lanerios schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 19:39:
Vocation is ook iets wat ik nog niet weet. Ben nu bezig met een Strider? (ranged/melee) en bevalt wel, maar mis toch net de survivability. Waarschijnlijk een lack of skill issue. Maar ga er morgen druk mee bezig

Tja, qua vocations zit je met Strider, Ranger en Magic Archer een beetje in de categorie veel damage kunnen uitdelen, maar wel wat survivability missen. Dat is met name omdat (ik althans) je geneigd bent de grote monsters letterlijk op de huid te springen. Deze vocations hebben met "hundred kisses" een behoorlijk goede skill in huis om boven op beesten heel wat schade aan te brengen, maar dat brengt wel wat risico met zich mee.
Persoonlijk vind ik dit wel de leukste klasse, juist omdat ze lijken gemaakt te zijn om op die beesten te springen en klimmen.
De damage voor deze vocation zit 'em in een combinatie van enkele van de bow skills en dan de monstertjes opzoeken en los gaan met de dagger skills.
Mage en sorcerer hebben uiteraard veel minder survivability, maar behoren dan ook niet heel dicht bij het gevaar te komen. Sterker nog vooral de sorcerer moet het toch hebben van spells met lange aanloop tijden. Dus je zelf veilig positioneren is wel key.
De sorcerer is wel brutaal overpowered met sommige van die spells. Dat kan het vooral later in de game het toch wel wat simpel maken. (Heb nog niet met sorcerer gespeeld op Bitterblack Island, dus geen idee hoe deze zich daar houd)
De mage is de healer/buffer en vooral de wapen buffs kunnen erg veel uitmaken in gevechten, daar de monstertjes altijd wel ergens kwetsbaar voor zijn.
Een andere vocation die op een gegeven moment aan overkill geen gebrek heeft is de Mystic Knight. Ik weet niet wie dat heeft bedacht, maar die heeft echt hele briljante skills.

Daarbij heeft een mystic knight geen gebrek aan survivability. Wil je dus echt los gaan, dan is dat wel een goeie. Zware armor, heftige wapens en coole schilden. Een beetje midden in het gevecht wat sigils neer te planten en los!

Ook handig is een stafje meenemen voor de zo nu en dan nodige offensive-spells.
De fighter en warrior spreken voor zich lijkt me. Tank en damage in principe. Wel knap veel survivability, dus dat is prettig.
De enige welke ik eigenlijk nog nooit goed heb uitgevogeld is de assasin en dat terwijl ik het wel een hele aardige vocation vind, heeft namelijk hele gave dagger-skills.

. Het lastige vind ik er aan is om een beetje functie te vinden voor z'n shield en sword mogelijkheden. Dus tot nu toe gebruikte ik deze zoals de andere bow-vocations. Vast dat er wel ergens iets te vinden is hoe de assasin goed is te gebruiken.
Hoe dan ook, wat inderdaad de sleutel is is om zoveel mogelijk vocations te levelen, de augments en core skills vullen elkaar perfect aan en zijn verrekte handig soms in een andere vocation.
Dit is echt een element aan het spel wat ik vrij briljant vind, niet meer kiezen voor een enkele "cookie cutter" build, maar echt experimenteren met die augments.

(Dit naast het pawn systeem en de soms best geniale skills; holy furor, mealstrom en bolide anyone?

)
[
Voor 5% gewijzigd door
Verwijderd op 05-05-2013 11:51
]