Problemen met Killer 1202 wifi kaart

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt-Crash
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09:55
Ik heb net mijn nieuwe Alienware M14x binnengekregen met een Killer wireless-n 1202 kaart erin. Er is alleen een klein probleempje en dat is dat ik geen `normale' verbinding met mijn netwerk kan maken. Ik ben gewoon verbonden met het netwerk, met een snelheid van 81 Mbps. Internetverbinding die er ligt is KPN glasvezel 30/30 met een ZTE modem. Ik kan af en toe surfen, maar vertel met niet hoe.

Als ik bijvoorbeeld naar een speedtest website ga krijg ik hilarische waardes te zien. Een ping van ongeveer 10 ms, een downloadsnelheid van 0.5 Mbps en een uploadsnelheid van 15 Mbps.

Ook is het zo dat ik constant verbonden ben met het netwerk, maar 9 van de 10 keer kan ik niet eens surfen, omdat er niets gedownload wordt.

Wat ik al heb geprobeerd is de wireless security instellingen van de modem zo modern mogelijk gemaakt, dus WPA2 en AES, want dit is de enige mogelijkheid volgens de modem om 802.11n te kunnen gebruiken. Ik heb WMM QoS uitgeschakeld, omdat volgens deze bronnen dit power savings geeft die niet altijd goed geïmplementeerd zijn, waardoor moderne kaarten verbindingsproblemen kunnen hebben.

Alle andere machines in het draadloze gedeelte van het netwerk hebben hier geen last van, mijn Intel WiFi 5300 in mijn Zepto is er zelfs wat sneller mee geworden. Daarnaast is er nog een Cherry Mobility tablet die gewoon zijn werk doet en een oudere Intel Wifi 2200 BG kaartje die ook zonder problemen op het netwerk kan.

Het klinkt al met al een beetje vaag, maar het komt er op neer dat ik met de Killer wireless-n 1202 gewoon niet fatsoenlijk op mijn netwerk kan komen en surfen, laat staan gamen (waar die voor bedoeld is). Heeft iemand misschien nog tips of tricks waar ik naar kan kijken om dit probleem op te kunnen lossen. Mijn dank is bij voorbaat groot ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Download eens de laatste driver van de website van de fabrikant.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt-Crash
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09:55
De laptop was een dag oud en had al de laatste drivers die er waren. Misschien nog andere tip en/of tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinr1
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-09 09:35

kevinr1

Dude?

Er zit ook een network manager bij de driver. Kan je daar geen informatie uit halen?
Kan je wel verbinden met andere netwerken?

Probeer de Wireless Zero Configuration uit te zetten in de services.
(of juist aan).

Life is meant to be experienced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Killer dinges heeft een Atheros chipset. Normaal werken die voor thuis wel aardig, maar kwalitatief zijn ze zwaar onder de maat eigenlijk...

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein