Moederbord met overclock potentie.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik dacht ik vorig jaar een leuke pc gekocht had... Een moederbord zonder: PCI-e 3.x 16x, dit heb ik wel nodig voor de Sapphire HD 7970 oc die ik wil. Het mobo heeft ook geen overclock potentie. Ook de i7-2600 had een i7-2600k moeten zijn. Met andere worden, ik heb een verkeerde cpu en een verkeerd mobo gekocht 8)7 8)7 8)7

De processor heeft met het moederbord dat ik nu heb een top van 3,55MHz. Met een ander moederbord (P67) is 4,2MHz het hoogste (Voor zover ik heb kunnen vinden).

Dit weekend zou ik spenderen aan het overclocken van de CPU. +- 4.5MHz was (is) het doel: Mugen 3 ninja gemonteerd, tutorial overclocken erbij en met geen mogelijkheid de multiplier kunnen verhogen :'( .

Nu heb ik me de hele middag ingelezen over moederborden. Heeeel veel nieuwe termen geleerd :?. Op het moment dat ik alle termen/filters invul bij de pricewatch dan kom ik op dit bord uit:

Asrock P67 Extreme4 Gen3 135,-euro

Filters:
-PCI-e 3.x 16x dit staat ook bij de Sapphire hd7970 OC
-Intel P67 hiermee zou ik het meeste uit de i7-2600 kunnen halen
-1155 socket
-ATi Crossfire HD 7970x zou ook erg leuk zijn

Nu heb ik een budget van +- 250 (indien nodig 275) maar uit me filters blijft alleen de goedkoopste staan. Als ik bij de filters ook PCI-e 4 zet dan heb ik 3 extra opties en alle 3 "binnen" budget maar heeft het voordeel? Deze 3 hebben geen pci-e3 maar pci-e3 kan in een pci-e4. (ik denk niet dat het dan ook werkelijk 2 keer sneller is. Toch???)

Asus P8P67 LE
Asus Maximus IV Extreme
Asus Maximus IV Extreme (3.0)

http://tweakers.net/price...4546;274747;279663;287820 Alle kaarten op een rij.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen een keuze te maken. Ik zit nu met "troep" omdat ik me niet genoeg heb laten inlichten en omdat ik net te vroeg was voor een P67 mobo. (niet dat het troep is, het werkt zeer goed allemaal). Het is overigens toeval dat alles Asus is. Merk maakt me niet uit.

Ik heb nu een: ASUSTeK Computer INC. P8H67-M, moederbord.

Groetjes

Koen.

Kom ik net een Intel P67 foto tegen. Nu vroeg ik me af of de h67 chip kan worden vervangen door een p67 (het zijn losse chips als ik het zo zie :? )?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-09 19:08
Je zou waarschijnlijk het beste kunnen gaan waarvan jij denkt dat die goed is. Goedkope moederborden zijn niet meteen slecht, soms zijn ze zelfs beter.
Hier heb ik nog een goeie: pricewatch: Asrock Z77 Extreme4
En je oude mobo en cpu gewoon op de V&A plaatsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De H67 is inderdaad niet gemaakt om te OCen. Als je wilt OCen moet je de P67, Z68 of Z77 nemen.

De chips kun je niet zomaar vervangen, die zijn op je bord gesoldeerd en krijg je echt niet zomaar vervangen.

Voor een 7970 heb je overigens helemaal geen PCIe 3.0 nodig hoor, een 2.0 slot werkt ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[b][message=38386093,noline]

Voor een 7970 heb je overigens helemaal geen PCIe 3.0 nodig hoor, een 2.0 slot werkt ook prima.
Dat is heel mooi!

Toen ik dit las ben ik verder gaan zoeken: demeeste 7970 kaarten zijn PCIe 2.0 zijn.Toen zag ik dat het verschil tussen "PCIe 1.1 4pins" en "PCIe 3.0 16pins" slechts 11% procent is en is de 1.1 ook 16pins dan is dit slechts 4% :) . (alles is getest met een hd7970)

Zoals het er nu uitziet ga ik het mobo en de CPU te koop zetten. Mits ik er niet teveel euro op achteruit ga. (de i7-2600 is tweede hans niet duur :-( ) In de tussentijd ga ik de 7970 kopen en installeren. Ik ga ook kijken voor een nieuw of tweedehands mobo.

Ik ga nog kijken wat Z68 of Z77 inhoud.

Heel erg bedankt voor jullie reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Update:

Het verkopen van het moederbord en de cpu om vervolgens nieuwe te kopen gaat me te veel kosten. Wat ik wel gedaan heb is: Sapphire 7970oc, Vivanco Hdmi naar DVI-d kabel 3m, 3 case fans 120mm scythe slip stream 800rpm (bevallen ook goed op de Mugen 3), ssd 64gb van samsung naar aanleiding van dit forum en wat losse kabeltjes.

Dat ik geen 4,5MHz ga draaien is jammer.

Heel erg bedankt voor de info. Heeft me een hoop geld bespaard!!! :D (op de SSD na die was niet gepland)