• Cavalera125
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-02 17:45
Hoi,

ik ben voor mijn werk op zoek naar een oplossing voor onze vergaderruimtes. In deze ruimtes moet het met een visueel middel mogelijk zijn een presentatie te tonen. Dit kan een powerpoint zijn, het delen van een word document, etc. De nadruk ligt op stilstaand beeld (veelal tekst en afbeeldingen) incidenteel zal er videomateriaal getoond worden.

Het vlak waarop de video getoond moet worden moet ongeveer 50" zijn. We hebben dit geprobeerd met een oude plasma (4 jaar oud), maar deze flikker veel te veel met stilstaand beeld en tekst waardoor het te onrustig is om bijvoorbeeld een half uur naar te kijken. Ik vraag me af of nieuwe plasmas ook last hebben van de flikkering. Het liefst hangen we TVs op omdat dat een betere uitstraling geeft dan een beamer (vinden wij).

Budget tot 1200 euro ongeveer.

Wat kan ik het beste voor dit doeleinde gebruiken? Een LCD tv? Plasma? Of een beamer?

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-12-2025

SED

mijn ervaringen met twee types nieuwe plasmas zijn wat flikkeren betreft positief.
Het helpt trouwens vaak toch al door te schakelen van 60 hz naar 50 hz afhankelijk van je videokaart.
Een aardige tip: kijk eens naar de nieuwe pentouch plasmas van LG. Voor minder dan 900 euro heb je dan een 50" scherm met touch mogelijkheden. Leuke extra optie. 50PZ850 Zeker bij presentaties wat leuke opties , de moeite waard. Incl 2 pennen geleverd.

http://www.lg.com/nl/tv-a.../LG-plasma-tv-50PZ850.jsp

Ook mijn eigen Samsung 51" inch heeft absoluut geen last van flikkering en al evenmin van buzzing wat soms voorkwam.

Belangrijk is wel of er veel lichtinval is in je ruimte. Plasmas hebben wat minder lichtopbrengst dan LCD. Dat zou een probleem kunnen zijn als je direct zonlicht inval hebt.

Copyright and left by SED...

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:21

mr.paaJ

generatie cmd+z

60" Sharp LED kost nu €1000 (actie deze week, normaal zo'n €1200) en is goed geschikt voor dit doel.

Plasma heeft nog vaak wat flikkerends als het fel staat en je daar gevoelig voor bent, en is toch nog gevoelig voor inbranden. Steeds het logo van je werk in beeld voordat een presentatie start ga je uiteindelijk wel blijven zien denk ik.

[ Voor 27% gewijzigd door mr.paaJ op 08-06-2012 23:10 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep