjoerd ben ik alle stappen doorlopen, maar verbinding met wireless lukt mij niet..er heeft zich een time-out verbinding voorgedaan krijg ik als melding..dan maar weer de oude linksys erachter..
Werkt de router gewoon niet bij mij??
Wat lukt niet?pdavie2311 schreef op maandag 11 juni 2012 @ 09:57:
Na hele goede hulp van Sjoerd ben ik alle stappen doorlopen, maar verbinding met wireless lukt mij niet..
Hoe heb je het ingesteld?
Staat draadloos wel aan op de router?
Zie je het netwerk (wel)?
Eerst het probleem, dan de oplossing
Kanaal net veranderd..stond op automatisch (4) heb deze op 10 gezet? Ik weet het niet meer..
Ik heb het gevoel dat ik heel dichtbij ben..
MacBook, iPad en iPhone krijgen geen verbinding met internet als de nieuwe router er aan hangt, terwijl er dus wel verbinding is?
Nu moet je de verbinding tussen router en internet nog voor elkaar hebben.
Dus vertel eens.. welke internet provider heb je? Welk internet modem heb je? Branden de lampjes op de lanpoort van het modem en de wan poort van de router wel?
Ik heb voor rest niets veranderd.. Zoals kabels in linksys zaten zo ook in de nieuwe..
Dan moet je het ziggo modem even een paar minuten van de stroom af halen en dan werkt het wel.
Het modem deelt maar aan 1 apparaat een ip uit (je oude router), nu je een nieuwe router hebt moet je het modem opnieuw starten.
edit: en als dat ook niet werkt. Dan moet je toch echt even verder kijken.
Branden de juiste lampjes, zit de kabel in de juiste aansluiting (wan poort), krijgt de router wel een wan ip.
[ Voor 61% gewijzigd door job op 11-06-2012 12:06 ]
Is wel enige apparaat dat op Windows draait, haha...
Edit..de zakelijke laptop draait wel via een VPN verbinding..
[ Voor 10% gewijzigd door pdavie2311 op 11-06-2012 15:57 ]