sitecom 300n interface ineens traaaag

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Sinds vanmorgen is de webinterface van m'n sitecom 300n traag als stroop, het duurt 10 minuten voordat menus verschijnen. Factory reset heeft niet geholpen. Soms krijg ik errors van nginx, blijkbaar de webserver van het ding.
Iemand een idee wat ik nog kan proberen of kan ik het ding in de prullebak gooien omdat hij kapot is?

Dit is al de 2e sitecon 300n die ik gekocht heb. Daarom is ook mijn vraag wie weet een goedkoop alternatief. Ik ben m'n abo bij ziggo en het schijnt dat die nogal kritisch is over de gebruikte router dus liefst een router waarvan je weet dat die werkt met ziggo.
Ik hoef niet veel toeters en bellen, alleen portforwarding en wireless.

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welke browser gebruik je om erin te komen, en exact welke "sitecom 300n" daar hebben ze letterlijk tientallen van :o gaat het hier om?

Heb meegemaakt dat de GUI van een WLR3000 volstrekt onbruikbaar werd onder IE6, de router crashte zelfs na verloop van tijd, pas na factory reset deed hij het weer. Met moderne browser (IE9, FF, Chrome) nergens last van.

Verder Ziggo "nogal kritisch" :? Enige wat nodig is, is een ethernet router die WAN-to-LAN de snelheid van je abo kan routeren. Gaat met pakweg een Netgear WNDR-3700 of Linksys E4200 prima, evenals trouwens een Sitecom WL-350.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ha dat van die onbruikbare gui is dus al eerder waargenomen.
Ik heb een tweedehands WRT54GL gekocht en die doet het inderdaad prima.
Ik koop nooit meer sitecom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Erg kort door de bocht :o

Als je anno 2012 IE6 gebruikt zou ik Sitecom niet de schuld geven dat dingen niet werken, oplossing is een stuk simpeler/goedkoper dan een andere router kopen.

Mocht je wel een moderne browser hebben, dan heb je last van iets anders...

Zo heeft niemand anders iets aan dit topic, zou je - in ieder geval voor de mensen na je - mijn vragen alsnog kunnen beantwoorden?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kom je toch erbij dat ik IE6 gebruik?
Ik heb 3 browsers geprobeerd, opera, chrome en IE 9.
Ik kreeg errors zoals 'nginx 400 bad request', voor mij een aanwijzing dat er in het ding zelf iets niet goed zit. Niet de eerste keer dat ik gedoe heb met sitecom overigens dus ik vind mijn conclusie volkomen terecht.
Het model is een WLR2000-2, versie 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik kom erbij dat je IE6 zou gebruiken omdat je zegt dat je mijn voorbeeld herkent van onbruikbaar GUI onder IE6 (en dus niet onder Firefox of Chrome of moderne IE) 8)7

De WLR2000 is trouwens het meest goedkope flutding wat ik in jaren tegengekomen ben, ook qua WiFi-ontvangst (sowieso slecht en buitengewoon richtingsgevoelig, alleen fatsoenlijk in het vlak van de router). Dat zegt niet zozeer iets over de kwaliteit van Sitecom, meer over wat je kunt verwachten voor een absolute bodemprijs.

Moraal die ik hieruit zou trekken is om geen goedkope shit te kopen ongeacht merk. Zoals ik al zei, andere Sitecoms zijn prima dingen (WL-350 is een van m'n favoriete, betere default firmware dan de Netgear WNDR-3700, al is de 3700 met OpenWRT natuurlijk lichtjaren beter), maar bij Sitecom moet je net zo goed betalen voor een fatsoenlijk product als bij andere merken. Die WRT54G was toen het nieuw was ook niet bepaald goedkoop.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok zit wat in, maar de sitecom was 40 euro en dan verwacht je toch niet dat het na een half jaar op zn gat ligt.
Maar goed, ben nu tevreden met de linksys, die doet het goed.
Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

EUR 40 voor dat ding is veel teveel. Mijn grootste probleem met Sitecom is niet de kwaliteit van hun spul (bij alles behalve de low-end prima) maar de prijs, ondanks dat Sitecom zich positioneert als budgetmerk kost hun spul vaak meer dan vergelijkbare Netgear of Belkin spullen.

Die WRT54G was in z'n tijd een van de beste routers, maar die tijd was bijna een decennium geleden. Je weet hopelijk dat dat ding afhankelijk van revisie max 45Mb/s WAN-to-LAN kan routeren en dat het 802.11g WiFi heeft wat zelfs theoretisch max 24Mb/s kan doen bij perfect ontvangst en IRL nog minder. Weet niet welke Ziggo abo je hebt, maar ik zou iets moderners wel aanraden als je je volle snelheid wilt halen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Deze router is inderdaad wat traag voor m'n ziggo abo. Op zoek naar een nieuwe dus..
Pagina: 1