veel problemen -> Microsoft.NET Framework 4 gerelateerd?!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst excuses omdat ik meerdere verschillende takken van sport in deze posting opneem, en als jullie oordelen dat deze posting ergens anders beter opgepakt kan worden hoor ik het graag.

Sinds vandaag ondervind ik veel problemen met mijn Qnap en het opstarten van Windows en ik heb een vermoeden dat het iets met Framework te maken heeft. Waarom?
Een paar dagen geleden heb ik een stuk software geïnstalleerd wat ineens vroeg om de installatie van Framework 4, wat ik ter goeder trouw dan ook geïnstalleerd heb. Alles draait dan nog een paar dagen lekker, tot vandaag.

De pc start op, ik voer mijn password in voor Windows en dan springt het scherm een heeeeeele tijd op zwart. Zo lang dat ik in eerste instantie dacht dat hij vastgelopen was. De pc reageerde nergens op dus ik heb de stroom eraf gegooid en vervolgens opnieuw opgestart in de veilige modus. Zelfde laken een pak, na het ingeven van het wachtwoord kwam er weer heeeel lang een zwart scherm.
Weer de stroom eraf en via een recovery disk opnieuw opgestart na allerlei health checks gedaan te hebben.
Eindelijk kwam ik in Windows (7 Home Premium) en heb direct mijn beveiligingssoftware (Norton 360) gechecked of daar iets engs in zat. Alles zag er keurig uit.
Maar......mijn netwerklocaties Q, R en S (volumes van mijn NAS) zijn niet meer bereikbaar.
Ik dacht (domdomdom) dat de rij met Windows updates die nog geïnstalleerd moesten worden de bron van het kwaad waren. de een na de ander geïnstalleerd, diverse keren gereboot, maar elke keer weer hetzelfde verhaal; na login heel lang een zwart scherm, NAS volumes niet bereikbaar en geen wifi.
Vervolgens heb ik met een tool alle versies van framework verwijderd en de update van vandaag ongedaan gemaakt. Geen soelaas.
Ondanks dat ik dus dacht Framework verwijderd te hebben, blijft windows updates hiervoor aanbieden.

In mijn NAS kan ik nu de optie Microsoft Networking onder Networking Services niet bereiken, daar blijft de NAS steken op "retrieving data". en uiteindelijk loopt de boel vast en moet ik de browser afsluiten.
Voor alle duidelijkheid, de NAS doet het verder prima, maar op het moment dat er ook maar iets Microsoft gerelateerds om de hoek komt kijken loopt hij vast.

Ik verdenk Framework en zijn (beveiligings)updates omdat dat eigenlijk het enige significante is wat er de laatste dagen gewijzigd is op mijn pc en de problemen hierna begonnen.
De updates die vandaag verwerkt zijn, zijn de volgende: KB2656351 (5x?), KB2600217 (5x!?), KB2718704, KB2468871, KB2487367 en KB2533523.

Please help! _/-\o_

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2012 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk niet dat de oorzaak van de problemen .NET is , maar uitsluiten doe ik het niet . Zowiezo is .NET niet compleet te verwijderen van W7 , dat is alleen voordbehouden aan XP en W8 met nog wat oudere versies windows waarin het geen essentieel deel uit maakt van het os . Versie 1 zal blijven bestaan onder w7 die gelijk geupdate gaat worden omdat die niet veilig is
Heb hier verschillende versies xp met en zonder .NET ,en er zijn geen esentieele programas onder .NET .De meeste progs die .NET nodig hebben zijn hulprogramas die een interface hebben die draait op de .NET schil . Op 22 mei zijn er meer als 20 patches gereleased voor xp met .NET , het is een giga lijst met patches voor .NET :)

Clean install zal misschien een oplossing bieden , desnoods op een ander schijfje om uit te proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 23:10:
Allereerst excuses omdat ik meerdere verschillende takken van sport in deze posting opneem, en als jullie oordelen dat deze posting ergens anders beter opgepakt kan worden hoor ik het graag.

Sinds vandaag ondervind ik veel problemen met mijn Qnap en het opstarten van Windows en ik heb een vermoeden dat het iets met Framework te maken heeft. Waarom?
Welke problemen ervaar je exact met je Qnap, wat gaat er fout? Hoe heb je Windows geinstalleerd, op de disken van de Qnap, of gewoon op lokale disken?
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 23:10:
Ik verdenk Framework en zijn (beveiligings)updates omdat dat eigenlijk het enige significante is wat er de laatste dagen gewijzigd is op mijn pc en de problemen hierna begonnen.
De updates die vandaag verwerkt zijn, zijn de volgende: KB2656351 (5x?), KB2600217 (5x!?), KB2718704, KB2468871, KB2487367 en KB2533523.

Please help! _/-\o_
Wat is de reden dat je die beveiligingsupdates verdenkt? Heb je ergens gelezen dat die updates problemen veroorzaken bijvoorbeeld?
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 12:20:
Denk niet dat de oorzaak van de problemen .NET is , maar uitsluiten doe ik het niet . Zowiezo is .NET niet compleet te verwijderen van W7 , dat is alleen voordbehouden aan XP en W8 met nog wat oudere versies windows waarin het geen essentieel deel uit maakt van het os . Versie 1 zal blijven bestaan onder w7 die gelijk geupdate gaat worden omdat die niet veilig is
Heb hier verschillende versies xp met en zonder .NET ,en er zijn geen esentieele programas onder .NET .De meeste progs die .NET nodig hebben zijn hulprogramas die een interface hebben die draait op de .NET schil . Op 22 mei zijn er meer als 20 patches gereleased voor xp met .NET , het is een giga lijst met patches voor .NET :)

Clean install zal misschien een oplossing bieden , desnoods op een ander schijfje om uit te proberen
Een clean install is meteen wel erg rigoureus ;)

[ Voor 124% gewijzigd door Turdie op 09-06-2012 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shadowman12 schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 13:00:
[...]
Een clean install is meteen wel erg rigoureus ;)
Zeker als je ergens vast zit is een clean install af en toe makkelijker en sneller als het eigenlijke probleem vinden en oplossen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03:16
DOT NET verwijderen kan met een tool die hier te vinden is: http://blogs.msdn.com/b/a...e/2008/08/28/8904493.aspx .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 16:58:
[...]

Zeker als je ergens vast zit is een clean install af en toe makkelijker en sneller als het eigenlijke probleem vinden en oplossen :)
Maar als dan het probleem in de toekomst nog een keer optreed moet je weer opnieuw installeren, als het iedere dag opnieuw gaat optreden ben je iedere dag aan het herinstalleren. Herinstalleren kan nuttig zijn maar moet niet een oplossing worden voor ieder probleem. Oftewel een work-around en geen echte fix.

We zijn hier immers ook op Tweakers, en daar mag je volgens mij verwachten dat je wat troubleshoot :), dat is ook nuttig voor andere Tweakers die tegen hetzelfde probleem aanlopen en de Got Search gebruiken. Het is gewoon enorm kortzichtig om meteen opnieuw te gaan installeren.
Dan vind ik in Windows 7 wel tricky. Mede omdat .NET Framework een feature is geworden.
Je zou beter een keer het onderstaande commando kunnen draaien om te kijken of al je systeembestanden in orde zijn( in een elevated command prompt):
 sfc /scannow 

Just my 2 cents :)

[ Voor 36% gewijzigd door Turdie op 10-06-2012 02:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de harde schijf van mijn pc is onderverdeeld in 3 volumes; C voor Windows, D voor recovery en I voor bestanden en software. De Qnap presenteert zich in verkenner dan als Q, R en S.
Deze laatste zijn via verkenner dus niet te bereiken vanwege een probleem met de netwerkverbinding.
De verbinding is een bedrade versie.

Omgekeerd kan in de management module van de Qnap de optie Microsoft Network Services (oid) niet bereiken. Daar blijft de Qnap hangen op " retrieving data" en uiteindelijk zorgt dat voor een volledige stilstand.

Zoals gezegd duurt het vreselijk lang voordat Windows opgestart is. Tot en met het scherm waar je je password ingeeft gaat het allemaal normaal. dan springt het scherm op zwart en duurt het zo maar enkele minuten voordat Windows verder opstart. En dan krijg ik dus 2 foutmeldingen; een is Apple gerelateerd en betreft iets over een map in iCloud o.i.d. die niet te vinden is, en dan melding dat bepaalde netwerkverbindingen niet gemaakt konden worden.

alle ellende is begonnen nadat ik Framework 4 geinstalleerd heb en later de updates daarvan heb geinstalleerd. Verder heb ik de laatste dagen geen ogenschijnlijk ingrijpende dingen gedaan. Dat maakt Framework voor mij verdachte nummer 1.
Afgezien van het niet kunnen benaderen van de "externe" volumes, en het vanuit de qnap kunnen benaderen van de pc doen ze verder alles normaal.

uitkomst command prompt: er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Heb je al geprobeerd de .NET Framework 4 update te verwijderen via Windows Update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan bij de optie updates verwijderen slechts 1 update van 8 juni selecteren, en die heb ik ook verwijderd. Maar dan nog tref ik nog 15 beveiligingsupdates aan. Ik zit toch hard te denken aan het terugplaatsen van een image.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:19
Misschien voor de hand liggend, maar kan het ook niet het programma zijn dat je installeerde (dat vroeg om .net 4 te installeren)? Verder al de logboeken gecheckt op foutmeldingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dat programma is gedeinstalleerd.
maar ik heb net de system logs bekeken en daar kwam ik veel fouten in gerelateerd aan Bonjour Service. Beetje googlen leert dat het een Apple-ding is wat niet superbelangrijk is. DELETE!!
tevens de Qnap even van de stroom afgehaald en een harde reboot gegeven.
PC opnieuw opgestart en die deed het prompt als vertrouwd snel.
De Qnap was in eerste instantie via verkenner weer te bereiken, maar gaf daarna al snel weer bereikbaarheidsproblemen.

aangezien windows het op het oog weer normaal doet kan dit topic wel gesloten worden, ik ga op een qnap forum wel verder zoeken.
Pagina: 1