Hallo,
Ik heb mijn iPhone 4S van twee weken oud helaas laten vallen en nu zit er een enorme barst in het scherm, of eigenlijk is hij gewoon compleet verbrijzeld (maar hij werkt nog wel). Nu weet ik echter niet echt wat ik moet doen, omdat ik hem heb via een abonnement van Hi heb ik recht op de Hi SmartCare 4-uurservice waarbij ze proberen hem thuis bij je te maken en anders krijg je meteen de prijs te horen en een leentoestel, wat natuurlijk heel makkelijk is. Minder leuk is echter wat er op Hi.nl staat:
Ik zou natuurlijk ook nog naar de lokale telefoontoko kunnen gaan en het voor minder dan 100 euro laten repareren, maar zou Hi hier dan achter kunnen komen? Want er staat wel expliciet in de voorwaarden dat je niks aan de hardware en software van het toestel mag vervangen...
De derde optie die ik heb is AppleCare kopen, dat kan nog tot een jaar na aanschaf maar ik heb eigenlijk geen idee of zoiets onder AppleCare valt (en die website helpt ook niet echt).
Wat zouden jullie me aanraden?
Ik heb mijn iPhone 4S van twee weken oud helaas laten vallen en nu zit er een enorme barst in het scherm, of eigenlijk is hij gewoon compleet verbrijzeld (maar hij werkt nog wel). Nu weet ik echter niet echt wat ik moet doen, omdat ik hem heb via een abonnement van Hi heb ik recht op de Hi SmartCare 4-uurservice waarbij ze proberen hem thuis bij je te maken en anders krijg je meteen de prijs te horen en een leentoestel, wat natuurlijk heel makkelijk is. Minder leuk is echter wat er op Hi.nl staat:
Dus eigenlijk zodra je die monteur belt, ben je gewoon verplicht om hem bij Hi te laten repareren ook al kost het belachelijk veel omdat je hem anders kwijt bent.Toestel is defect door aan jou toerekenbare schade (heb je bijvoorbeeld je toestel laten vallen of waterschade)
De monteur vertelt je direct wat het reparatiebedrag is. Je betaalt niet voor de kosten om te onderzoeken wat er aan je toestel mankeert. Je hebt dan 2 opties:
- Je besluit dat je het toestel laat repareren. Je ontvangt dan direct een leentoestel met hetzelfde besturingssysteem. Na reparatie levert de monteur je toestel weer bij je af en neemt hij het leentoestel weer mee.
- Je besluit dat je dit niet wilt betalen. Dan houden wij jouw toestel en krijg je van ons een vervangend toestel. Dit is een eenvoudig toestel, waar je wel weer mee online kunt en kunt bellen. Je betaalt dan eenmalig een bedrag van €30. Je abonnement inclusief je maandbedrag voor Hi ToestelLease loopt dan gewoon door tot einde van je contract.
Ik zou natuurlijk ook nog naar de lokale telefoontoko kunnen gaan en het voor minder dan 100 euro laten repareren, maar zou Hi hier dan achter kunnen komen? Want er staat wel expliciet in de voorwaarden dat je niks aan de hardware en software van het toestel mag vervangen...
De derde optie die ik heb is AppleCare kopen, dat kan nog tot een jaar na aanschaf maar ik heb eigenlijk geen idee of zoiets onder AppleCare valt (en die website helpt ook niet echt).
Wat zouden jullie me aanraden?