Toon posts:

Computer schakelt niet meer aan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een computer staan. Het is een duron 800 systeem op een Gigabyte 7ixe4 mobo.
Als ik in Win (ME, NL) afsluit met start, afsluiten dan krijg ik hem niet meer aan dmv gebruik te maken van de powerknop; het enige wat helpt is dan een minuutje de stekker uit het stopcontact te trekken en dan weer in te steken, dan werkt het weer.

Sluit ik nu echter de computer af tijdens het booten, onder DOS of onder Linux, dan gaat hij wel gewoon aan met de power knop zoals dat zou moeten....

Iemand een idee wat dit is?

Verwijderd

Installeer gewoon win98SE ben je van al het gezeik af.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil het formatteren e.d. ff buiten beschouwing laten.... als dat kan

Verwijderd

als je win98SE wil installeren hoef je niet te formateren hoor. Gewoon ff overheen installeren

Verwijderd

Topicstarter
Kan dat gewoon over ME heen??

Verwijderd

Je hebt een instelling in t bios verkeerd staan, geloof ik, ik kijk zo wel ff.....

Verwijderd

Is volgens mij het zelfde als je 98 over 95 heen zet. Hij houdt alle instellingen alleen dan een nieuwe windows. Dit moet ook van ME naar 98se kunnen.

Verwijderd

Ik merk dat t toch niet aan t bios ligt, want je reageert niet meer :?

Wat ik bedoelde in t bios was de instelling
"PWR button" en die moet je dan instellen op "soft off" . Dat was bij mij tenminste de boodoener :)

Verwijderd

Daar krijg je een lekker stabiel OS van, WINME hebben en er win98SE overheen kopieee... |:(

Verwijderd

Ik had iets vergelijkbaars. PC ging na afsluiten niet uit. Was ook d.m.v. powertoets niet uit te zetten. Aanzetten via powertoets was ook niet mogelijk. Aan- uitzetten voor WME startte was wel mogelijk als eerst de PC uitwas gezet met powertoets voor starten WME (pfff ingewikkelde zin). Een noodoplossing was bij systeem/systeemapperaten ondersteuning voor geavanceerd energiebeheer uitschakelen. De powertoets werkte dan weer. Ik gebruik GEEN ACPI. De eigenlijke oorzaak was bij mij het wisselen van een moederbord van Super7(Soyo SY5EMA) naar T'bird systeem (MSI K7T Pro2) zonder de HD te formatteren en WME opnieuw te installeren. Tja, het werkte prima, afgezien van het energiebeheer, omdat beide planken VIA drivers gebruiken. Na formatteren en WME opnieuw installeren werkt alles weer prima. Mischien helptut.....

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm ik denk niet dat het het mobo of de bios is.
Ik kreeg net telefoon van een neef van me die had EXACT hetzelfde probleeem, maar met een totaal andere systeemconfiguratie (alleen dezelfde monitor en cdrom).... wel dezelfde WinME versie...
Pagina: 1