I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
39
Ward,McGeady,Whelan,Andrews,Duff,Doyle,
Keane
KROATIË: Pletikosa,Srna,Corluka,
Schildenfeld,Strinic,Rakitic,Vukojevic,
Modric,Perisic,Mand ukic,Jelavic
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
De key spelers imoGynnad schreef op zondag 10 juni 2012 @ 20:24:
IERLAND: Given,O'Shea,St Ledger,Dunne,
Ward,McGeady,Whelan,Andrews,Duff,Doyle,
Keane
KROATIË: Pletikosa,Srna,Corluka,
Schildenfeld,Strinic,Rakitic,Vukojevic,
Modric,Perisic,Mand ukic,Jelavic
0-1/0-2 heb ik, weet niet precies..Joosie200 schreef op zondag 10 juni 2012 @ 20:36:
Gezien de betrekkelijk lage aantal doelpunten heb ik deze wedstrijd staan voor 0-1. Zul je uiteraard zien dat Kroatië dik over Ierland heen gaat walsen
Overigens is Keane hopeloos uit vorm, gebaseerd op de laatste wedstrijden van LAG
[ Voor 12% gewijzigd door StrongArmLance op 10-06-2012 20:39 ]
Kippevel bij dat volkslied...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Ik mis Eduardo, hopen dat hij er nog in gaat komen
Inderdaad, maar wel net er tegen aan, en ook wat spelers die de overstap naar de absolute top zeker kunnen maken. Srna is 30 ofzo dus dat gaat moeilijk, maar hij kan. Rakitic niet, Sevilla is wel zijn top, maar Vukojevic en Perisic echt wel. Eduardo zelfde als Srna.Silvin schreef op zondag 10 juni 2012 @ 20:54:
Ja, die Kroaten kunnen stiekem nog best goed spelen. Dat is afgelopen jaren wel vaker gebleken. Niet absolute top, maar toch heel aardig en aantrekkelijk.
Mja, de keuze voor Jelavic vind ik vrij logisch. Goede speler en scoorde er aardig op los bij Everton.kristan schreef op zondag 10 juni 2012 @ 20:50:
Golaazoo
Ik mis Eduardo, hopen dat hij er nog in gaat komen

Hangt er vanaf waar de fluit vandaan komt. De spelers hebben deels wel in de gaten waar de scheids zich bevindt, en 't fluitje zal ook zachter klinken tenzij diegene langs 't veld ergens zitv8power67 schreef op zondag 10 juni 2012 @ 21:08:
Wat de commentator net ook zegt, hoor heel de tijd een fluitje maar is niet de scheids, erg irritantvoor de spelers lijkt me.
[ Voor 4% gewijzigd door Silvin op 10-06-2012 21:10 ]
Ja das waar, maar had zelf al paar keer van waarom wordt er gefloten, en ook van er is gefloten waarom gaat iedereen doorPaulEm schreef op zondag 10 juni 2012 @ 21:09:
[...]
Hangt er vanaf waar de fluit vandaan komt. De spelers hebben deels wel in de gaten waar de scheids zich bevindt, en 't fluitje zal ook zachter klinken tenzij diegene langs 't veld ergens zit
Smiling as the shit comes down...
Nick en Simon...

[ Voor 45% gewijzigd door Fiber op 10-06-2012 21:45 ]
2 meter maar, dus wat dat betreft moeilijk te zien. Ach, ik heb dit WK al 5 handsballen gezien in diverse strafschop gebieden, wat dat betreft past het allemaal bij elkaar.Fiber schreef op zondag 10 juni 2012 @ 21:42:
Was die 2-1 nou toch eigenlijk buitenspel...?
Verwijderd
* Fiber heeft ooit wel eens wat gehoord over hinderlijk en niet hinderlijk buitenspel...
Sterker nog: het was een Ierse verdediger die de bal weg wilde schieten, maar deze compleet mistrapte naar Jelavic. Dus niet eens van richting veranderd (wat inderdaad het buitenspel niet opheft), maar een geldige goal. Goed gezien van de scheidsrechter: ik zag het pas in de herhalingSaturnus schreef op zondag 10 juni 2012 @ 21:46:
Werd de bal dan niet aangeraakt door een Ier wat het weer zou opheffen?
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Onterechte gele kaarten voor Griekenland
ach dit is gewoon een EK waarbij blijkt dat ze eens heel erg vlug naar videobeelden moeten gaan..
EDIT: En commentator nu. Die zal neem ik aan in de rust ook even met zijn collega's op de tribune hebben gesproken.
EDIT2: Overigens staat hij goed te fluiten
[ Voor 36% gewijzigd door PWM op 10-06-2012 21:51 ]
Op ITV1-uk zijn ze (incl een ier) het er over eens dat het geen buitenspel is. In eerste instantie wel, maar zodra de ier de bal heeft en raakt wordt die fase opgeheven.
2x hands bij nederland denemarken, eigenlijk 3x want was 2x in dezelfde actieGynnad schreef op zondag 10 juni 2012 @ 21:50:
Handsbal bij Denemarken
Onterechte gele kaarten voor Griekenland
ach dit is gewoon een EK waarbij blijkt dat ze eens heel erg vlug naar videobeelden moeten gaan..
Verkeerd gelezen, maar was ook nog hands bij Griekenland polen.
[ Voor 9% gewijzigd door v8power67 op 10-06-2012 21:53 ]
Dit inderdaad!gambieter schreef op zondag 10 juni 2012 @ 21:48:
[...]
Sterker nog: het was een Ierse verdediger die de bal weg wilde schieten, maar deze compleet mistrapte naar Jelavic. Dus niet eens van richting veranderd (wat inderdaad het buitenspel niet opheft), maar een geldige goal. Goed gezien van de scheidsrechter: ik zag het pas in de herhaling
[ Voor 4% gewijzigd door Silvin op 10-06-2012 21:54 ]
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Dit is de 2e helft he, ze zijn gewisseld
Die keeper kopte hem zelf via de paal het doel in?
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Volgens de ITV-verslaggevers is de huidige regel dat door het blokkeren van het schot de eerste fase is afgerond, en een nieuwe fase begint, en dan is het geen buitenspel. Het is ook niet een van richting veranderde bal, het is een compleet mislukte trap (wel een mooie slicePWM schreef op zondag 10 juni 2012 @ 21:50:
Volgens mij (en de NOS, Verbeek en Langs de lijn) blijft het buitenspel op de manier hoe het ging. Zullen vanavond wel horen van scheidsrechter.
Als je 't zo bekijkt worden er wel heel vaak eigen goals gemaakt, wanneer de keeper naar de bal duikt, hem net aanraakt maar toch via binnenkant paal erin gaatAtlas schreef op zondag 10 juni 2012 @ 21:56:
[...]
Die keeper kopte hem zelf via de paal het doel in?
Daar zat ik ook aan te denken, dit is onze laatste kans dus dan maar eens een keer een opstelling met de beste spelers en dan een ander systeem. Desnoods gewoon 3-3-4 spelenVos schreef op zondag 10 juni 2012 @ 21:55:
Ik zeg laat Nederland ook maar dit 4-1-3-2 systeem gaan spelen. We moeten toch winnen van die Duitsers.
ON: Kroatie is de betere partij, Ierse supporters kunnen wel een sfeertje bouwen. Zullen wel aardig wat Pools bier genuttigd hebben
Ook met een perfecte scheids zouden ze nog verliezen.Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2012 @ 22:09:
de ieren hebben geen geluk met deze scheids. wat een slechte arbitrage..
Volgens mij was dit een camerabeeld van iets wat in de eerste helft was gebeurd, Kroatische spits had een botsing met zijn coach (waarschijnlijk iets buiten het veld gevlogen) en hielp vervolgens zijn coach weer rechtop. Zag er dramatischer uit dan het daadwerkelijk wasBlueMotion schreef op zondag 10 juni 2012 @ 22:21:
Weet iemand trouwens wat er nu was met die Kroatische coach die omvergeduwd werd voor het begin van de tweede helft?
Verwijderd
eens, maar dat betekent niet dat het ineens acceptabel is dat er slecht gefloten wordt.Deadsy schreef op zondag 10 juni 2012 @ 22:20:
Ook met een perfecte scheids zouden ze nog verliezen.
Ook eens. De Kroaten zijn wel stukken beter, maar de Ieren hebben de scheids echt niet mee imho ...Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2012 @ 22:24:
[...]
eens, maar dat betekent niet dat het ineens acceptabel is dat er slecht gefloten wordt.
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Voor de botsing ook al, of hap ik nu?Fiber schreef op zondag 10 juni 2012 @ 22:33:
LOL, Die keepershandschoenen waren helemaal rood na die botsing...
Dat waren ze daarvoor alFiber schreef op zondag 10 juni 2012 @ 22:33:
LOL, Die keepershandschoenen waren helemaal rood na die botsing...
10 minuten geleden hebben ze ook al een Kroatische fan van het veld gehaald die een speler ging kussen
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Er zijn elk WK en EK wedstrijden die absurd slecht gefloten worden.Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2012 @ 22:24:
[...]
eens, maar dat betekent niet dat het ineens acceptabel is dat er slecht gefloten wordt.
En dat is de UEFA/FIFA zelf schuld met hun onzin voor elk toernooi waarin de scheidsrechters weer uitgebreid word uitgelegd wat ze moeten doen.
Omdat elke scheids de finale wil fluiten gaan zich ze zich zo aan die idiote regels houden dat ze vaak slecht gaan fluiten.
En dan zit je ook nog met de vaak idiote selectie voor scheidsrechters waar vaak meer naar het land van herkomst gekeken word dan naar de kwaliteit van de scheids.
Die hadden dus gelijkgambieter schreef op zondag 10 juni 2012 @ 21:57:
[...]
Volgens de ITV-verslaggevers is de huidige regel dat door het blokkeren van het schot de eerste fase is afgerond, en een nieuwe fase begint, en dan is het geen buitenspel. Het is ook niet een van richting veranderde bal, het is een compleet mislukte trap (wel een mooie slice). Maar we zullen het wel horen, ik denk na het meerdere malen zien van de beelden dat de beslissing correct is