Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• hermanhh
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-01-2021
Hallo forumleden,

Dit is de 1e topic die ik schrijf op dit forum.
Wij hebben via Bol.com een Sony eReader gekocht (wifi).
Nu bij het aanzetten gebeurt het volgende: het opgekomen beeld flikkert eerst alvorens op gewoon te springen.
Bij iedere wisseling van pagina doet ie dat! Tevens is het wieltje wat draait, bijvoorbeeld om de reader helemaal uit te zetten continue zichtbaar. Ook als de reader helemaal is uitgezet, staat deze gewoon ingebrand midden in het scherm. Wij hebben er helemaal geen ervaring mee. Maar het lijkt ons geen standaard iets!

Iemand suggesties vóórdat ik Bol.com aanschrijf?

gr. Herman

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11 18:28

krietjur

Where am I?

Dat het beeld bij een e-reader even flikkert bij het wisselen van een pagina is normaal, ik heb nog geen e-reader gezien die dat niet doet.

Dat er wat op het scherm blijft staan als je de reader uitzet kan ook heel goed normaal zijn. Is niet bij alle e-readers zo, sommige geven gewoon een wit scherm als hij uitstaat, ik heb ze ook gezien waar een hele reclameboodschap op het scherm staat in uit-stand ;) Van ingebrand zijn is overigens geen sprake met een e-inkt scherm ;)

Wat je bedoelt met "het wieltje wat draait" is mij niet duidelijk.

Over dat knipperen.. hier een filmpje, ik neem aan dat je dit bedoelt (rond 1:00 in het filmpje):

[ Voor 11% gewijzigd door krietjur op 09-06-2012 09:12 ]

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-11 12:37
Even enorm versimpelde uitleg mbt e-ink/e-reader (niet helemaal correct):
Het beeld wordt opgebouwd uit een aantal punten die wit of zwart kunnen zijn. Door een kleine stroom kan dit veranderd worden (bijvoorbeeld bij de overgang naar een nieuwe pagina). Doordat er geen actieve lichtbron is en er alleen stroom nodig is bij een verandering, kun je zonder stroomverbruik maanden dezelfde pagina laten zien.

Als je hier niet van op de hoogte bent, kan ik me voorstellen dat je denkt dat het ingebrand is.

http://blog.bjornhouben.com

Verwijderd

Heb je een Sony PRS-T1 dan kan ik je het volgende vertellen. Als je de e-reader volledig uitschakelt moet er niets meer op het scherm zichtbaar zijn. Als je de e-reader in slaapmodus zet dan komt de cover van het boek dat je aan het lezen bent op het scherm.

Maak anders even een foto als je de e-reader uit hebt geschakeld want dat wieltje hoort er niet te staan als je het apparaat uitschakelt.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2012 14:39 ]