Win7: Soms rare problemen bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-10 11:19
Hallo allemaal,

Ik heb een PC met win7 ultimate op een 64GB Crucial M4 (FW: 0309). Soms als ik opstart dan starten alle programma's die moeten starten, maar het netwerk tekentje (draadloos) blijft op dat ene blauwe cirkeltje + mijn gadgets laden niet. Alle netwerkdependent programma's kunnen geen verbinding maken en ik kan niet klikken op dat netwerktekentje. In het netwerkcentrum komen lukt ook niet. Een simpele herstart verhelpt het (met powerbutton, als ik op de knop afsluiten klik blijft de pc heel lang op 'achtergrond programma's sluiten' hangen). Het probleem komt ong. 1x per 2 dagen voor. Wat kan het zijn?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:18
Werk je met DHCP ? Zo ja, probeer het eens met een statisch IP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
Ik heb in mijn router staan dat mijn PC altijd hetzelfde IP krijgt (adress reservation ofzo), is dat voldoende of moet ik echt een statisch IP in mijn netwerkconfiguratie invoeren? Verder wilde ik nog even melden dat dat blauwe cirkeltje niet draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:18
Nou ja, je zou idd kunnen proberen om ook hetzelfde IP vast te zetten in je PC, helpt iig met uitsluiten van het probleem. Dat het cirkeltje niet draait is wel vreemd.. Is het niet je virusscanner die op dat moment aan het (opstart)scannen is ? Daar heb ik zelf hetzelfde probleem mee gehad nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
MEN-O schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 21:27:
Nou ja, je zou idd kunnen proberen om ook hetzelfde IP vast te zetten in je PC, helpt iig met uitsluiten van het probleem. Dat het cirkeltje niet draait is wel vreemd.. Is het niet je virusscanner die op dat moment aan het (opstart)scannen is ? Daar heb ik zelf hetzelfde probleem mee gehad nl.
Ik heb op het moment avast free, maar is dat wel mogelijk als het probleem zich niet elke keer voordoet. Afin, ik heb avast even gecheckd en deze voert nooit een opstartscan uit volgens hem, dus dat kan het denk ik niet zijn. Ik heb ook even dat IP adres als statisch ingevoerd.

EDIT: Ik heb opnieuw opgestart, daar is het fijne probleem weer. En weer verhielp een herstart het probleem. Nog een detail dat ik vergat: Als ik in netwerkcentrum probeer te komen bevriest het configscherm en krijg ik dat blauwe balletje, dat hier wel draait in tegenstelling tot het netwerkicoontje. Verder is mijn enige gadget de processorload gadget

[ Voor 20% gewijzigd door tobitronics op 09-06-2012 21:44 ]