Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-06 13:17
Op m'n Toshiba LCD LED TV krijg ik een hele irritante echo, maar alleen bij NL 1-2-3. Alle andere zenders zijn gewoon oke. Ook het beeld is gewoon oke. Weet iemand waar dit aan kan liggen?

Als ik bij audio instellingen ga kijken kan ik kiezen tussen PCM of gecomprimeerd. Als ik dat verwissel hoor ik 1 a 2 sec. het geluid normaal en dan komt er alweer een echo.

Iemand ideeën?

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak. Zaken die elders op GoT besproken worden horen daar en niet hier.

Deze vraag gaat over een LCD-TV. Zou dat niet in LCD, Plasma & Projectie thuishoren? :z

Move OH -> LPP

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315629

- kan je een ander audio signaal/stream kiezen? Stereo <> AC3? (audio/taal toets op AB)
- kan je instellen hoe je tv met AC3 moet omgaan? (down mix/sample) ...
- hangt er een versterker aan je TV.
- hoe krijg je het signaal op je TV (inwendige tuner, set top box (kabel/sat/...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Sorry kon de juiste categorie niet vinden.

Dat andere audio signaal heb ik dus geprobeerd, er stond PCM of gecomprimeerd maar beide echo.
AC3 zie ik niks over staan.

Signaal via CI+ module, verder gewoon geluid via de speakers van de tv.

Als ik de tv aansluit via zo'n digitaal kastje (met scart kabel) dan is het geluid wel normaal. Alleen via de CI+ module doet het geluid bij NL 1-2-3 raar.

[ Voor 29% gewijzigd door YoshiBignose op 10-06-2012 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:57
Ik denk dat dit komt door het extra geluidsspoor (gesproken ondertitels) dat recentelijk wordt meegezonden op Nederland 1-3. Zoals gewoonlijk gebruikt de NPO hier hun eigen “standaards”, dus is het niet gek dat dit niet helemaal lekker werkt. Zoek even in de opties van je TV of de weergave hiervan uit kunt zetten, meestal wordt dit AD (Audio Description) genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Jaaaaaa inderdaad, gevonden bij overige instellingen onderin. Uitgezet en nu is de echo weg.

Bedankt!!! 8)

Pagina: 1