Beste allen,
Voor een kennis van mij ben ik een PC aan het samenstellen aangezien hij nog op een HP PC uit 2004 met Windows XP werkt. Het enige wat hij er mee doet wat veel kracht van de PC vraagt is videobewerking, vooral van zijn vakantievideos dus hij is er niet het niet het hele jaar door mee bezig. Voor de rest wordt er niet veel meer mee gedaan dan MSNen en dat soort dingen.
Nu ben ik zelf (met zelf ervaring om PC's voor gaming te bouwen) aan de slag gegaan om de componenten bij elkaar te sprokkelen maar ik ga steeds over het budget heen omdat ik er waarschijnlijk teveel met een gamers oog naar kijk.
Bovendien weet ik zelf weinig tot niets over videobewerking, tv kaarten en verdere aansluitingen die nodig zijn.
Het budget is zo'n €500,- tot €600,-.
De volgende eisen zijn er:
Als er een goed alternatief is dat al kant-en-klaar beschikbaar is binnen het budget dan mag dat ook.
Voor een kennis van mij ben ik een PC aan het samenstellen aangezien hij nog op een HP PC uit 2004 met Windows XP werkt. Het enige wat hij er mee doet wat veel kracht van de PC vraagt is videobewerking, vooral van zijn vakantievideos dus hij is er niet het niet het hele jaar door mee bezig. Voor de rest wordt er niet veel meer mee gedaan dan MSNen en dat soort dingen.
Nu ben ik zelf (met zelf ervaring om PC's voor gaming te bouwen) aan de slag gegaan om de componenten bij elkaar te sprokkelen maar ik ga steeds over het budget heen omdat ik er waarschijnlijk teveel met een gamers oog naar kijk.
Het budget is zo'n €500,- tot €600,-.
De volgende eisen zijn er:
- Windows 7 (ik zou zelf niet voor een OEM gaan maar waarschijnlijk beter met dit Budget.
- Een S-video aansluiting (ik geloof om een videorecorder aan te sluiten)
- Hij wil TV kunnen kijken via zijn monitor, de voorkeur gaat uit om dat rechtstreeks via een tuner op de monitor te doen maar als het beter is voor het budget mag het ook via een tv kaart. (het gaat om een analoge aansluiting van UPC) Hierbij heeft een Samsung monitor de voorkeur maar is niet vereist. De voorkeur gaat uit naar 24 of 27 inch.
- Een behuizing met niet al te veel poespas
Als er een goed alternatief is dat al kant-en-klaar beschikbaar is binnen het budget dan mag dat ook.