Toon posts:

Probleem met plextor 12 IDE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik brand met Nero (on the fly) loopt de buffer steeds op en neer (maakt dus steeds gebruik van de burnproof). Dit zelfs wanneer ik geen andere programma's draai. Heb een t-bird 1000 en een pioneer 10/40 dvd-rom.
Alles is goed geinstalleerd ed. Ik heb geen idee wat het kan zijn, heb mode1/mode2 geprobeerd en van alles getest.
Wie kan me helpen? Alvast bedankt!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:49

Sick Nick

Drop the top!

probeer eens je DVD en brander op aparte IDE kanalen

• Bjurrun
  • Laatst online: 16-03 22:35
als je die dvd aan dezelfde kabel hebt zitten gaat ie automatisch op PIO mode, dit moet je ff handmatig instellen onder windows op 'dma indien beschikbaar'of die dvd op een aparte ide zetten, ff restarten en hoppa, burn baby burn :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb m'n HD en de cdrom op IDE1 en de plextor op IDE2. Dat is het volgens mij dus niet...

• Bjurrun
  • Laatst online: 16-03 22:35
prober dat toch nog eens om ide2 handmatig in te stellen onder windows

• RealCato
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-06-2025
- schijf gedefragged?
- druk es op CTRL-ALT-DEL en sluit dan alles af behalve 'systray' en 'explorer' en ga dan fikken
- zet je schijven op DMA
- gebruik goeie ASPI drivers

Rijtjeshuis 170 m^2 uit 1955, bij renovatie in 2022 dak/vloer/spouwisolatie, overal HR++, vvw benedenverdieping, 7x Jaga Strada en 2 handdoekradiatoren met Tado’s. Quatt hybrid op dakkapel sinds einde 2023.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het allemaal proberen, bedankt!

• Stamper|IA
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-07-2017
Probeer anders eens in Nero de buffer op iets van 25 Mb te zetten..

Verwijderd

Topicstarter
die plex heeft toch maar 2mb??

Verwijderd

Op maandag 26 maart 2001 18:04 schreef Stamper het volgende:
Probeer anders eens in Nero de buffer op iets van 25 Mb te zetten..
da's de filebuffer... bestanden die nero wil branden zet ie in RAW mode in z'n cache (op de HD in een of ander TEMP bestand of anders in z'n geheugen ofzo...
tenminste dat begrijp ik ervan :)

verbeter me als ik het verkeerd heb

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:26
Ik heb met mijn Plex 12x geen problemen :).
Configuratie:
- Windows 2000
- Pentium III 600
- MSI BX master (jaja, goeie ouwe BX chipset :9 )
- 256 MB RAM
- Plex samen met Creative 6x DVD op
IDE 2 ( plex is slave )

Bij mij doet ie het perfect, zonder dat ik ooit op defragmentatie let of voorzichtig doe met draaien van andere programma's tijdens branden. Ik ga gewoon met alles door wat ik ook normaal doe en hij heeft de burnproof nog nooit nodig gehad. Wel schommelt de buffer heel erg, steeds tussen de 90% en 96%

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• RealCato
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-06-2025
Ik download nogal veel en wil dat dan ook nog allemaal branden, dus er is nogal veel datatransfer op mijn HDD waardoor hij snel fragmenteert, daaom moet ik elke maand toch echt defraggen wil mijn Plextor 't doen (Plextor faalt dus bij mij als mijn schijf nog 4% gedefragged is ;P)

Rijtjeshuis 170 m^2 uit 1955, bij renovatie in 2022 dak/vloer/spouwisolatie, overal HR++, vvw benedenverdieping, 7x Jaga Strada en 2 handdoekradiatoren met Tado’s. Quatt hybrid op dakkapel sinds einde 2023.

Pagina: 1