Veiligheid tijdens het EK

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:43
Tja, dit is toch wel weer een puntje, veel beveiling loopt er daar niet rond:

Op 0:19 wordt ook een beveiligings medewerker weggetrokken en daarna nog flink getrapt en geslagen, misselijkmakend (net als bij die kerel in het midden, wordt dus ook zonder reden in elkaar geslagen, ook beveiliging.). Blijken Russen te zijn, onze 2018 hosts.

en http://sg.sports.yahoo.co...raine-090058543--sow.html
A Spanish football fan was found murdered nearly a month after going missing in the small town of Makeyevka in the Donetsk region, local media reported on Saturday.
Local police had launched a search for the 46-year-old man - who was holidaying in the region ahead of Euro 2012 - after staff at the hotel he was staying in in Makeyevka reported him missing.
According to reports police have detained three men suspected of murdering him.
Holders Spain are based in Poland and play their first match of the tournament on Sunday in Gdansk.

[ Voor 55% gewijzigd door StrongArmLance op 09-06-2012 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Dit soort beelden kan je, helaas, over de hele wereld vinden. Ook tijdens bijvoorbeeld het EK in Nederland/Belgie zijn heftige rellen geweest. Toen had alleen niet iedereen een camera bij zich. En wat bijvoorbeeld te denken van een georganiseerd land als Denemarken? Wikipedia: 2000 UEFA Cup Final riots

Het enige opvallende is, dat het in het stadion is, dat zie je niet veel meer in Europa. En, we hoeven ook niet te denken dat het aan onze civilisatie ligt dat het in Nederland nauwelijks voorkomt, het is puur en alleen de beveiliging. De eerste de beste Ajax - Feyenoord (vv) waar de 2 harde kernen elkaar tegenkomen resulteert ook in een slachtpartij.

Ik kan hier een heel rijtje vechtpartijen plaatsen van 2000-2012 op verschillende EK, WK's en "gewone" UEFA cup wedstrijden. Tientallen en tientallen, zelfs waar wel flinke politie was.

Dat maakt het overigens allemaal niet minder erg, maar zo'n filmpje als je hierboven neerzet is niet bijzonder op zo'n toernooi, helaas.

[ Voor 18% gewijzigd door PWM op 09-06-2012 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:59
Ik vind dit niet zo'n punt. Zoals PWM al zegt komt dit overal voor, het is belachelijk maar het gebeurt. Hopelijk valt het mee.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
Slaapje schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 14:12:
Ik vind dit niet zo'n punt. Zoals PWM al zegt komt dit overal voor, het is belachelijk maar het gebeurt. Hopelijk valt het mee.
Maar sowieso ook met de racistische geluiden uit Oekraïne...
Dan was Zuid-Afrika nog gezelliger, toen werden dat soort uitspraken nog verborgen door die irritante vuvuzela's.

[ Voor 10% gewijzigd door StrongArmLance op 09-06-2012 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:50
Dit gebeurt (helaas) overal. Wat ik wel jammer vind is het racisme wat ook gewoon onder de beveiliging voorkomt. Zal proberen de beelden van gister te zoeken.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:51
Ik vindt het wel mee vallen, in Polen doet de NAVO zelfs met Ewack's of hoe je het ook schrijft rond vliegen ter controle etc.

Oekraïne is gewoon een puinhoop en dat is het altijd al geweest.
voor dat die landen daar zoals wij "westerse gedragen" ben je 2 eeuwen verder.

Communisme takes a long time to heal.

[ Voor 23% gewijzigd door Mektheb op 09-06-2012 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05:59

Sargan

Filmfreak...

Mektheb schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 14:17:
Ik vindt het wel mee vallen, in Polen doet de NAVO zelfs met Ewack's Awacs of hoe je het ook schrijft rond vliegen ter controle etc.

Oekraïne is gewoon een puinhoop en dat is het altijd al geweest.
voor dat die landen daar zoals wij "westerse gedragen" ben je 2 eeuwen verder.

Communisme takes a long time to heal.
;)

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:51
Ja begon al te twijfelen met die punthoed mannetjes in de woestijn van starwars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze zeggen wel eens voetbal is oorlog. Ik hoop van harte dat Nederlandse clubs straks mooi zelf hun beveiliging mogen betalen, want in Nederland is zo geciviliseerd dat supporters bij een voetbal wedstrijd met elkaar op de vuist gaan.

Dus deze video verbaast me niks. Dit zie je trouwens alleen bij voetbal, bij wielrennen heb ik supporters nog niet met elkaar zien vechten en bij Judo en andere vechtsporten zie je dat ook niet, maar nee alleen voetbal, zelfs vaders staan langs de lijn wat te schelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 14:52:
zelfs vaders staan langs de lijn wat te schelden.
mommy too

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Hoofstuk 2: Kroatie

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=3TmkT-r9LlA&feature=plcp]

Morgen: Polen vs Rusland
Warschau zet zich schrap voor Russische fans

WARSCHAU - De politie van Warschau maakt zich op voor een spannende dag als dinsdag Polen en Rusland elkaar treffen voor hun tweede EK-duel. De supporters van beide landen kennen een verleden met rellen en geweld. Bovendien is er van oudsher animositeit tussen beide landen, onder meer door de dominantie van de Sovjet-Unie na de Tweede Wereldoorlog.
Wat de uitdaging voor de politie extra groot maakt, is de mars die zo'n 5.000 Russische fans willen lopen naar het stadion. „De voorbereidingen voor de wedstrijden leveren de grootste uitdaging voor de autoriteiten in de hoofdstad op”, zei de Poolse minister van Binnenlandse Zaken Jacek Cichocki. „We houden voortdurend oog op mogelijke escalaties.”
Maar zoals boven ook gezegd: EURO2000 had meer incidenten en WK'98 was veruit het meest gerelt. Maar we zijn wel 12-14 jaar verder, zag gister nog op CNN een item over racisme in voetbal en dat vindt nog steeds uitgebreid plaats in Engeland in de lagere divisies waar ze geen uitgebreide CCTV camera systemen hebben hangen zodat de daders via camera herkent en vevolgd kunnen worden. Zoiets zou toch wel een vereiste moeten zijn in EK waardige stadions dus ben benieuwd ...
Las al dat de UEFA een onderzoek aan het instellen is naar incident 1 en racisme tijdens de wedstrijd gericht op de man met _/-\o_ "Gebre Selasie" als achternaam 8)

[ Voor 26% gewijzigd door apis29 op 11-06-2012 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
kristan schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 20:28:
[...]

Die bovenste is al wat ouder...

Desalniettemin gewoon kut weer, ik kijk uit naar frankrijk als host, met normale aantallen politie...

OH WACHT! DE WORLD CUP GAAT NAAR RUSLAND VOOR OVER EEN PAAR JAAR, JEEEJ :(
'98 al vergeten :+ ?

Wat recenter ... 2006 Duitsland

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=AhmxMnTDDrg&feature=related]
Pagina: 1