Ik heb sinds vanmiddag een probleem met mijn desktop PC. Hij start op, laat het schermpje van Asus zien en gaat vervolgens op zwart met alleen een knipperend wit balkje linksbovenin en begint dan doorlopend snel achter elkaar korte piepjes te geven.
Ik heb gezocht naar de betekenis van de verschillende piepjes bij een AMIBIOS, maar daar staan alleen vast omlijnde aantallen bij.
Ik heb de geheugenmodules (2 stuks, 2gb p.st., Buffalo 800Mhz) al in verschillende slots geprobeerd, ook maar één tegelijk, de CMOS-clear gedaan, videokaart eruit, 2 sata schijven losgekoppeld, maar niks maakt echt verschil. In het Setupmenu (als je DEL indrukt bij het opstarten) nog de temperatuur van de CPU gezocht, die lag onder de 50 graden, en die van het moederbord onder de 30.
Heeft iemand enig idee wat die beepcode zou kunnen betekenen?
Specificaties:
Moederbord: ASUS p5kpl/1600
CPU: Intel Core2Quad Q9400
Geheugen: 2x 2GB Buffalo Select 800Mhz
Videokaart: MSI V234 Radeon 5450
OS Harde Schijf: Maxtor 160GB
Voeding: Coolermaster RS 400-PSAP-J3
Ik heb gezocht naar de betekenis van de verschillende piepjes bij een AMIBIOS, maar daar staan alleen vast omlijnde aantallen bij.
Ik heb de geheugenmodules (2 stuks, 2gb p.st., Buffalo 800Mhz) al in verschillende slots geprobeerd, ook maar één tegelijk, de CMOS-clear gedaan, videokaart eruit, 2 sata schijven losgekoppeld, maar niks maakt echt verschil. In het Setupmenu (als je DEL indrukt bij het opstarten) nog de temperatuur van de CPU gezocht, die lag onder de 50 graden, en die van het moederbord onder de 30.
Heeft iemand enig idee wat die beepcode zou kunnen betekenen?
Specificaties:
Moederbord: ASUS p5kpl/1600
CPU: Intel Core2Quad Q9400
Geheugen: 2x 2GB Buffalo Select 800Mhz
Videokaart: MSI V234 Radeon 5450
OS Harde Schijf: Maxtor 160GB
Voeding: Coolermaster RS 400-PSAP-J3