Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 14:48
Rare bug tegengekomen: ik heb FileVault 2 op mijn SSD aanstaan op mijn MacBook Pro Early 2011. Tegenwoordig als ik mijn Mac opnieuw opstart, krijg ik het loginscherm, maar in plaats van mijn loginnaam te laten zien, staat er [Update needed]. Uiteraard heb ik alle updates geinstalleerd, maar de melding blijft komen.

Ik heb ook even de SSD door de Disk Utility gehaald, dan krijg ik een melding als ik de schijf controleer:
"Er zijn problemen gevonden in de partitie-indeling die ertoe kunnen leiden dat de computer niet kan worden opgestart". Daarna heb ik de partitie zelf nog gecontroleerd, hiermee was echter niks aan de hand. Sindsdien heb ik ook mijn Macje niet meer opnieuw gestart, daar ik geen zin heb om disk recovery te gaan doen (de echt belangrijke data is veilig, maar foto's e.d. staan er nog wel op). De responstijd van de machine is ook verder niet achteruit gegaan, het is puur de rare melding en het maffe login scherm.

Verder heb ik heel wat af zitten Googlen, maar het schijnt niet heel vaak voor te komen en er is v.z.i.w. niet een kant-en-klare oplossing voor. Ook op het forum kwam ik met mijn zoektocht niet ver.

Mijn vraag aan jullie: heeft iemand ervaring met dit probleem, en zo ja, hoe kan ik dit dan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

En heb je deze oplossing al geprobeerd: Login screen shows "update needed" but no updates are available?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 14:48
Oh crap... Dat ik daar overheen heb gekeken... :S Ga het maar eens proberen.. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Pro tip: gebruik aanhalingstekens in Google om naar 'zinnen' te zoeken in plaats van woorden. [google=mac os x login "update needed"] werkt beter dan [google=mac os x login update needed] :P

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/