Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

small business server 2003 niet toegankelijk na updates

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• blacknoise
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 15-10-2015
Hallo,
Ik heb een hoop windows updates geinstalleerd op een sbs2003 die domain controller is, maar na het opstarten gaf hij aan dat 1 service niet opgestart kon worden, en nu is de server niet meer te bereiken voor de clients en ook niet van buitenaf. Hij is van binnen het netwerk niet te pingen (timeout) In de logboeken krijg ik onder andere deze fout: event id 20169
kan geen contact maken met dhcp server.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 04-07 11:50
quote:
blacknoise schreef op zondag 10 juni 2012 @ 13:27:
Hallo,
Ik heb een hoop windows updates geinstalleerd op een sbs2003 die domain controller is, maar na het opstarten gaf hij aan dat 1 service niet opgestart kon worden, en nu is de server niet meer te bereiken voor de clients en ook niet van buitenaf. Hij is van binnen het netwerk niet te pingen (timeout) In de logboeken krijg ik onder andere deze fout: event id 20169
De updates un-installen totdat ie het weer doet ? :)

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 23:20

DJSmiley

Moderator Internet & Netwerken
quote:
blacknoise schreef op zondag 10 juni 2012 @ 13:27:
Hallo,
Draait er wel ergens een DHCP server? En heeft die server niet gewoon een vast IP? Lijkt me toch niet dat een server op dhcp staat.

Misschien even informeren bij de beheerder van die bak of ie ff kan kijken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• blacknoise
de server is zelf de de dhcp server.
in de updates zou misschien kunnen.. maar t zijn er ontiegelijk veel..
ik ga nu met veilige modus kijken of die een log bestand maakt van welke service er niet wil opstarten want ik heb nu geen idee. of is er ook een snellere manier hiervoor? In de logboeken zie ik wel die error staan maar geen services die niet starten.
Ik beheer die bak samen met iemand anders die er meer sbs2003 kennis heeft maar die is nu niet te bereiken helaas dus ik sta er alleen voor.

blacknoise wijzigde deze reactie 10-06-2012 13:59 (16%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• blacknoise
T is opgelost, servicepack 2 was de boosdoener. Geuninstalled en toen werkte de boel weer.
Ik heb tot nu toe niet de precieze oorzaak gevonden en hoe ik het kan verhelpen met een sp2 die wel geinstalleerd is maar als ik het vind post ik het wel even.

blacknoise wijzigde deze reactie 10-06-2012 18:50 (47%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Einzeldrossel
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 19-04-2017
Backup/image maken (op een andere machine) en testen :)

Je doet het lekkerder in een Peugeot

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

*kuch* Als je nu pas SP2 voor SBS2003 gaat installeren dan heb je wel andere issues ;)

Windows 2003 service pack 2 known issues on Small Business Server 2003

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Televisies

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True