[Groep C] Kroatië - Spanje

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
18 juni 2012 (20:45)

Afbeeldingslocatie: http://img.uefa.com/imgml/flags/18x18/cro.png Kroatië - Afbeeldingslocatie: http://img.uefa.com/imgml/flags/18x18/esp.png Spanje

Dit topic is bedoeld voor van alles en nog wat gedurende de wedstrijd :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 12:24

StrongArmLance

Endless flow

1-2

Kroatië schiet net te kort denk ik... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Met een 2-2 zijn beiden verzekerd door, ten koste van Italie. Ironisch maar waar :p . Mocht die stand bereikt worden, dan zou er wel eens een Duitsland-Oostenrijk scenario kunnen volgen...

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:00

Superkiwi

Hoi doei

kristan schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 22:27:
1-2

Kroatië schiet net te kort denk ik... :)
+1
Spanje is tè goed en Kroatië inderdaad net niet goed genoeg.
Het zal geen walkover als tegen de Ieren worden (hoop ik), en mijn pool staat ook op 1-2 :)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik denk dat het een saaie wedstrijd gaat worden die uitmondt in 1-1. Allebei door, allebei de teams blij. En Italië heeft het nakijken, met hoeveel verschil zij ook maar zullen winnen van Ierland. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:07
Vandaag de stunt van het toernooi, Kroatie schakelt Spanje uit.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 14:13
gambieter schreef op maandag 18 juni 2012 @ 01:49:
Met een 2-2 zijn beiden verzekerd door, ten koste van Italie. Ironisch maar waar :p . Mocht die stand bereikt worden, dan zou er wel eens een Duitsland-Oostenrijk scenario kunnen volgen...
Dat is mijn voorspelling!

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-12-2023
Joosie200 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 08:52:
Ik denk dat het een saaie wedstrijd gaat worden die uitmondt in 1-1. Allebei door, allebei de teams blij. En Italië heeft het nakijken, met hoeveel verschil zij ook maar zullen winnen van Ierland. :P
Bij 1-1 komen SPA/ITA/KRO allemaal op 2-2 als doelsaldo in de onderlinge duels en dan kan Italië nog doorgaan bij een grote overwinning op de Ieren. Bij een 2-2/3-3/etc. gaan Spanje en Kroatië beide door ongeacht de uitslag.

Beide landen zijn zeker van winst in de groep als ze winnen en bij verlies liggen ze er waarschijnlijk uit. Ik vraag me ook of ze elkaar goed genoeg vertrouwen om zo een 2-2 te regelen/fixen. Ik zou niet graag het team zijn dat achterkomt en dan maar moet vertrouwen op de goede wil van de ander om de gewenste score (2-2) te krijgen.

Misschien speelt het ontlopen van Duitsland nog mee, de winnaar van deze groep ontloopt Duitsland (in een halve finale). Ik denk dat ze allebei voor (groeps)winst gaan. Kroatië moet scoren, de Spanjaarden zijn sowieso door als ze gelijkspelen.

Enige scenario waar ik een 2-2 voorzie is dit:
Spanje heeft een 2-1 voorsprong, Italië staat 3-0 voor. Dan kunnen de Spanjaarden een goal weggeven om de groep te winnen en Kroatië gaat dan door als nr. 2. Al ze ik het nut niet van zo'n actie, je kan ook gewoon winnen, dan ben je zeker van groepswinst.
Ik zie Kroatië geen 2-1 (en Italië lead) voorsprong weggeven om zo de Spanjaarden aan een 1e plaats in de groep te helpen.

[ Voor 3% gewijzigd door PirE op 18-06-2012 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:48
Dit gaat waarschijnlijk wel 2-2 worden denk ik. (net als toen bij Zweden-Denemarken).
Waarom zou je risico lopen als je met deze uitslag beide doorgaat.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:28
3.50x voor gelijkspel @wedkantoren. Zou daarbij rekening zijn gehouden met de behoorlijke kans op 2-2? Ik ga er niet op inzetten, vind het gewin te klein.

edit: ja er is rekening mee gehouden: 2-2 levert maar 7.5 x op, dat is weinig voor zo een forse correcte uitslag lijkt mij... :?

[ Voor 30% gewijzigd door Sjah op 18-06-2012 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Voor Spanje maakt het niet uit hoe hoog het gelijkspel is, want zelfs bij 0-0 en een grote winst van Italie is Spanje door op doelsaldo door de 4-0 tegen Ierland (tegenover de 3-1 van de Kroaten tegen Ierland). Kroatie zal wel moeten, wat leuk is voor Spanje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:48
Ik denk dat, wanneer je de kans hebt om zo een groot land als Italië eruit te krijgen, je dat moet doen.

Als Nederland gisteren wel 2-0 voor had gestaan had Duitsland echt geen 2-1 meer gescoord, maar was het netjes 1-1 gebleven.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:23

Vis

Het wordt vanavond weer heerlijk tikkie takkie voetbal van Spanje, en ik verwacht dat Torres weer in de basis start. Heeft goed uitgepakt de vorige keer!
Nu Nederland is uitgeschakeld richt ik mij weer volledig op Spanje, zij hebben toch wel het mooiste voetbal, en ik heb echt schijt aan alle mensen die weer kritiek zullen geven op het spelbeeld van Spanje, te eentonig bla bla… Zo WIN je wel! :D en doe het maar eens na! En het is mooi en leuk om te zien… als je strijd en passie wilt zien ga je maar rugby of zo kijken.. :)

Vamos Espana!

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
PirE schreef op maandag 18 juni 2012 @ 10:39:
[...]
Bij 1-1 komen SPA/ITA/KRO allemaal op 2-2 als doelsaldo in de onderlinge duels en dan kan Italië nog doorgaan bij een grote overwinning op de Ieren. Bij een 2-2/3-3/etc. gaan Spanje en Kroatië beide door ongeacht de uitslag.
Ik had nog geen blik geworpen op de doelsaldi in deze groep. :F In dat geval ga ik snel mijn Flexxpool in 2-2 veranderen. :+ Want ik zie het er nog wel van komen eerlijk gezegd. Spanje zal net zoals DLD hun sportieve plicht willen waarmaken en gewoon winnen. Maar vlak die Kroaten niet uit. Net zoals de Denen zijn dat stugge teams. Dus 2-1 zie ik het snel worden voor Spanje en ik heb de stille hoop dat Kroatië dan wel doet wat DK niet lukte, om een tweede maal terug te komen in de wedstrijd.

Als ik toch al een Zuid-Europees team zou moeten uitkiezen om te supporteren, dan zal dat Spanje zijn. Heb weinig op met Portugal en Italië, dus laat die maar via een salon-remise eruit vliegen. Al kan Italië nog wel Spanje voorbij gaan.. als ze dus met 4-0 winnen van Ierland staan ze er qua doelsaldo toch beter voor? (als Spanje-Kroatië 2-2 eindigt) Bedoel bij 2-2 vanavond staat Spanje nog steeds op +4 en bij 4-0 staat Italië op +4. Laat ook maar.. want dan gaat het om het onderliggend resultaat, wat 1-1 was > daarna FIFA ranking en Spanje verslaat Italië als het aankomt op die lijst. Dus Spanje moet koste wat kost winnen en/of gelijkspelen. Ze kunnen het zich niet veroorloven te verliezen v/d Kroaten, want dan liggen ze er net zo goed uit. Zou toch wat zijn.. kanshebbers voor de titel (Spanje/Rusland als outsider) eruit in de poule fase omdat kleine landen zoals Kroatië, Griekenland e.d. roet in het eten gooien. Die Kroaten zullen ook wel denken: wat die Grieken kunnen, kunnen wij ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
  • Laatst online: 07-12-2023
M@cer schreef op maandag 18 juni 2012 @ 14:49:
Ik denk dat, wanneer je de kans hebt om zo een groot land als Italië eruit te krijgen, je dat moet doen.

Als Nederland gisteren wel 2-0 voor had gestaan had Duitsland echt geen 2-1 meer gescoord, maar was het netjes 1-1 gebleven.
Bekijk het eens anders. Als de Kroaten winnen zijn ze door en ze schakelen een favoriet uit. Als extra bonus ontlopen ze ook nog eens een andere favoriet (Duitsland) als ze de kwartfinale overleven ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Mijn penis is een berg. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueMotion
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:06
Het zou natuurlijk aan mijn kleurenblindheid kunnen liggen, maar ik vind de shirts nogal lastig uit elkaar te houden van veraf, zijn er meer mensen die daar last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik kan je begrijpen omdat ik dat bij andere kleuren wel eens heb, maar dit gaat moeiteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Bah, wat een smerige overtreding van Sergio Ramos. Dat had geel (eigenlijk rood) + pingel moeten zijn. Wat doen die vlaggende jokers achter het doel eigenlijk als ze dit net eens zien? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 06:58

Koppensneller

winterrrrrr

Heel goed de doellijn in de gaten houden natuurlijk! Ramos had daar inderdaad minimaal geel verdiend, en Kroatië een penalty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxpat
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20:52
BlueMotion schreef op maandag 18 juni 2012 @ 20:52:
Het zou natuurlijk aan mijn kleurenblindheid kunnen liggen, maar ik vind de shirts nogal lastig uit elkaar te houden van veraf, zijn er meer mensen die daar last van hebben?
Misschien naar de broekjes kijken? Wit voor Kroatië, zwart voor Spanje. Moet uit elkaar te houden zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe moet de stand nu worden om zowel italie als kroatie door te laten gaan. of is dat sowieso onmogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

De Kroaten hebben de scheids in ieder geval niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueMotion
Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2012 @ 21:30:
hoe moet de stand nu worden om zowel italie als kroatie door te laten gaan. of is dat sowieso onmogelijk?
Dan moeten zowel Italie als Kroatie winnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2012 @ 21:30:
Als Kroatie en Italie winnen, dan ligt Spanje eruit.
PWM schreef op maandag 18 juni 2012 @ 21:31:
De Kroaten hebben de scheids in ieder geval niet mee.
Klopt, de scheidsrechter is erg lief voor Spanje. Jammer dat ze geen sterkere scheidsrechter hebben aangesteld.

[ Voor 33% gewijzigd door gambieter op 18-06-2012 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:01
Ik denk dat het niet al te lang gaat duren voordat Stark een rode kaart trekt :)

Het spel wordt erg grimmig

[ Voor 15% gewijzigd door Miki op 18-06-2012 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:47
Ja, wat een vreselijke inconsistente scheidsrechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Miki schreef op maandag 18 juni 2012 @ 21:33:
Ik denk dat het niet al te lang gaat duren voordat Stark een rode kaart trekt :)

Het spel wordt erg grimmig
Die zal dan wel voor Kroatie zijn, maar of dat terecht is? Ik kan me de frustratie van de Kroaten wel voorstellen na die eerste helt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Halverwege 0-0. Hopelijk gebeurt er in de 2e helft nog wat. Een goal van Kroatie zou leuk zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Die scheids mag het EK ook na de groepsfase verlaten denk ik... regelmatig toch echt broddelwerk.

Het is i.i.g. niet echt saai, al is het nou geen voetbal van de bovenste plank.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Spanje speelt slecht en die Ramos maakte weer een smerige overtreding. Dat had een penalty moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Ach ja, ook hier kun je een Euro-economie grap maken, want Spanje heeft Duitse hulp nodig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueMotion
Bastien schreef op maandag 18 juni 2012 @ 21:40:
Die scheids mag het EK ook na de groepsfase verlaten denk ik... regelmatig toch echt broddelwerk.
Naar ik begreep moet ie sowieso weg omdat hij Duitser is. Scheidsrechters van wie het thuisland door is naar de kwartfinale mogen niet meer fluiten na de poules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Alhoewel ik geen greintje sympathie heb voor Spanje, laat Kroatie ook wel erg weinig zien. Slecht voetbal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Stadion staat iig weer in de fik. 3de keer bij Kroatie. Maar goed dat er geen negers meespelen bij Spanje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Pfff... wat een kansen voor Kroatie zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
En bijna lag Spanje er uit!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:10

Fiber

Beaches are for storming.

Spanje wankelt...? O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Spanje speelt ook gewoon helemaal niet goed. Maar die hebben een veel zwakkere poule en ook nog eens mazzel. Die kans moest er in en Kroatie had ook een penalty moeten krijgen. Ook tegen Ierland en Kroatie was het helemaal niet groots.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendenb
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-09 15:59
ph4ge schreef op maandag 18 juni 2012 @ 22:04:
Spanje speelt ook gewoon helemaal niet goed. Maar die hebben een veel zwakkere poule en ook nog eens mazzel. Die kans moest er in en Kroatie had ook een penalty moeten krijgen. Ook tegen Ierland en Kroatie was het helemaal niet groots.
Spanje tegen Ierland niet goed?

Ierland had niets te vertellen en Spanje vernederde ze gewoon..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Als er al Spaanse kaas bestaat, moet het wel gatenkaas zijn... Aanvallend heel mooi, maar verdedigend nogal zwak, als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Een Kroatische goal zou verdiend zijn, Spanje is erg zwak vanavond.
koendenbraven schreef op maandag 18 juni 2012 @ 22:11:
Spanje tegen Ierland niet goed?

Ierland had niets te vertellen en Spanje vernederde ze gewoon..
Ierland heeft eigenlijk niets te zoeken op Euro 2012.

[ Voor 66% gewijzigd door gambieter op 18-06-2012 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
Ik zou balen als Kroatië er uit lag! Het is een prima team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Wat een schitterende counter weer van Kroatië... En die kansen van Spanje zijn ook niet mis. Wat zal ik lachen als Kroatië toch nog scoort... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
Sjongen, wat een vuil spel weer van Spanje. En de scheids ziet het weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Het is klaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Pffff. wat een mazzelgoal zeg! Lucky bastards die Spanjaarden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
Jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Tjeetje, als je ziet hoveel shirt Busquets daar vasthad bij die corner, had een pingel ook wel weer gemogen...

Kilo Utrecht Tango. Onverdiend.

Maar goed dat die Stark naar huis gaat, Partijdige prutser, of incompetent.

[ Voor 21% gewijzigd door gambieter op 18-06-2012 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arrrrghh..... weer een wedstrijd verpest door gepruts van een scheids. bah bah!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
En ook nog eens buitenspel. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Eensch, onverdiend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 08:51

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Wat een geluk van Spanje. Zuivere harde overtredingen worden gewoon goedgekeurd. En dan zo voor komen. Wel goed voor het toernooi denk ik, maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

De UEFA wil Spanje gewoon in de finale... het lijkt de CL wel met Barca tegen AC Milan.

Om de klapscheet gaan ze liggen, voetballend stelt Spanje geen ruk voor vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Hopelijk scoren de Kroaten nog een keer, ten koste van Italië...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:20

FreakNL

Well do ya punk?

Waarom is 1 1 nu ineens genoeg voor kroatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Hoe hard moet Spanje door?
- Vuile doodschop in de 1e helft > normaliter penalty
- Iemand neertrekken tijdens een corner >Kuipers gaf voor minder een penalty
- Doelpunt was buitenspel van degene die hem uiteindelijk inschoot. Op het moment dat zijn teamgenoot aangespeeld werd stond ie buitenspel.

Ik hoor net de naam Stark vallen. Volgens mij heb ik me al vaker geërgerd aan die man...

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer :( had het Kroatië echt gegund. Spanje overtuigd in ieder geval nog niet dus die gaan er wel uit tegen de portugezen. (Hopelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 08:51

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Wat een slecht fluitende scheids zeg. En dat commentaar dan ook. Kroatie had al lang penalties enzo moeten hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Laatste kans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Yes we gaan door!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Helaas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Wie zijn we? Spanje onverdiend hoor.... wat een slappe hap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
tweaker2010 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 22:39:
[...]

Wie zijn we? Spanje onverdiend hoor.... wat een slappe hap
Ik ben de gelukkige eigenaar van de spaanse nationaliteit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Jammer van de Kroaten. Die voetbalden echt mooi, maar helaas was het niet goed genoeg. De 'grote' voetballanden Spanje en Italië gaan door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:11

nFo

Met een buitenspel goal winnen. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Miki schreef op maandag 18 juni 2012 @ 22:40:
[...]

Ik gelukkige eigenaar van de spaanse nationaliteit ;)
Aha vandaar! Nou gefeliciteerd geluksvogel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
De scheids staat vaker bij niet zo lekkere wedstrijden: Wikipedia: Wolfgang Stark

Dit is wel iets te verdacht qua fluiten. Ze moeten eens van die roze wolk af t.o.v. Spaans voetbal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Senor Sjon schreef op maandag 18 juni 2012 @ 22:41:
De scheids staat vaker bij niet zo lekkere wedstrijden: Wikipedia: Wolfgang Stark

Dit is wel iets te verdacht qua fluiten. Ze moeten eens van die roze wolk af t.o.v. Spaans voetbal.
Mwoh, ze moeten geen incompetente fluitisten selecteren. Deze hoeft van mij nooit meer een belangrijke wedstrijd te fluiten, dit was echt slecht. Twee pingels en rood missen...

Maar Kroatie heeft het zelf laten liggen, ze hebben de kansen gehad.

[ Voor 6% gewijzigd door gambieter op 18-06-2012 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gambieter schreef op maandag 18 juni 2012 @ 22:44:
[...]

Mwoh, ze moeten geen incompetente fluitisten selecteren. Deze hoeft van mij nooit meer een belangrijke wedstrijd te fluiten, dit was echt slecht. Twee pingels en rood missen...
ja ja, maar ondertussen fluit Webb ook rustig nog steeds. er wordt geen fuck aan gedaan, het interesseert de UEFA helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Webb incompetent? Dan houd je weinig meer over om te fluiten hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2012 @ 22:48:
ja ja, maar ondertussen fluit Webb ook rustig nog steeds. er wordt geen fuck aan gedaan, het interesseert de UEFA helemaal niks.
Webb had geen sterke finale maar dat was ook een hele moeilijke wedstrijd. Dit was geen moeilijke wedstrijd en het is niet de eerste keer dat Stark negatief opvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gambieter schreef op maandag 18 juni 2012 @ 22:52:
[...]

Webb had geen sterke finale maar dat was ook een hele moeilijke wedstrijd. Dit was geen moeilijke wedstrijd en het is niet de eerste keer dat Stark negatief opvalt.
absoluut. daarom is het ook zo schrijnend dat die gast nog steeds fluit. ondanks slechte prestaties doet UEFA er helemaal niets aan, en dat is waar ik me zo aan kan ergeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Jeez, ik heb alleen het eerste half uur gezien en toen had ik al mijn bedenkingen bij de scheids, kennelijk terecht zo te horen :-(

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2012 @ 22:48:
[...]

Webb is gewoon een erg goede scheidsrechter, en ondanks dat (alleen) Nederlanders het idee hebben dat hij invloed op het resultaat heeft gehad, betekent niet dat hij moet stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Laatst online: 23:28
Een buitenspel doelpunt goedgekeurd, en penalty van de Kroaten niet gegeven.... ach laat ik het modewoord maar van stal halen >>> matchfixing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Sjah schreef op maandag 18 juni 2012 @ 23:26:
Een buitenspel doelpunt goedgekeurd, en penalty van de Kroaten niet gegeven.... ach laat ik het modewoord maar van stal halen >>> matchfixing.
Twee pingels, maar het doelpunt was geen buitenspel volgens de huidige interpretatie van de regels :)

[ Voor 5% gewijzigd door gambieter op 18-06-2012 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

Sjah schreef op maandag 18 juni 2012 @ 23:26:
Het was geen buitenspel!!

Kroatië had wel een penalty moeten krijgen idd.. maar dat was vroeg in de wedstrijd geweest..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Op het eerste moment van aanspelen is het buitenspel van eigenlijk beide spelers. Dat afmaken was geen buitenspel, het moment ervoor dus wel. Beide spelers waren ook betrokken bij de aanval, dus die vrijstelling was er ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

Niet waar? Heb jij de herhaling + stil zetten van de beelden niet gezien?
Stiftje op Iniesta was op zekers geen buitenspel.. (hands was het ook niet, hij nam m op de schouder aan)
Daarna stond Navas achter de bal.. klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Nee, het doelpunt was geen buitenspel. Maar dat viel pas toen de Kroaten echt alles of niets gingen spelen. Aan alles proefde je dat Spanje vandaag door moest. Jammer, want de Kroaten waren beter (althans, gevaarlijker) en hadden 2 penaltys moeten hebben. Dat is het verschil met Nederland, Spanje zwijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

ph4ge schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 08:05:
Nee, het doelpunt was geen buitenspel. Maar dat viel pas toen de Kroaten echt alles of niets gingen spelen. Aan alles proefde je dat Spanje vandaag door moest. Jammer, want de Kroaten waren beter (althans, gevaarlijker) en hadden 2 penaltys moeten hebben. Dat is het verschil met Nederland, Spanje zwijnt.
True..

Nog 1 belangrijk verschil tussen Spanje en Nederland: Spanje raakt niet uitgeput, dat komt mede door de kwaliteit maar ook door het korte positiespel op 5 meter afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
  • Laatst online: 11-09 19:11
gambieter schreef op maandag 18 juni 2012 @ 23:43:
[...]

Twee pingels, maar het doelpunt was geen buitenspel volgens de huidige interpretatie van de regels :)
Ik vraag mij dan af wat de huidige interpretatie van de regels precies, want ik dacht dat je geen voordeel mocht halen uit je buitenspelpositie. Als je dus buitenspel staat maar niet deelneemt aan de aanval, dan wordt er niet afgefloten.

Bij de goal van Spanje werd de bal op Iniesta gepasst, die niet buitenspel stond. Navas stond dat echter wel, maar daar ging de bal niet naartoe. Vervolgens speelt Iniesta de bal op Navas, die het doelpunt maakt; op dat moment stond hij niet buitenspel.

De vraag is echter: haalt Navas in deze situatie voordeel uit zijn buitenspelpositie bij de bal op Iniesta? Deze vraag zou je met ja kunnen beantwoorden: hij heeft namelijk een voorsprong op de verdedigers, wat hem in staat stelt eenvoudig te scoren. Ik betwijfel wel of de verdedigers hem nog hadden kunnen achterhalen als hij niet buitenspel had gestaan, dus dan zou je de vraag weer met nee kunnen beantwoorden. Is dat nu de afweging die de scheidsrechter hier heeft gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
De speluitleg is enige jaren geleden veranderd cq verduidelijkt. Je kan niet meer voorwaardelijk buitenspel staan zoals ze dat vroeger noemde, alleen de speler waar de bal direct naartoe gespeeld wordt en die direct voor de bal gaat kan buitenspel staan. Als hij de bal doorspeelt ontstaat er een nieuwe situatie die opnieuw beoordeeld moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
ph4ge in "[Groep C] Kroatië - Spanje" hierboven legt het goed uit. Ik moet trouwens zeggen dat ik het niet eens ben met die interpretatie van de regel, ik vind dat Navas voordeel heeft van de initiele buitenspelpositie en daarom teruggefloten zou moeten worden. Maar de instructies aan arbitrale trio's is nu anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
  • Laatst online: 11-09 19:11
Duidelijk, thanks. :)

Ik vind de regel ook niet 'eerlijk', Navas haalt inderdaad voordeel uit zijn positie. Nu had die meter waarschijnlijk weinig uitgehaald omdat de verdedigers toch niet erg attent waren, maar er zijn vast situaties waar het zeker verschil maakt.

[ Voor 85% gewijzigd door Amras op 19-06-2012 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dit zou je dus makkelijk kunnen misbruiken door buitenspel te gaan staan, maar niet aangespeeld te worden. Als je je pas later vanaf bv de cornervlag bij de aanval voegt heb je wel een voordeel bij een counter, maar je kan dan niet buitenspel staan. Ben benieuwd wanneer iemand dit door gaat krijgen en er een tactiek van maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Senor Sjon schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 12:02:
Ben benieuwd wanneer iemand dit door gaat krijgen en er een tactiek van maakt.
Er wordt al een tijdje gebruik van gemaakt bij vrije trappen in de buurt van het strafschopgebied. Er zijn aanvallers die in het niemandsland tussen de laatste lijn (meestal rand 16m) en de keeper gaan staan, duidelijk buitenspel, maar die niet proberen de bal te krijgen, maar teruglopen. Daarmee maken ze het moeilijker voor de verdedigers om de buitenspelval dicht te laten klappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Iedereen en ook de NOS zit over die penalty te praten, maar die overtreding werd buiten het strafschop gebied ingezet. Kijk maar om 2:06 en freeze de frame. http://nos.nl/ek2012/video/385522-ek-2012-kroatiespanje.html Zijn ene voet staat nog duidelijk buiten, de andere nog voor de lijn. Daarnaast speelt die Spanjaard eerst de bal en neemt dan de Croat mee.

[ Voor 10% gewijzigd door Paquito op 19-06-2012 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Paquito schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 22:57:
Iedereen en ook de NOS zit over die penalty te praten, maar die overtreding werd buiten het strafschop gebied ingezet. Kijk maar om 2:06 en freeze de frame. http://nos.nl/ek2012/video/385522-ek-2012-kroatiespanje.html Zijn ene voet staat nog duidelijk buiten, de andere nog voor de lijn. Daarnaast speelt die Spanjaard eerst de bal en neemt dan de Croat mee.
Waar die ingezet wordt is tegenwoordig niet relevant, het is waar die eindigt. Ten tweede gaat het om de noppen vooriuit invliegen, waarmee het raken van de bal niet belangrijk meer is.

Je vergeet trouwens de pingel die aan het einde moest worden gegeven,waar de Spaanse verdediger probeerde het shirt van Zorluca kapot te maken. Nee, wat dat betreft heeft Stark de Spanjaarden erg geholpen met een zeer zwak optreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-06 23:17

GS88

π raat

gambieter schreef op maandag 18 juni 2012 @ 21:16:
Bah, wat een smerige overtreding van Sergio Ramos. Dat had geel (eigenlijk rood) + pingel moeten zijn. Wat doen die vlaggende jokers achter het doel eigenlijk als ze dit net eens zien? :(
Dat had zó zwaar een penalty moeten zijn :(

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Volgens mij hebben ze de instructie geen penalty's te geven. Ik heb er maar één gezien in de openingswedstrijd, die werd nog tegengehouden ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
@gambieter, hij zet hem in en raakt hem toch echt (waarvan de bal eerst) buiten het strafschopgebied. Waar staat het in de regels beschreven dat als de speler in het strafschopgebied valt het toch een penalty is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Paquito schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 12:51:
@gambieter, hij zet hem in en raakt hem toch echt (waarvan de bal eerst) buiten het strafschopgebied. Waar staat het in de regels beschreven dat als de speler in het strafschopgebied valt het toch een penalty is?
Kijk maar naar het shirt vasthouden, vroeger was de instructie om deze te geven waar de overtreding begon, tegenwoordig waar de overtreding eindigt. En dat bal eerst maakt niets uit, het gaat om de manier van inkomen met noppen vooruit. De bal eerst raken is geen excuus voor de tegenstander kapot schoppen.

Pagina: 1