instabiel netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Vectron
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-02 07:23
Beste Tweakers,

sinds een week is er een raar probleem thuis, de netwerk snelheid tussen 2 computers zakt dan volledig weg. ik merkte dit voor het eerst toen ik via de mediaspeler (AC Ryan Playon!HD) de nas (synology 212j) probeerde te berijken. de ac ryan start dan met een netwerktest waar bij normaal waarden van ongeveer 30.000 Kbits/sec werden gehaald komt hij nu niet boven de 500Kbits/sec en dit is veel te weinig om een film te kunnen streamen.
Het zelfde geld van de ene computer naar de andere.

zelf ben ik gaan bedenken wat het zou kunnen zijn eerst dacht ik de nas, omdat dit het apparaat is wat het meest recent is toegevoegd aan het netwerk. maar ook na het uitschakelen van de nas is de netwerk snelheid nog laag. vervolgens computer laten zoeken op virussen kwam ook niets uit.vervolgens het modem (zyxzel P-2812HNU-F1) aan uit gezet dit haalde niets uit daar na gereset haalde ook niets uit. en als laatst een nacht de stekker er uit dit had de volgende ochtend effect maar na een paar uur was de netwerk snelheid weer weg.

als laatste nog de helpdesk van Tweakdsl gebeld onze internet provider maar die kende het probleem niet en dacht aan een virus. het gaat overigens om een volledig bekabelt netwerk.

hopelijk heeft iemand een idee al vast bedankt

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:52
Nadat je tweakdsl gebeld had, ben je gelijk alles op virussen, malware en andere schadelijke software gaan scannen? Is daar iets uitgekomen?

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:48
als je alles uit zet en weer aan is het dan tijdelijk verholpen?

Mechwarrior Online: Flapdrol

• Vectron
@Keiichi ja nadat ik tweakdsl gebeld heb ben ik gaan scannen met avg, hier kwamen 5 conflicten uit en die zijn verwijdert maar dit heeft geen verandering gebracht in het netwerk

@haarbal uh als je het modem uitzet voor korte tijd heeft dit geen invloed na lange tijd wel bij de computers of andere apparaten in het netwerk heeft dit geen invloed

bedankt voor de snelle reacties :)

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:16
Betreft het een bedraad of draadloos netwerk?

- knip -

• Vectron
@Raymond P het gaat om een bedraad netwerk

Verwijderd

Probeer het volgende is:

How to configure TCP Chimney Offload in the operating system

To disable TCP Chimney Offload, follow these steps:
Use administrative credentials to open a command prompt.
At the command prompt, type the following command, and then press ENTER:
netsh int tcp set global chimney=disabled

To determine the current status of TCP Chimney Offload, follow these steps:
Use administrative credentials to open a command prompt.
At the command prompt, type the following command, and then press ENTER:
netsh int tcp show global

• Vectron
@venema-advies

heb de stappen uitgevoerd maar heeft geen enkele invloed gehad op het netwerk, wat nog steeds zeer traag is.
toch bedankt voor de tip.

iemand nog ideeën?
Pagina: 1