2 draadloze netwerken...

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berty89
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-01-2022
Ik heb zojuist een nieuw modem ontvangen met daarin een WIFI module, mn oude modem had dit niet en daarom had ik een externe WIFI Router. Nu heb ik er dus 2 en dit komt goed uit want hiermee kan ik mooi de tuin dekken. Nu heb ik dus Netwerk-1 en Netwerk-2 gemaakt en dezen werken allebei goed en overlappen elkaar niet.

Het probleem is echter als volgt: We maken hier in huis allemaal gebruik van een iPhone en deze probeert zo lang mogelijk vast te klampen aan 1 netwerk. Wat betekend dat wanneer je in de tuin staat en vanuit het huis komt hij nog steeds verbinding vast probeert te houden met het 'binnen-netwerk'.

Mijn vraag is dus of ik van deze 2 netwerken op een of andere manier ook 1 netwerk kan maken of dat ik op een andere manier dit vervelende probleem kan verhelpen.

Met vriendelijke groet,

Bert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dezelfde naam en beveiligingsinstellingen geven, en zorgen dat ze layer 2 in hetzelfde netwerk uitkomen. (Dus niet de een laten NATten naar de ander.)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Welkom op Tweakers!

Deze vraag komt dus echt heel vaak voorbij, lees voortaan de NT FAQ even of gebruik de search functie. Dan zie je een heel mooi topic tevoorschijn komen, namelijk: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Verder groeten wij hier elkaar al standaard, dus is ook niet nodig ;)

edit: oh en laat je hierdoor niet afschrikken, tweakers zijn verder heel aardig maar eigen inzet wordt altijd erg gewaardeerd!

[ Voor 23% gewijzigd door Bartske op 09-06-2012 16:00 ]