Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aertsvijand
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-08 19:44
Hey GoT'ers,

Ik zit met een nogal lastig probleem, namelijk het volgende;

Ik heb in de afgelopen drie dagen twee keer een BSOD gehad. Beide keren ging hier een freeze van één programma vooraf, maar niet hetzelfde. De eerste keer was het Mozilla Firefox en de tweede keer een programma dat screencapturing doet. Lijken niet veel met elkaar te maken te hebben dus. Na een reboot werd mijn SSD (OCZ Agility 3 60GB) ook niet direct herkend. Na even de voeding te hebben afgezet, werd hij wel terug herkend en draait mijn systeem weer normaal. Ik heb al eerder gelezen dat de controller van mijn SSD niet direct de betrouwbaarste is, dus daarom dat ik mijn vraag hier stel in het SSD forum: is mijn conclusie plausibel dat mijn SSD de oorzaak is van de BSOD's?

Desktop: Intel i5 6600K | Asus Maximus Ranger VIII | MSI GTX980Ti | 16GB Kingston HyperX Fury | Corsair 450D | NZXT Kraken X61 | Seasonic M12II Evo 520W | Dell U3415W
Laptop: ASUS Zenbook Prime (UX31A-R4003H)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-08 21:40

Swordlord

Act first, think never

Het is heel plausibel inderdaad.
Want de Agility 3 SSD's hebben vaak last van precies de dingen die jij omschrijft.

Wat ik wel nog zou willen vragen is het volgende: Heb je de firmware up to date? Dit kan nogal heel wat problemen oplossen.

Maar dan nog zou ik aanraden om de drive RMA te sturen en in te laten ruilen door een SSD van een betrouwbaar merk/type.
Crucial M4 of de Samsung 830.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 15:24
Aertsvijand schreef op zondag 10 juni 2012 @ 01:52:
Hey GoT'ers,

Ik zit met een nogal lastig probleem, namelijk het volgende;

Ik heb in de afgelopen drie dagen twee keer een BSOD gehad. Beide keren ging hier een freeze van één programma vooraf, maar niet hetzelfde. De eerste keer was het Mozilla Firefox en de tweede keer een programma dat screencapturing doet. Lijken niet veel met elkaar te maken te hebben dus. Na een reboot werd mijn SSD (OCZ Agility 3 60GB) ook niet direct herkend. Na even de voeding te hebben afgezet, werd hij wel terug herkend en draait mijn systeem weer normaal. Ik heb al eerder gelezen dat de controller van mijn SSD niet direct de betrouwbaarste is, dus daarom dat ik mijn vraag hier stel in het SSD forum: is mijn conclusie plausibel dat mijn SSD de oorzaak is van de BSOD's?
Mijn kristallen bol zegt dat het inderdaad aan je ssd zou kunnen liggen.
Je kan natuurlijk ook het gewoon uitsluiten door de ssd te vervangen voor een gewone hdd en dan kijken of je het nog steeds hebt. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wist het al toen ik de topictitel las: juist, een sandforce 2.. 99% kans dat je SSD hier de oorzaak van is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpArCz
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:48
Even je firmware updaten, ik heb er toen ook last van gehad maar na firmware 2.15 is dit probleem opgelost.
http://www.ocztechnology.com/ssd_tools/SandForce_Based/