Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizle
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23-07 23:45
Nu heb ik 5 jaar geleden 2 stuks dure hdmi Monstercables gekocht met de naam Cable for life.
Toen der tijd waren het de snelste/duurste kabels, 'Ultra-high speed 10.2 Gbps'.

Cable for life staat voor:

Under the HDMI Cable For Life Program, the purchase of this cable entitles you to HDMI cable upgrades should this cable not be able to handle the data capacity demands of HDMI equipped components you may purchase in the future. Bron: http://www.monstercable.com/hdmi/cable_for_life.asp

Probleem: Nu is er bij 1 kabel de behuizing los en kijk ik op het koper.
Helaas heb ik de bonnetjes niet meer (wist niet dat deze nu van pas zouden komen)

Ik ben al bij de BCC geweest waar ik ze gekocht heb, daar zeggen ze eenvoudig "heb je de bon nog?" Helaas dan kunnen wij u niet verder helpen.

Dit is wel belachelijk, eerst mij veel te dure kabels verkopen met een goede marketing truc onder het mom van je kunt ze altijd inruilen, en vervolgens niet thuis zijn...

Kan mij iemand vertellen wat je rechten hierin zijn? Is het verstandig om Monstercable te benaderen?

Misschien heeft iemand hier nog een bonnetje van, dat ik deze 'tijdelijk' zou kunnen gebruiken (uiteraard ontvang je deze weer terug).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jens17
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 07:31
Met garantie gaat naar mijn weten altijd deze volgorde op: 1) de winkel waar je het product gekocht heb 2)de importeur 3)de fabrikant. Je mag van kabels naar mijn inziens wel verwachten dat ze minimaal vijf jaar mee gaan, hangt er natuurlijk wel sterk van af hoe je ermee omgaat. Bij mij is nog nooit een kabel gescheurd, zelfs de goedkoopste habby-babby rotzooi uit China niet. Ik vraag me ook af of het wel onder garantie valt, mocht het binnen de termijn vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 23:39

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Bonnen uitwisselen gaan we natuurlijk niet doen via dit forum. We blijven wel legaal.

De garantiekwestie is natuurlijk wat anders. Heb je al contact gehad met Monster? Ik ben zelf niet zo`n fan van het merk, maar gezien de flinke PR die erbij komt kijken, kan ik me voorstellen dat ze best een goed aanbod/service kunnen bieden zodat je weer lekker verder kunt met je apparatuur. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denizle schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 13:16:

Ik ben al bij de BCC geweest waar ik ze gekocht heb, daar zeggen ze eenvoudig "heb je de bon nog?" Helaas dan kunnen wij u niet verder helpen.

Dit is wel belachelijk, eerst mij veel te dure kabels verkopen met een goede marketing truc onder het mom van je kunt ze altijd inruilen, en vervolgens niet thuis zijn...

Misschien heeft iemand hier nog een bonnetje van, dat ik deze 'tijdelijk' zou kunnen gebruiken (uiteraard ontvang je deze weer terug).
Hoe weet BCC dat jij dat kabeltje bij hun hebt gekocht?
Je kunt het wel ergens anders hebben gekocht, BCC hoeft toch geen zaken van anderen af te handelen?
Misschien heb je het kabeltje wel zo gevonden. etc. Kortom het is natuurlijk helemaal niet belachelijk dat men een aankoopbon vraagt.

Bij garanties horen bepalingen. Beetje onnozel om te denken dat je zomaar zonder enig bewijs een willekeurige winkel kunt instappen om zoiets te regelen zonder aankoopgegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20

FeaR

In GoT we trust

Aangezien het om dingen als garantie gaat even een trapje richting SF.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 14:25:
[...]
Bij garanties horen bepalingen. Beetje onnozel om te denken dat je zomaar zonder enig bewijs een willekeurige winkel kunt instappen om zoiets te regelen zonder aankoopgegevens.
Dat klopt perfect als het gaat om winkelgarantie.

Maar als ik het goed begrijp is dit een garantie vanuit monster. En dan moet je gewoon even monster benaderen voor de garantie en niet de winkel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizle
Dank jullie allen voor antwoord.

Dat met het bonnentje blijft natuurlijk flauwekul, als een zaak failliet is gegaan kun je dus nooit meer reclameren.

Daar komt bij, bewaar jij alle bonnen van de afgelopen 20jaar?

Al had ik ze gevonden, het is en blijft cable for life, ik vind dat moet je niet roepen dat je ten alle tijden de kabel mag ruilen. (ik heb btw nog wel de omschrijving van de kabel van de blisterverpakking maar hier staat nergens een code o.i.d.)

Weet iemand toevallig wie de importeur is? Volgens Google speurwerk is die er volgens mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
Het is maar een beetje vreemd dat je zo verontwaardigd ben dat je het bonnetje nodig hebt, wie zegt dat je die kabels uberhaubt bij BCC gekocht hebt? Dat kunnen zij natuurlijk nooit weten.

En levenslange garantie is volgens mij nooit via een winkel maar altijd via de fabrikant/importeur o.i.d

Dat met het bonnetje bij BCC is dus geen flauwekul.

[ Voor 11% gewijzigd door Navi op 09-06-2012 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:10
Volgens mij staat er alleen dat als de kabel niet meer voldoet qua specs je een nieuwe mag hebben. Er staat niets over defecten. Of lees ik het fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
Denizle schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 13:16:

Cable for life staat voor:

Under the HDMI Cable For Life Program, the purchase of this cable entitles you to HDMI cable upgrades should this cable not be able to handle the data capacity demands of HDMI equipped components you may purchase in the future. Bron: http://www.monstercable.com/hdmi/cable_for_life.asp
.
Cable for Life betekent helemaal niet dat je je kapotte kabel gratis kunt omruilen voor een nieuwe... het betekent alleen dat als je in de toekomst een apparaat aanschaft dat niet uit de voeten kan met de datadoorvoer van je huidige kabel, dat je dan een upgrade van je kabel krijgt.

Verder is het vrij duidelijk... geen bon = geen garantie. Maar als je de kabel destijds betaald hebt met pin of creditcard, dan kun je misschien adhv. een bankafschrift aantonen waar en wanneer je de kabel gekocht hebt, en zo toch aanspraak maken op garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizle
Archie_T schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 15:48:
Volgens mij staat er alleen dat als de kabel niet meer voldoet qua specs je een nieuwe mag hebben. Er staat niets over defecten. Of lees ik het fout?
Klopt, ik heb inmiddels een nieuwe tv setup aangeschaft (nog niet geinstalleerd) en zal nog moeten ervaren of het geheel goed werkt.
Tijdens het loskoppelen van mijn oude setup ben ik hier ook pas achtergekomen (dat de kabel bloot ligt), ik wil niet eens overkomen dat ik iedere 5 jaar nieuwe kabels nodig heb, waarschijnlijk gaan deze kabels nog jaren mee, maar als ik nu al merk dat 1 kabel niet zijn verwachting kan waarmaken en ik een hoop gedoe heb met de garantie/inruilen vindt ik dit een droevige zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrJamez
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:40
Weet je nog op welke datum je de kabels hebt gekocht?

Ik heb in het verleden eens een printer gekocht bij de BCC. Toen ik ben verhuisd, ben ik de bon kwijtgeraakt. Op het moment dat de printer vreemd ging doen, wilde ik alvast de bon opzoeken: kwijt :(

De helpdesk van BCC gebeld en zij konden zien dat ik inderdaad op datum X voor bedrag Y een printer had gekocht. 2 dagen later had ik een gratis kopie van de bon in huis _/-\o_

De printer bleek uiteindelijk niks te mankeren, de chip op de cartridge was rot :P

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zie hierboven... Heb je gepind? effe kijken nr je bankafschriften van dat jaar. Meenemen naar de bcc en dan kunnen zij het voor je afhandelen. Lijkt me redelijk logisch dat ze de garantie alleen uitvoeren als je het bij hen gekocht hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizle
Ik waardeer een ieder zijn mening op dit forum, mij valt wel op dat diversen antwoorden van mensen toch wel in de richting zijn 'als mijn lampjes maar branden'.

Een verkooponderneming welke alleen je vriend is als je er iets koopt, is bij mij afgeserveerd, juist in deze tijd moet je het hebben van terug komende klanten, deze zijn ze in ieder geval 1 kwijt.

Voor de duidelijkheid, is struin niet het gehele internet af voor de goedkoopste prijs, sterker nog mijn nieuwe tv heeft meer geld gekost als het gemiddelde van alle aanbieders op internet, om de simpele reden 'service'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denizle schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 16:09:

Een verkooponderneming welke alleen je vriend is als je er iets koopt, is bij mij afgeserveerd, juist in deze tijd moet je het hebben van terug komende klanten, deze zijn ze in ieder geval 1 kwijt.
gozer ze moeten verifieren OF je een klant bent.. HEEL LOGISCH..

offtopic: Ik heb wel eens meegemaakt dat ze bij de Raf mijn versterker hadden laten maken terwijl het niet bij hen gekocht was. Hoeveel service dat is? heel veel service maar ik kan er NIET op rekenen want er was geen wettelijke verplichting om me te helpen. Ik snap je teleurstelling maar je zult toch echt achter je administratiebonnetjes aan moeten gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denizle schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 16:09:
Ik waardeer een ieder zijn mening op dit forum, mij valt wel op dat diversen antwoorden van mensen toch wel in de richting zijn 'als mijn lampjes maar branden'.

Voor de duidelijkheid, is struin niet het gehele internet af voor de goedkoopste prijs, sterker nog mijn nieuwe tv heeft meer geld gekost als het gemiddelde van alle aanbieders op internet, om de simpele reden 'service'.
Ja, maar begrijp je nu echt niet dat die winkel even wilt weten dat je die kabel wel daar hebt gekocht?

Ik kan ook ergens anders een kabel kopen, verhuizen, naar de BCC in de buurt gaan omdat ik weet dat ze die kabels ook verkopen, en zonder bon garantie claimen. Om dit soort dingen tegen te gaan, even een klein bewijsje laten zien dat je hem daar gekocht hebt. Kan zoals gezegd ook met een afschriftje of een uitdraai van internetbankieren.

De verwachtingen die je op de winkel projecteert zijn in ieder geval in de huidige markt onrealistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizle
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 16:13:
[...]

gozer ze moeten verifieren OF je een klant bent.. HEEL LOGISCH..

offtopic: Ik heb wel eens meegemaakt dat ze bij de Raf mijn versterker hadden laten maken terwijl het niet bij hen gekocht was. Hoeveel service dat is? heel veel service maar ik kan er NIET op rekenen want er was geen wettelijke verplichting om me te helpen. Ik snap je teleurstelling maar je zult toch echt achter je administratiebonnetjes aan moeten gaan
Tuurlijk, willen ze weten of je klant bent of geweest.
Dit begrijp ik goed, maar ze doen net ze dagelijks overspoeld worden met dit probleem, dan klopt de slogan ook niet van deze organisatie.

Maar goed, ik heb deze topic niet gestart om over de slechte service te beginnen. Dit ervaart een ieder weer anders natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:59

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Maar MK's suggestie staat nog steeds open. Voor garantie van Monster kan het zijn dat je geen bon of aankoopbewijs nodig hebt. Ik zie nergens het antwoord van Monster zelf in je reacties. Je gehuil naar BCC is ook niet echt te begrijpen. Waarom zouden zij moeite doen voor een niet-klant (aangezien je nog niet hebt aangetoond dat je daar je spullen hebt gekocht).

Tot nu toe leven ze wel op naar hun slogan, ik zou ook niet willen dat een winkel die mij service biedt hun tijd verspillen aan een of ander kind met een kabel in hand, en daar in tegen echte klanten wel te woord gaat staan.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizle
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 16:16:
[...]

Ja, maar begrijp je nu echt niet dat die winkel even wilt weten dat je die kabel wel daar hebt gekocht?

Ik kan ook ergens anders een kabel kopen, verhuizen, naar de BCC in de buurt gaan omdat ik weet dat ze die kabels ook verkopen, en zonder bon garantie claimen. Om dit soort dingen tegen te gaan, even een klein bewijsje laten zien dat je hem daar gekocht hebt. Kan zoals gezegd ook met een afschriftje of een uitdraai van internetbankieren.

De verwachtingen die je op de winkel projecteert zijn in ieder geval in de huidige markt onrealistisch.
Ik denk dat je je het jezelf makkelijker zou kunnen maken als je wat meer klantgerichter ingesteld zou zijn, Hoeveel werk zou je hebben met het afwikkelen van deze klacht? Als je zo een klant weer tevreden kan stellen is de kans groter dat hij/zij weer terugkomt voor een nieuwe aankoop.
Daar is btw een mooie slogan voor van een bekende goeroe: 'No pain, is no sail'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Denizle schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 16:33:
Ik denk dat je je het jezelf makkelijker zou kunnen maken als je wat meer klantgerichter ingesteld zou zijn, Hoeveel werk zou je hebben met het afwikkelen van deze klacht? Als je zo een klant weer tevreden kan stellen is de kans groter dat hij/zij weer terugkomt voor een nieuwe aankoop.
Daar is btw een mooie slogan voor van een bekende goeroe: 'No pain, is no sail'
Waarom ga je niet in op de vraag of je gepind hebt? Als dat het geval is kunnen ze zo een nieuwe bon voor je uitdraaien.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizle
kKaltUu schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 16:30:
Maar MK's suggestie staat nog steeds open. Voor garantie van Monster kan het zijn dat je geen bon of aankoopbewijs nodig hebt. Ik zie nergens het antwoord van Monster zelf in je reacties. Je gehuil naar BCC is ook niet echt te begrijpen. Waarom zouden zij moeite doen voor een niet-klant (aangezien je nog niet hebt aangetoond dat je daar je spullen hebt gekocht).

Tot nu toe leven ze wel op naar hun slogan, ik zou ook niet willen dat een winkel die mij service biedt hun tijd verspillen aan een of ander kind met een kabel in hand, en daar in tegen echte klanten wel te woord gaat staan.
Het begint een leuke topic te worden :)
Ik ventileer hier lichtelijk mijn gedachte over een bepaalde partij (dit was eigenlijk helemaal niet mijn bedoeling want daar kom ik geen steek verder mee), en toch zijn er mensen aangesproken en willen graag hun plasje erover doen welke niets met de topic naam te maken hebben.

Ik heb inmiddels een nette mail geschreven aan Monstercable.

@ kkaltuu,
Jouw laatste zin bevestigd maar weer de kortzichtigheid van een simpele target verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizle
Hydra schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 16:36:
[...]

Waarom ga je niet in op de vraag of je gepind hebt? Als dat het geval is kunnen ze zo een nieuwe bon voor je uitdraaien.
Helaas heb ik deze toen niet op deze manier afgerekend, de tv wel daar heb ik ook nog de bon, ik heb de kabel ook pas een week later gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Denizle schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 16:45:
Helaas heb ik deze toen niet op deze manier afgerekend, de tv wel daar heb ik ook nog de bon, ik heb de kabel ook pas een week later gekocht.
Je hebt dus cash betaald? En hoe zou BCC dan moeten weten dat jij die kabel daar gekocht hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizle
Hydra schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 16:53:
[...]

Je hebt dus cash betaald? En hoe zou BCC dan moeten weten dat jij die kabel daar gekocht hebt?
BCC heeft alle recht om dit zo af te handelen.

Waar het mij om gaat is hoe Monstercable hiermee omgaat, welke handeling zou er plaats vinden als een winkel bijvoorbeeld failliet is?

[ Voor 20% gewijzigd door Denizle op 09-06-2012 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:58

BCC

Check hier bij monster of er nog garantie op zit:
http://www.monstercable.com/rma/default.asp

Volgens mij geeft hij bij een kabel altijd aan dat je hierheen moet bellen: 0800-0228919

En nee ik ben absoluut niet gelieerd aan de BCC, mijn nick was er een stuk eerder dan die witgoed toko :)

[ Voor 18% gewijzigd door BCC op 09-06-2012 16:59 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Denizle schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 16:56:
BCC heeft alle recht om dit zo af te handelen.
Sterker nog: ze kunnen niet anders.
Waar het mij om gaat is hoe Monstercable hiermee omgaat, welke handeling zou er plaats vinden als een winkel bijvoorbeeld failliet is?
Dan gaat het gewoon via monster. Garantie gaat in de eerste plaats via de winkel waar je het gekocht hebt en als dat niet kan via de leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizle
BCC schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 16:57:
Check hier bij monster of er nog garantie op zit:
http://www.monstercable.com/rma/default.asp

Volgens mij geeft hij bij een kabel altijd aan dat je hierheen moet bellen: 0800-0228919

En nee ik ben absoluut niet gelieerd aan de BCC, mijn nick was er een stuk eerder dan die witgoed toko :)
@BCC, dat is idd een minder gelukkige nickname, grapje, ik wil helemaal geen hetse ontketenen tegen deze winkel.

Ik zal dit eens gaan proberen komende week, dank voor de informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik heb vorig jaar een home cinema setje gekocht daar, bon kwijt (sub kapot), en heb even naar hun 0900 nummer gebeld. Gegevens doorgegeven en ik krijg een nieuwe bon van BCC thuis gestuurd. Probeer dat eens.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythx
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-06 10:01
Je zegt dat je de kabel een week na de TV hebt gekocht?

Kunnen we aannemen dat Monsterkabels niet veel verkocht worden? Helemaal een specifieke?
Stap de BCC binnen en zeg dat je een Monsterkabel (HDMI, aantal meter, typenummer, blah blah) een week na de tv hebt gekocht. De datum van aankoop kan nu vastgesteld worden (aankoopdatum tv + 7 dagen).
Zij kunnen in hun systeem zoeken.
Als er nu inderdaad precies dezelfde HDMI-kabel op die datum is verkocht, dan is er nog steeds geen bewijs dat jij jouw kabel daar hebt gekocht.
Echter is het vrijwel onmogelijk zoiets te gokken, dus zal een weldenkende filiaalmanager doorhebben dat jouw Monsterkabel bij hen is gekocht.

Problem solved.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Denizle schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 16:42:
[...]

Het begint een leuke topic te worden :)
Ik ventileer hier lichtelijk mijn gedachte over een bepaalde partij (dit was eigenlijk helemaal niet mijn bedoeling want daar kom ik geen steek verder mee), en toch zijn er mensen aangesproken en willen graag hun plasje erover doen welke niets met de topic naam te maken hebben.

Ik heb inmiddels een nette mail geschreven aan Monstercable.

@ kkaltuu,
Jouw laatste zin bevestigd maar weer de kortzichtigheid van een simpele target verkoper.
Wel komen zeuren over een winkel en dan verontwaardigd zijn als men het niet met je eens is....
Als je niet tegen commentaar kunt moet je hier niet posten.
Je posts bevestigen dat sommige consumenten gewoon stampende kleuters zijn.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Denizle schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 16:42:
[...]

@ kkaltuu,
Leg uit...?

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
BCC schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 16:57:
Misschien was jij eerder dan die witgoedtoko dat van die nick betwijfel ik: Wikipedia: BCC (winkel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 18:03
Sorry ik wil toch even reageren. Hoe de TS BCC schetst staat haaks op vele ervaringen persoonlijk en hier op het forum. Dit is juist een van de ketens die altijd netjes alles op orde heeft. TS verliest zijn spullen en loopt BCC af te kraken als niet klantgericht etc. TS heeft nog geen degelijk huiswerk gedaan naar de garantie waar hij zich op beroept en moet nota bene door mede-tweakers hier op de juiste definitie gewezen moet worden.

Niet klantgericht? Als ze voor heel NL de garantie gevallen (wat überhaupt nog de vraag is begrijp ik) of problemen moeten oplossen waar men de bon niet meer van kan vinden, dan kunnen ze vanaf as maandag gewoon dichtblijven want dan is er geen geld meer over om de überhaupt de lampen aan te draaien en de klant te woord te staan om iets te verkopen.

No offence, maar ik vind je hier erg kortzichtig in staan. Ze doen alles 100% netjes, en je koopt eenmaal bij een groot winkelketen die geen persoonlijke binding heeft met zijn klant. Dan had je in je woonplaats bij die kleine electro zaak moeten kopen die waarschijnlijk aantal honderden euro's duurder is, maar je bij voornaam kennen dan had je een goede kans gehad dat ze je herinneren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-08 22:48

Sebastiaan

....

Misschien anders contact opnemen met de Nederlandse distributeur?

The Monster In Netherlands

Penhold BV (for the Home A/V channel)
Poppenbouwing 58
4191 NZ Geldermalsen, The Netherlands
Netherlands
Tel: + 31 (0) 345-588080
Fax: +31 (0) 345-588085
Email: info@lookenlisten.nl
Website: www.lookenlisten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Inderdaad, stuur de importeur gewoon een mailtje, krijg je waarschijnlijk zo een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haribold schreef op zondag 10 juni 2012 @ 13:21:
Inderdaad, stuur de importeur gewoon een mailtje, krijg je waarschijnlijk zo een nieuwe.
En hoewel ik dat in principe met je eens ben, vraag ik me dit in geval van een kabelbreuk wel een beetje af. Die dingen ontstaan alleen als gevolg van beweging/klemmen van de kabel en dit is dus geen fabrikagefout. Wellicht dat monster toch aardig voor je is en inderdaad gewoon een nieuwe koopt.

Daarnaast is het wellicht slim om na te gaan wanneer jij die kabel hebt gekocht (datum) en bij BCC langs te gaan voor een duplicaat bon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mmore
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 18:14
Bel even met de klantenservice van de BCC om op je postcode+huisnr een duplicaat bon te laten achterhalen en voila? Volgens mij worden alle duurdere aankopen daar op NAW gezet...

Daarnaast durf ik inderdaad ook in twijfel te trekken hoe er met de kabel is omgesprongen. Je kan veel zeggen over de prijs van die kabels, maar qua stevigheid / kwaliteit is er dan ook bizar weinig op aan te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizle
Nogmaals dank voor de reacties met mogelijke oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 22:34

Nox

Noxiuz

Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2012 @ 14:03:
[...]

En hoewel ik dat in principe met je eens ben, vraag ik me dit in geval van een kabelbreuk wel een beetje af. Die dingen ontstaan alleen als gevolg van beweging/klemmen van de kabel en dit is dus geen fabrikagefout. Wellicht dat monster toch aardig voor je is en inderdaad gewoon een nieuwe koopt.

Daarnaast is het wellicht slim om na te gaan wanneer jij die kabel hebt gekocht (datum) en bij BCC langs te gaan voor een duplicaat bon.
Je mag van een kabel gesmeed door elfen bij maanlicht toch wel verwachten dat het wat kan hebben? Mijn HDMI kabel zit ook onder een redelijke hoek in mijn tv maar als hij daar opeens gaat rotten krijg ik wel een nieuwe bij de Expert denk ik (die gasten zijn bijna van Logitech-niveau qua service).

Maar over die bon; een beetje empathisch vermogen had je al lang voor kunnen stellen dat zij niet anders kunnen. Stel je voor dat jij een winkel hebt en je verkoopt een product van een bekend merk. Een jaar later komt er iemand met een vreemd schadegeval en probeert garantie te claimen. Jij wilt dan ook een bon zien of een bewijsje van aankoop van hem. Als jij zomaar iemand een nieuwe mee geeft ben jij gewoon te hele goede trouw en niet capabel als servicemedewerker/filiaalmanager :P Je zaak zal vanzelf failliet gaan denk ik zo even...

Het makkelijkste is om veel te pinnen. Scheelt je kleingeld en tijd/moeite en je kunt vaak gewoon via internetbankieren een printje maken. Zo kom ik met problemen voor garantie e.d. vaker terug met een uittreksel van de Rabobank dan met een bon, maar dat is geen probleem. Meestal zoeken ze niet eens een kopiebon terug. Je moet alleen wel een beetje meedenken met dat soort lui, zij proberen je te helpen door niet moeilijk te doen over wat voor een bewijsje en willen je desnoods een nieuwe geven maar jij moet daar dan ook aan meewerken, beetje geven en nemen :)

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
Ik snap niet zo goed waarom mensen in het algemeen altijd facturen kwijtraken en noodgedwongen aankomen met printjes van internetbankieren? Het is toch simpel? 1a. Men koopt 1 grote ringband-map. 1b. Men koopt producten en bij thuiskomst plaatst men gaatjes in de factuur. 2. Men stopt de factuur in de ringband. En klaar is kees. Owja, indien regel 2 niet kan worden nagekomen omdat ringband vol is gaat men terug naar stap 1a.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

LuPo schreef op maandag 11 juni 2012 @ 11:53:
Ik snap niet zo goed waarom mensen in het algemeen altijd facturen kwijtraken en noodgedwongen aankomen met printjes van internetbankieren? Het is toch simpel? 1a. Men koopt 1 grote ringband-map. 1b. Men koopt producten en bij thuiskomst plaatst men gaatjes in de factuur. 2. Men stopt de factuur in de ringband. En klaar is kees. Owja, indien regel 2 niet kan worden nagekomen omdat ringband vol is gaat men terug naar stap 1a.
maar dat is te logisch en voor de hand liggend. daar doet Nederland niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutagh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:37
kKaltUu schreef op maandag 11 juni 2012 @ 13:43:
[...]

maar dat is te logisch en voor de hand liggend. daar doet Nederland niet aan.
Klopt, alle papieren facturen die ik ontvang dump ik gewoon in een bak... :+ Principe is dat ik bijna nooit een specifiek factuur nodig heb en ik de aanname maak dat ik sneller door een ongesorteerd boel kan zoeken dan dat het kost om hem netjes geordend in een map te stoppen :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Laatst online: 20:23

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Facturen en bonnen scannen, serienummers, barcodes en andere kenmerken op een fotootje in dezelfde directory. Alles altijd bij de hand als het nodig is.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Laatst online: 16-09 22:34

Nox

Noxiuz

LuPo schreef op maandag 11 juni 2012 @ 11:53:
Oh die heb ik wel, maar soms zit niet alles erin. In de haast kwijt geraakt soms. Of soms doe ik het niet met kleine dingen, een toetsenbord van 20 euro bijvoorbeeld.
DeBolle schreef op maandag 11 juni 2012 @ 21:56:
Facturen en bonnen scannen, serienummers, barcodes en andere kenmerken op een fotootje in dezelfde directory. Alles altijd bij de hand als het nodig is.
Dat is nog een handige. De netwerk-all-in-one scant naar mijn dropbox folder. Zolang mijn PC aan staat is het 2 drukken op de knop en dan nog 5x voor 'OK' en dan staat alles erop. Alleen weet ik niet wat handiger is. Dropbox e.d. kunnen failliet gaan maar mijn huis kan afbranden. Tot nu toe doe ik het dubbel met mijn grote aankopen :)

[ Voor 30% gewijzigd door Nox op 11-06-2012 23:15 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-02 00:02
Leuk dat iedereen het hier over garantie enzo heeft MAAR... waarom zou dit onder garantie moeten vallen?
Dat een kabel Cable for life heet betekent niet dat dit ook de laatste kabel is die je ooit in je leven zal hoeven kopen. Een huwelijk zou ook voor het leven moeten zijn :P

5 jaar terug heb je deze kabel gekocht. Hij heeft het 5 jaar gedaan en nu is opeens de connector kapot? (Ik gok zo dat hier iets aan vooraf is gegaan?)

Zelfs als dit spontaan is gebeurd is 5 jaar een redelijke termijn voor een kabel om eerlijk te zijn en zou ik nog altijd niet weten waarom dit een garantie zaak zou moeten zijn.

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:15

Nikeo

Jawelles

Koop gewoon nieuwe kabels. Die kosten niks meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythx
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-06 10:01
Nikeo schreef op maandag 18 juni 2012 @ 22:54:
Koop gewoon nieuwe kabels. Die kosten niks meer
Monster kabels zijn afschuwelijk duur.

Van een gewone HDMI kabel mag he vijf jaar verwachten, voor een tientje is dat redelijk. Als je 60 euro aan een Monster HDMI kabel uitgeeft, mag je wel meer verwachten. Die extra garantie van Monster bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Laatst online: 00:31
Cable for life is dacht ik dat als je kabel niet meer aan de nieuwe specificaties voldoet. (stel je schaft binnenkort HDMI 1.5 apparatuur aan en je kabel is 1.4 gecertificeerd) dan krijg je een nieuwe kabel mee.

Als het user abuse is krijg je geen nieuwe kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-09 12:41
Klopt helemaal, staat ook hier http://www.monstercable.c...HDMI_CableForLife_AR2.pdf vermeld.
HDMI CABLE FOR LIFE: HOW IT WORKS
Under the HDMI Cable for Life Program, the purchase of this Cable entitles You to HDMI cable upgrades should this Cable not meet the data capacity demands of HDMI-equipped Components You may purchase in the future.

[ Voor 57% gewijzigd door Jolly_Jumper op 19-06-2012 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 15:44
Mythx schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 00:12:
[...]
Van een gewone HDMI kabel mag he vijf jaar verwachten, voor een tientje is dat redelijk.
[...]
Een tientje? Een euro. http://www.elektronica-online.nl/?content=103 - heb er zelf een stel, geen problemen, ook niet met 3D.

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:30

Compizfox

Bait for wenchmarks

Gomez12 schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 14:29:
[...]

Dat klopt perfect als het gaat om winkelgarantie.

Maar als ik het goed begrijp is dit een garantie vanuit monster. En dan moet je gewoon even monster benaderen voor de garantie en niet de winkel...
Dat is onzin.

Garantie claim je altijd bij de winkel waar je het product gekocht hebt, daar heb je namelijk een overeenkomst mee. Niet met de fabrikant. Dat mag de winkel lekker afhandelen.

Wat trouwens niet uitsluit dat de RMA-afdeling van sommige fabrikanten gewoon beter/sneller is dan van sommige winkels waardoor het loont de winkel 'over te slaan'

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Ik heb goed opgelet bij de training die monster heeft gegeven. :o (Al vind ik die kabels nog steeds overpriced :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizle
Vervolg:

Na een 4 pagina tellend mailtje welke ik na een week ontvangen heb uit Amerika, is de conclusie dat ik de kabel moet opsturen met aankoopbon...............

In dit getouwtrek heb ik geen zin, mijn volgende stap was dan ook de importeur te benaderen.

Voordat ik dit ging doen ben ik toch nogmaals naar de winkel gegaan waar ik de kabels vandaan heb (even oriënteren voor een nieuwe kabel :) )
Tot mijn verbazing werd ik uiterst vriendelijk en adequaat geholpen, het omruilen van de kabel was geen probleem, de verkoper was het helemaal eens met mij over het mankement en had verder geen uitleg nodig.
Ik heb dan ook een nieuwe kabel meegekregen.

Probleem opgelost, tevens nomineer ik de BCC voor de 'warme douche'.

Ook dank ik allen welke mij advies gegeven hebben hoe ik dit probleem het beste kon oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Op zijn hoogst een lauwe douche toch? BCC wilde eerder toch niet helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:30

Compizfox

Bait for wenchmarks

Beetje verkoper-afhankelijk dan blijkbaar.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Een kabel omruilen zonder bewijs dat hij daar gekocht is vind ik wel goede service hoor.. Scheelt dat er heel veel marge zit op zulke dure kabels, dus het kost ze bij lange na niet de verkoopprijs. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Alle producten met een waarde van 30 euro > worden bijna altijd van een factuur voorzien.

Deze aankopen zijn op postcode en huisnummer eenvoudig terug te vinden, tot minimaal 5 jaar terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cable-one
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-09 13:07

Kan mij iemand vertellen wat je rechten hierin zijn? Is het verstandig om Monstercable te benaderen?

[/quote]

Als je een afschrift heb,van de pinbetaling is een bon niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
Denizle schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 20:03:
Vervolg:

Na een 4 pagina tellend mailtje welke ik na een week ontvangen heb uit Amerika, is de conclusie dat ik de kabel moet opsturen met aankoopbon...............

In dit getouwtrek heb ik geen zin, mijn volgende stap was dan ook de importeur te benaderen.

Voordat ik dit ging doen ben ik toch nogmaals naar de winkel gegaan waar ik de kabels vandaan heb (even oriënteren voor een nieuwe kabel :) )
Tot mijn verbazing werd ik uiterst vriendelijk en adequaat geholpen, het omruilen van de kabel was geen probleem, de verkoper was het helemaal eens met mij over het mankement en had verder geen uitleg nodig.
Ik heb dan ook een nieuwe kabel meegekregen.

Probleem opgelost, tevens nomineer ik de BCC voor de 'warme douche'.

Ook dank ik allen welke mij advies gegeven hebben hoe ik dit probleem het beste kon oplossen.
Sorry, maar ik heb toch mijn twijfels bij dit verhaal.

Kan het me nauwelijks voorstellen dat BCC jouw 5 jaar oude kabel even zonder bon voor je vervangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij op GoT doen niet aan warme douches, dit is niet het forum van Radar oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Navi schreef op zondag 24 juni 2012 @ 11:08:

Sorry, maar ik heb toch mijn twijfels bij dit verhaal.

Kan het me nauwelijks voorstellen dat BCC jouw 5 jaar oude kabel even zonder bon voor je vervangt.
Que? Ik heb in het verleden ook in retail gewerkt en ik had hetzelfde gedaan. Het is een cable for life en zal daarom zonder mokken door de importeur worden geruild. Waarom zou je dan niet gewoon die kabel omruilen en een enorm goede indruk op de klant achterlaten? Dit is zo'n goede kans voor de winkelier op goede reclame dat je wel gek zou zijn om het niet te doen.

Een voorbeeld van mijn werk: wij verkochten nogal veel Sandisk geheugenkaartjes waar over het algemeen 10 jaar garantie op zat. Het maakte voor mij totaal niet uit om een kaartje 1:1 om te ruilen voor een klant met een defect kaartje: die kaart ging in een grote bak die eens in de maand terug ging naar Sandisk voor 'reparatie'. Goede service voor de klant en 2 minuten werk voor ons. (<- alleen even checken of de klant niet een stickertje had veranderd om een klein geheugenkaartje te ruilen voor een grote)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2012 @ 11:38:
[...]
Que? Ik heb in het verleden ook in retail gewerkt en ik had hetzelfde gedaan. Het is een cable for life en zal daarom zonder mokken door de importeur worden geruild. Waarom zou je dan niet gewoon die kabel omruilen en een enorm goede indruk op de klant achterlaten? Dit is zo'n goede kans voor de winkelier op goede reclame dat je wel gek zou zijn om het niet te doen.
Enkel is het cable for life programma niet van toepassing op beschadigingen etc. maar enkel voor nieuwe HDMI-standaarden (tenminste als ik de quote in de startpost lees)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat heb ik zelf ook al eerder gezegd (Verwijderd in "Monstercable cable for life"), maar blijkbaar zijn de garantievoorwaarden/retourvoorwaarden toch ietsje anders en kon BCC dit product toch retour nemen. Mijn standpunt is: als BCC zonder al te veel kosten/moeite iets voor de klant kan betekenen dan zijn ze gek om dat niet te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizle
Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2012 @ 11:38:
[...]

Een voorbeeld van mijn werk: wij verkochten nogal veel Sandisk geheugenkaartjes waar over het algemeen 10 jaar garantie op zat. Het maakte voor mij totaal niet uit om een kaartje 1:1 om te ruilen voor een klant met een defect kaartje: die kaart ging in een grote bak die eens in de maand terug ging naar Sandisk voor 'reparatie'. Goede service voor de klant en 2 minuten werk voor ons. (<- alleen even checken of de klant niet een stickertje had veranderd om een klein geheugenkaartje te ruilen voor een grote)
Dit is wat ik precies wil duidelijk maken, met als gevolg dat ik (na oriëntatie eerder deze week) morgen een optische audio kabel in dezelfde winkel ga halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizle
Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2012 @ 11:35:
Wij op GoT doen niet aan warme douches, dit is niet het forum van Radar oid.
Liever het forum vervuilen met onzinnige opmerkingen...
Pagina: 1