Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmnssn
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-05 13:32
Hallo,

Ik heb mijn iPhone 4S van twee weken oud helaas laten vallen en nu zit er een enorme barst in het scherm, of eigenlijk is hij gewoon compleet verbrijzeld (maar hij werkt nog wel). Nu weet ik echter niet echt wat ik moet doen, omdat ik hem heb via een abonnement van Hi heb ik recht op de Hi SmartCare 4-uurservice waarbij ze proberen hem thuis bij je te maken en anders krijg je meteen de prijs te horen en een leentoestel, wat natuurlijk heel makkelijk is. Minder leuk is echter wat er op Hi.nl staat:
Toestel is defect door aan jou toerekenbare schade (heb je bijvoorbeeld je toestel laten vallen of waterschade)
De monteur vertelt je direct wat het reparatiebedrag is. Je betaalt niet voor de kosten om te onderzoeken wat er aan je toestel mankeert. Je hebt dan 2 opties:
- Je besluit dat je het toestel laat repareren. Je ontvangt dan direct een leentoestel met hetzelfde besturingssysteem. Na reparatie levert de monteur je toestel weer bij je af en neemt hij het leentoestel weer mee.
- Je besluit dat je dit niet wilt betalen. Dan houden wij jouw toestel en krijg je van ons een vervangend toestel. Dit is een eenvoudig toestel, waar je wel weer mee online kunt en kunt bellen. Je betaalt dan eenmalig een bedrag van €30. Je abonnement inclusief je maandbedrag voor Hi ToestelLease loopt dan gewoon door tot einde van je contract.
Dus eigenlijk zodra je die monteur belt, ben je gewoon verplicht om hem bij Hi te laten repareren ook al kost het belachelijk veel omdat je hem anders kwijt bent.
Ik zou natuurlijk ook nog naar de lokale telefoontoko kunnen gaan en het voor minder dan 100 euro laten repareren, maar zou Hi hier dan achter kunnen komen? Want er staat wel expliciet in de voorwaarden dat je niks aan de hardware en software van het toestel mag vervangen...
De derde optie die ik heb is AppleCare kopen, dat kan nog tot een jaar na aanschaf maar ik heb eigenlijk geen idee of zoiets onder AppleCare valt (en die website helpt ook niet echt).

Wat zouden jullie me aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-05 15:00
tmnssn schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 19:24:
Hallo,

Ik heb mijn iPhone 4S van twee weken oud helaas laten vallen en nu zit er een enorme barst in het scherm, of eigenlijk is hij gewoon compleet verbrijzeld (maar hij werkt nog wel). Nu weet ik echter niet echt wat ik moet doen, omdat ik hem heb via een abonnement van Hi heb ik recht op de Hi SmartCare 4-uurservice waarbij ze proberen hem thuis bij je te maken en anders krijg je meteen de prijs te horen en een leentoestel, wat natuurlijk heel makkelijk is. Minder leuk is echter wat er op Hi.nl staat:

[...]

Dus eigenlijk zodra je die monteur belt, ben je gewoon verplicht om hem bij Hi te laten repareren ook al kost het belachelijk veel omdat je hem anders kwijt bent.
Ik zou natuurlijk ook nog naar de lokale telefoontoko kunnen gaan en het voor minder dan 100 euro laten repareren, maar zou Hi hier dan achter kunnen komen? Want er staat wel expliciet in de voorwaarden dat je niks aan de hardware en software van het toestel mag vervangen...
De derde optie die ik heb is AppleCare kopen, dat kan nog tot een jaar na aanschaf maar ik heb eigenlijk geen idee of zoiets onder AppleCare valt (en die website helpt ook niet echt).

Wat zouden jullie me aanraden?
Hi bellen voor de prijsopgave op voorhand. Een kapotgevallen iPhone scherm komt vaak voor, dat weten ze echt wel. Als ze het je niet vertellen weet je eigenlijk op voorhand al dat je veel te veel gaat betalen. Dat is ook goed voor Hi, zij repareren die telefoon voor minder dan 100 euro en dan hebben ze weer een iPhone 4S op voorraad als leentoestel.

Sowieso denk ik dat je het beter kunt laten vervangen bij een telefoonboer. Het kost 70 euro voor een nieuw display en frontglas element inclusief schroefkosten. Dat het verboden is zie je over twee jaar wel weer hoe dat uitpakt. Garantie heb je nu toch al niet meer.

[ Voor 7% gewijzigd door Willaaam op 10-06-2012 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-05 22:55
Applecare is gewoon een verlenging van je fabrieksgarantie en geeft geen dekking wanneer je zelf schade veroorzaakt. Afgezien van het feit dat het aangemerkt kan worden als fraude als je pas achteraf gaat verzekeren.

Ik zou inderdaad eerst een prijsopgave opvragen bij Hi en bij wat lokale winkels. En dan bij het goedkoopste adres laten repareren. En dat zal waarschijnlijk niet bij Hi zijn, want die maakt gebruik van officiele servicecenters met bijbehorende prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jatmoos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-06-2024
applecare zal dit aanduiden als "abuse" m.a.w.je krijgt dus geen garantie. Jij moet als klant kunnen aantonen dat je dit niet zelf veroorzaakt hebt. Dat kan je niet.. dus geen garantie.

ik zou de iphone naar macrepair Amsterdam opsturen/langsbrengen dan zetten ze er een nieuw scherm in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmnssn
Heb hem toch maar via Hi opgestuurd, aangezien ik nog ruim twee jaar met dit toestel moet heb ik liever dat er een origineel onderdeel in zit dan een kopie van een lokale winkel. Ik denk overigens niet dat naderhand AppleCare kopen onder verzekeringsfraude valt, omdat Apple zelf de optie biedt om tot 1 jaar na aanschaf nog AppleCare te kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Garantiekwesties passen beter in het Shopping Forum, dus een move die kant op :)

3i > SF

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:35
Misschien kan je de WA verzekering aanspreken? Tenminste ik heb een optie dat wanneer ik me laptop / telefoon / iets anders laat vallen ik dit gewoon kan aangeven bij de verzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:30
hhoekstra schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 23:23:
Misschien kan je de WA verzekering aanspreken? Tenminste ik heb een optie dat wanneer ik me laptop / telefoon / iets anders laat vallen ik dit gewoon kan aangeven bij de verzekering.
Ik weet niet of je weet waar WA precies voor staat, maar het lijkt me heel sterk dat dit onderdeel is van een WA verzekering ;) Er zijn wel andere verzekeringen die dit verzekeren (inboedel als het binnenshuis gebeurt bijvoorbeeld).

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelveen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:29
Klopt, inboedel verzekering willen dit nog wel eens dekken, veel mensen kopen onnodig dure extra verzekeringen voor hun mobiel terwijl de verzekeringen die ze al hebben veel schades al vergoeden. Vriend van mij heeft zijn telefoon in het toilet laten vallen en keurig de reparatie vergoed gekregen van zijn inboedelverzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:30
jelveen schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 17:43:
Klopt, inboedel verzekering willen dit nog wel eens dekken, veel mensen kopen onnodig dure extra verzekeringen voor hun mobiel terwijl de verzekeringen die ze al hebben veel schades al vergoeden. Vriend van mij heeft zijn telefoon in het toilet laten vallen en keurig de reparatie vergoed gekregen van zijn inboedelverzekering.
Vaak hebben die wel maximumbedragen voor specifieke artikelen (~250 euro voor telefoons bijvoorbeeld), maar voor een eenvoudige reparatie is dat natuurlijk wel genoeg.

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-05 16:19
Een vriend van mij heeft een jaar geleden zijn Sony Ericsson XPERIA X10i laten vallen en het scherm was gebarsten, reparatie kostte uiteindelijk 150 euro en hoewel de verzekering dat wel dekte had je wel te maken met een eigen risico van 80 euro of iets dergelijks...

Overigens is het ook een kwestie van eigen schuld dikke bult, die accidental damage verzekeringen zijn echt te treurig voor woorden. Dat de normale verzekeringen dit vergoeden verbaasd me al enigszins. Wellicht dat de TS gewoon een keer pech heeft gehad maar de meeste mensen die dit soort dingen gebeuren doen dat veel vaker(mijn zus en mijn vrienden), nu is het een stuk gevallen iPhone en volgende week is het een glas drinken over de laptop. Laat ik het zo zeggen, het valt of staat met hoe jezelf in het leven staat en als je voorzichtig bent dan moet je die enkele keer dat het fout gaat nog wel zelf op kunnen brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmnssn
Ik heb inmiddels van Hi te horen gekregen dat de reparatie 240 euro gaat kosten en dat het toestel vervangen zal worden (refurbished model dus...). Dit is dan ook maar gelijk de laatste keer dat ik 'm braaf via Hi laat repareren, mocht er nog een keer iets mee gebeuren, dan ga ik wel naar de telecomboer en dan koop ik 'm maar over aan het einde van mijn contract. Betwijfel dat mijn inboedelverzekering dit dekt, maar ik kan het natuurlijk altijd proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:44
Alleen prijsopgave gehad? Zo'n scherm moet toch iedere willekeurige "belhuis" meneer kunnen regelen voor een vijfde van dat bedrag... Alsof Hi! bij ieder ingeleverd toestel alles gaat nalopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:13
tmnssn schreef op zondag 24 juni 2012 @ 22:38:
Ik heb inmiddels van Hi te horen gekregen dat de reparatie 240 euro gaat kosten en dat het toestel vervangen zal worden (refurbished model dus...). Dit is dan ook maar gelijk de laatste keer dat ik 'm braaf via Hi laat repareren, mocht er nog een keer iets mee gebeuren, dan ga ik wel naar de telecomboer en dan koop ik 'm maar over aan het einde van mijn contract. Betwijfel dat mijn inboedelverzekering dit dekt, maar ik kan het natuurlijk altijd proberen :)
Voor 240€ is idioot tjeez. Ik zou alsnog de 30€ betalen en de telefoon door een derde laten reparen.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Volgende keer voor 6 euro per maand een valschade verzekering erbij. Ben je af van alle gezeik :X

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-05 19:36

HeepH

Dope Rapper

Bospa01 schreef op zondag 24 juni 2012 @ 23:00:
[...]

Voor 240€ is idioot tjeez. Ik zou alsnog de 30€ betalen en de telefoon door een derde laten reparen.
Ja inderdaad! Ik zou kpn mailen en zeggen : Geef mijn telefoon maar terug, voor dat geld laat ik het zelf doen, ga ik een keer naar de hoeren, pakken ik een avondje een biertje met vrienden en ga ik naar de film.

http://specs.tweak.to/16495

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mono-oXide
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-05 13:33
Vaste prijs bij KPN (dus denk ook Hi) voor een iphone in de garantie is 189 euro incl. btw
Dit kunnen ze als het goed is ook telefonisch vertellen.

Je krijgt dan ook een ander (refurbished) toestel

edit:

info komt van mijn vriendin die bij KPN werkt, vind de 240 die je te horen krijgt dan wel ver uit elkaar liggen

[ Voor 23% gewijzigd door mono-oXide op 24-06-2012 23:10 . Reden: te laat met reactie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Littleburst
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-05 10:24
Iedereen schreeuwt hier wel heel fijn dat je hem lekker bij de plaatselijke telefoonboer moet laten repareren, maar dan ben je dus je volledige garantie kwijt. Als er dan nog eens iets aan mankeert is het dikke pech.

Zo heb ik onwetend 30 euro bespaard om HTC desire scherm te laten vervangen, 2 maand later wordt processor 50 graden bij redelijk gebruik en ben ik dus de pineut. Ik heb hem niet door vodafone laten repareren, dus geen garantie meer. Dat de telefoon gerepareerd is ziet iemand met verstand direct door zegeltjes die verbroken zijn.

(ik gebruik de HTC niet meer en heb een nieuwe gekocht en heb de HTC nog als backup liggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:25
240 euro is nog normaal, mijn iPhone bij de Dixons met zogenaamde waterschade was 300 euro en dan vervielen de onderzoekskosten, wat aardig van ze. Gelukkig heb ik naar lang zeuren wel een nieuw toestel gekregen zonder te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-05 15:00
tmnssn schreef op zondag 24 juni 2012 @ 22:38:
Het was te verwachten, eerlijk zijn loont vaak niet in deze wereld. Je had hem gewoon moeten laten vervangen en volhouden dat het toch echt allemaal nog origineel was naar Hi/KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:00
Willaaam schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 09:53:
[...]

Het was te verwachten, eerlijk zijn loont vaak niet in deze wereld. Je had hem gewoon moeten laten vervangen en volhouden dat het toch echt allemaal nog origineel was naar Hi/KPN.
Of als ze daarover beginnen, boos reageren dat ze je blijkbaar een gebruikt toestel hebben gegeven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-05 11:34
- Je besluit dat je dit niet wilt betalen. Dan houden wij jouw toestel en krijg je van ons een vervangend toestel. Dit is een eenvoudig toestel, waar je wel weer mee online kunt en kunt bellen. Je betaalt dan eenmalig een bedrag van €30. Je abonnement inclusief je maandbedrag voor Hi ToestelLease loopt dan gewoon door tot einde van je contract.
Is dat normaal? Ze kunnen toch niet zomaar jouw toestel invorderen? Ook al is dat ding helemaal kapot en nooit meer te maken, ze moeten hem toch gewoon terug sturen dan? Eventueel dan eerst onderzoekskosten betalen, maar het is jouw eigendom. Ik zou hier niet mee akkoord gaan, hem terug eisen en hem bij een lokale telefoonboer laten maken voor €70.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-05 23:32
http://www.ebay.com/itm/i...ain_0&hash=item1e6f325856

Dit ?, nog geen 30euro en natuurlijk moet je wel zelf handig zijn, mits er meer kapot is

[ Voor 21% gewijzigd door Mektheb op 29-06-2012 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-05 18:25
Hatsjoe schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 12:44:
[...]

Is dat normaal? Ze kunnen toch niet zomaar jouw toestel invorderen? Ook al is dat ding helemaal kapot en nooit meer te maken, ze moeten hem toch gewoon terug sturen dan? Eventueel dan eerst onderzoekskosten betalen, maar het is jouw eigendom. Ik zou hier niet mee akkoord gaan, hem terug eisen en hem bij een lokale telefoonboer laten maken voor €70.
Hi doet aan een leaseplan. Op het moment dat je abonnement afgelopen is, moet je of je telefoon inleveren of kun je hem tegen een bepaald bedrag van ze overkopen. De telefoon is dus niet je eigendom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Touchdomex schreef op zondag 24 juni 2012 @ 23:02:
Volgende keer voor 6 euro per maand een valschade verzekering erbij. Ben je af van alle gezeik :X
72 euro per jaar 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99190

240 euro voor een nieuw scherm 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

1 reparatie of valschade en je hebt het eruit. Zelfs een los scherm bestellen en het zelf doen is zoveel. Ongeacht het toestel.

Overigens is een duurder leaseding wel een hoger tarief voor een valschade verzekering maar details. Het is het echt al heel snel waard :X

[ Voor 24% gewijzigd door Touchdomex op 29-06-2012 20:43 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Touchdomex schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 20:40:
[...]

1 reparatie of valschade en je hebt het eruit. Zelfs een los scherm bestellen en het zelf doen is zoveel. Ongeacht het toestel.

Overigens is een duurder leaseding wel een hoger tarief voor een valschade verzekering maar details. Het is het echt al heel snel waard :X
In de 10+ jaar dat ik een gsm heb is er serieus nooit een valschade geweest in die orde van grootte. Wil je wat overhouden aan die 72 euro per jaar dan moet je dus zo lomp zijn om hem 1x in de 3 jaar te laten vallen met kapot scherm tot gevolg?

Dan kan je beter die 72 euro uitgeven aan spiertraining voor je handen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-05 23:32
Of voor een nieuw scherm, en er zelf inzetten ben je nog goedkoper uit als 72 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmnssn
Die 30 euro betalen was geen optie, omdat je dan voor de 30 euro dus een ander toestel krijgt (lees: een Nokia C3-01 of een Samsung Star oid.). Ben vandaag langs geweest bij de Hi winkel, daar vertelden ze me dat je dan een nieuw toestel krijgt dus als dat waar is, is het op zich nog niet zo'n heel slechte deal.
mono-oXide schreef op zondag 24 juni 2012 @ 23:09:
Vaste prijs bij KPN (dus denk ook Hi) voor een iphone in de garantie is 189 euro incl. btw
Dit kunnen ze als het goed is ook telefonisch vertellen.

Je krijgt dan ook een ander (refurbished) toestel

edit:

info komt van mijn vriendin die bij KPN werkt, vind de 240 die je te horen krijgt dan wel ver uit elkaar liggen
Wel vreemd inderdaad dat het bij KPN zelf goedkoper is, weet je toevallig of dat ook via Teleplan gaat?

Verzekering had me overigens €8 per maand gekost, dus 26*8 was inderdaad goedkoper geweest en dan had ik meteen aan de deur een nieuwe gekregen (zeggen ze tenminste...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:46

Rmg

Touchdomex schreef op zondag 24 juni 2012 @ 23:02:
mja dan kost het je maar 144 euro ( 24*6 ) als je je telefoon laat vallen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Rmg schreef op zondag 01 juli 2012 @ 17:48:
[...]

mja dan kost het je maar 144 euro ( 24*6 ) als je je telefoon laat vallen :X
Ja en daarna kun je hem nog 2x laten vallen voor hetzelfde bedrag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotografie999
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
- Je besluit dat je dit niet wilt betalen. Dan houden wij jouw toestel en krijg je van ons een vervangend toestel. Dit is een eenvoudig toestel, waar je wel weer mee online kunt en kunt bellen.

Dat zou ik dus nooooooit doen. Vriend had dat gedaan met zijn note kreeg een Nokia c3-00 terug. Belachelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:36
gewoon een verzekering afsluiten bij unigarant.nl of vergelijkbaar.
Dan betaal je 42 euro per jaar voor een complete verzekering.
Zelf verzeker ik mijn telefoon nooit, maar als je het toch doet, sluit het niet af bij de telco's zelf.

[ Voor 3% gewijzigd door chrisborst op 02-07-2012 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05 17:18
fotografie999 schreef op zondag 01 juli 2012 @ 17:59:
- Je besluit dat je dit niet wilt betalen. Dan houden wij jouw toestel en krijg je van ons een vervangend toestel. Dit is een eenvoudig toestel, waar je wel weer mee online kunt en kunt bellen.

Dat zou ik dus nooooooit doen. Vriend had dat gedaan met zijn note kreeg een Nokia c3-00 terug. Belachelijk!
Mja ik begrijp dat je het niet verwacht maar belachelijk is het niet .Het is een beetje het nadeel van het nieuwe toestel leasen. De constructie is niet heel duur, maar de telefoon is gewoon niet jou eigendom. Je moet hier dus over nadenken voordat je hem opstuurt.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Pagina: 1