Toon posts:

Thuisnetwerk en een service netwerk, Beveiliging en splitten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil binnenkort als bij mij thuis glasvezel komt te liggen een gamerserver neerzetten.

Ik heb hier ervaring mee, maar dan alleen met een Dedicated server die ik heb gehuurd via een hosting service.

Ik heb thuis een NAS en die moet gescheiden blijven van de server voor buitenaf, maar ze moeten wel bijde op de zelde internet aansluiting kunnen.

Het netwerk moet zo ingericht worden dat mensen via het IP verbinding kunnen maken de server maar dat server zelf niet kan communiceren met de rest van het netwerk.

mij was verteld dat dit kan gedaan worden met "Vlan", de switch die ik heb heeft deze functie wel (Cisco Catalyst)

Heeft iemand enig idee hoe ik dit moet inrichten ?

• Ghostface9000
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-02 21:27
Game server in DMZ zetten is mijn eerste idee ?
Welke router heb je ?

Verwijderd

Topicstarter
Ghostface9000 schreef op zondag 10 juni 2012 @ 13:29:
Game server in DMZ zetten is mijn eerste idee ?
Welke router heb je ?
Dit is het model router dat ik heb: http://nl.tp-link.com/pro...yid=238&model=TL-WR1043ND

En deze switch: http://www.amazon.com/Cis...ort-802-3af/dp/B0001LFZV2

verder heb ik een losse Home Netgear voor de normale gebruiker thuis (dus privé netwerk)

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-02 20:58
Je NAS zo instellen dat hij alleen te benaderen is vanaf interne IP's (192.168.*.*, 10.0.0.*)

Ik zie qua beveiliging eigenlijk geen reden om iets anders te doen als normaal...
Als mensen eerst niet op je NAS konden komen van buitenaf, dan kunnen ze dat ook niet als je op dezelfde lijn een gameserver host.
Tenzij je de gameserver gaat verhuren, en huurders remote desktop acces gaat geven ofzo.

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

Topicstarter
Er zullen 2 mensen op de server zelf kunnen komen, en ik wil het wel kompleet veilig hebben (er zijn nog meer pcs in het thuisnetwerk net vertrouwlijke informatie)

en mijn router ondersteunt DMZ

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2012 13:44 ]

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-02 20:58
simpelste is nog steeds om die 2 mensen beperkte server rechten te geven.

De servers die ik gehuurd heb hadden het allemaal op die manier gedaan. (in hun geval omdat er meerdere gameservers op 1 blade draaiden)
Je geeft bijvoorbeeld schrijfrechten in de mod folder en voor de configuratie bestanden. En uitvoer rechten voor de executable die de server start.

De gameserver op een apart (virtueel) netwerk zetten gaat je denk ik nieuwe hardware kosten (correct me if im wrong)

TheS4ndm4n#1919

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Als je dezelfde router wil blijven gebruiken moet je private vlans gaan gebruiken. Config is wat lastig alleen denk ik. Ik wil wel even kijken voor je.

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-02 21:25

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Je zou eens kunnen kijken naar DD-WRT. Dit is alternatieve open source firmware voor routers, waarmee je zowat alles kunt doen. Jouw router wordt zo te zien ook ondersteund.

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Pagina: 1